Minulla on noin vuoden vanha läppäri, packard bell. Ohjelmisto on vista. Kone sammuu käytettäessä itsestään aina välillä, muutta koneen saa käynistettyä uudestaan. Kone on sammunut vain nettiä käytettäessä. Missä voisi olla vika?
Onko konetta putsattu koskaan? Oletko lämpöjä katsonut? Jos ei kumpaankin, niin lataa esim. HWmonitor, katso lämmöt ja puhaltele pölyt pois tuulettimista ja jäähdytyssiileistä.
Axun kanssa samoilla linjoilla, tuo kuulostaa ihan läppärin ylikuumenemiselta. Sanoit ongelman esiintyvän nettiä käytettäessä. Katsotko esim. Youtube-videoita? Omissa läppäreissäni huomaan jopa 10-15 asteen lämpotilan nousun kun olen katsonut Flash-videoita jonkun aikaa. Läppäriä ei koskaan tulisi pitää alustalla joka peittää sen pohjassa olevat tuuletusaukot. Minulla on sekä kotona että töissä läppärin alle asetettava ns. tuuletinalusta (maksoi noin 20,- per kappale), jotka tuulettavat konetta varsin tehokkaasti. Olen lisäksi "alivoltannut" (oma kömpelö suomennukseni termistä "Undervolting") molemmat läppärini kuten tässä oppaassa kerrotaan: http://www.sevenforums.com/performance-maintenance/41407-undervolting-technique-cooler-laptops.html Esimerkiksi käyköön HP Pavilion dv7 läppärini. Ennen tuuletinalustaa ja alivolttausta CoreTemp näytti prosessorin lämpötilan pyörivän jatkuvasti 65 ja 80 asteen välillä, nousten ajoittan yli 90 asteen. Kun läppäri on tuuletinalustalla ja se on alivoltattu, ovat lämpötilat nykyään jossain 40 ja 55 asteen välillä, eikä kone enään sammu itsestään ylikuumenemisen vuoksi. Larry