Peli nimeltään Theme Hospital toimii siis täydellisesti, jos vain ääniasetuksiin (midi music ja digital audio) ei koske. Kuitenkin äänettömyys tuntuu inhottavalta. Avasin setsoundin ja vaihdoin asetuksia. Peliä avatessa tulee ruutuun nopeasti viesti "heap allocation failure (reason code: 2)" ja ikkuna sulkeutuu. Voiko asialle tehdä mitään vai onko vika tiedostoissa siten, että mikään ei auta?
Jos käytössä on uudehko kone niin dosbox:in avulla pelin saanee toimimaan äänien kanssa. vdmsound on kanssa toinen jonka kanssa voi äänet saada toimimaan.
Hmmm.. en tiedä, en kai. Valitsen aina sieltä Setsound:sta midiksi "creative labs sound blaster or 100% compatible". Sitten kun sen ottaa, niin tulee vaihtoehdot "attempt to configure sound driver automatically" ja "skip auto-detection and configure sound driver manually". Otan aina sen automaattisen. Valitsen samalla lailla myös audion kanssa. En edes tiedä ovatko ne oikeita vaihtoehtoja, koska otan vain sen soittimen, joka ekana tulee vastaan niistä monista. Olen todella huono tällaisissa jutuissa, joten luovuttaminen asian suhteen on hyvin lähellä.
En tiedä onko tuosta hyötyä. Kokeile googlesta pelin nimellä ja lisää siihen vaikka tuo heap allocation problem. http://www.sold-out.co.uk/soldout/support/themehospital.html
Googlettamalla osui vastaan eräs foorumi, jossa kehotettiin hankkimaan hospital.cfg tiedosto. Yritin sitten etsiä tällaista tiedostoa, mutta mistään ei löytynyt. Useilla muillakin on ilmeisesti ollut sama ongelma ja vastaukseksi on annettu: "Have you tried running the game without sound? Does the problem still arise? If it still arises then try re-installing the game ! If it still does not go away then it maybe a bug in your game that is causing a heap error due to a programming defect , try finding a patch for the game to fix the problem." * Olen ladannut patchin, mutta peli ei äänien osalta korjaudu.
SounBlaster16 base 220 irq 7 dma 1 hdma 5 noi taitaa olla Dosbox:in oletus ääniasetukset, jos siis ei käytä tuota auto valintaa vaan syöttää asetukset itse.