Hej, uutta konetta olen tässä hankkimassa ja muutamia kysymyksiä olisi esittää. Tarkoituksena siis pelailla, hd leffoi kattella telkkarista, editoida kuvia/hdvideoita. Seuraavassa alustavaa pakettia mitä tässä olen kyhäillyt: Intel Core i5 2500K, LGA1155, 3.3 GHz, 6MB (195€) Kingston HyperX 2x4GB, DDR3 1600MHz, CL9 (55€) Asus DRW-24B3ST, polttava DVD-asema, SATA, Musta Bulk (22,90€) Asus GeForce GTX 570 DirectCU II, 1280MB GDDR5, 2xDVI/HDMI/DP (325€) Samsung 1TB SpinPoint F3 3.5", SATAII, 32MB, 7200RPM (49,40€) AsRock Z68 Pro3, LGA1155, Intel Z68, DDR3, ATX (107€) Scythe Mugen 3 PCGH Edition CPU-cooleri (45€) 1. Riittääkö GTX 570 pyörittämään bf3sta parhailla mahd. grafiikoilla (olettaen siis että tuo paketti muilta osin riittää)? /Onko varaa vaihtaa halvempaan? 2. Virtalähde ja kotelo? (+jos jtn oleellista teidän mielestä puuttuu, tai jos jonkun osan vaihtaisitte toiseen) 3. Mitä foorumeja lueskelin niin koneen kasaus ei oo mitenkään ylivoimanen homma edes täydelliselle vasta-alkajalle, vai onko? Näppäryyttä kaikennäkösiin rakenteluihin kuitenkin löytyy. Mitä lisähärpäkkeitä tarvitsisi hommata noitten osien lisäksi (ilmeisesti jtn liittimiä/piuhaa)? Ja sitten jos vielä olisi joku kokousohje jota suosittelette niin olisin kiitollinen. Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.
1. Uskaltaisin väittää että riittää hyvin. Luultavasti GTX 560Ti:kin pyörittää jo todellä nätisti, mutta tämä on pelkkää spekulointia. Avoin betatestaus taitaa alkaa aika pian (vai alkoiko jo?), joten se valottaa asiaa varmasti paljon. 2. Lainaan toisesta ketjusta: "Hyviä vaihtoehtoja ovat XFX 550W, Antec HCG-520, Nexus RX-5300 (tai 6300, jonka saa esim. Jimmsiltä samaan hintaan), Corsair 650TX. Corsairilla on myös loistava 650HX, joka on modulaarinen." Hintahaitari noiden kohdalla on 55-110€, joten ihan budjetin mukaan. Koteloksi ainakin Fractalin Arc Midi voisi olla hyvä: http://www.jimms.fi/tuote/FD-CA-ARC-BL-MURO 3. Jos yhtään tulet toimeen erilaisten teknisten laitteiden kanssa, niin koneen kasaamisesta selviää hyvin. Netti on ohjeita pullollaan. En kuitenkaan henk. koht. suosittele kenellekään väkisin itse kasaamista, jos tuntuu etteivät meisselit ja kaapelit pysy käsissä. Aika kallista tavaraa kyseessä kuitenkin. Pohdi siis itse ja tee oma ratkaisusi. Kasaamiseen tarvitset vain pari ristipäistä ruuvimeisseliä ja muutaman nippusiteen johtojen siistimistä varten. Loppuun muutama ohje: http://www.youtube.com/watch?v=5ETu53QfDwk http://tekniikanihmelapsi.com/2008/09/06/tietokoneen-kasaaminen-antec-p182-koteloon/ E: Ja kasaamasi paketti on siis hyvä. Sen suhteen ei mitään korjattavaa.
Virtalähteistä taidan kallistuu ton nexuksen rx-6300 puoleen. Mites, tässä mietiskelin että onko rahan arvosta maksaa 60€ enemmän gtx570 kuin amd:n hd6950 2Gb, tai 100€ enemmän ku hd6950 1gb? Ilmeisesti kun nois 6950:ssa on mahollista päivittää ne 6970:ksi jokseenkin helposti ja sillon ne kyl päihittäis ton gtx570:n.
Joo semmonen juttu että en haluu sanoo että setti on huono mutta BF3 vaati maksimi asetuksille KAKSI GTX 580 mutta i5 riittää hyvin.
En ihan luottaisi tuohon väitteeseen. Beta-testaus alkaa ilmeisesti 29. päivä, joten sen jälkeen näkee mitä peli vaatii. Ainakin paremmin kuin nyt.
Lähinnä tuo näytti nVidian mainokselta. Voi tietysti olla, että peliin on tehty jonkinlainen super-ultra-asetus, joka vaatii tosiaan sen SLI 580 -setin pyöriäkseen kunnolla, mutta sen näkee paremmin kun beta alkaa.
Tuohon haluaisin edelleen jtn kommenttia. Ja sitten toisaalta, jos panostaisi vähän enemmän ja hankkisi sen 580:n, olisiko se tuohon pakettiin liian yliampuvaa?
No itse pidän GTX580 sellaisena korttina, jota vielä voi suositella. Esimerkiksi Radeon 6990 maksaa sellaset about 600e eikä siis ole hintansa arvoista. Kaikki pelit ei ensinnäkään tue kahden ytimen näyttistä, ja luulen että tulevaisuudessa tulee huomattavasti parempaa tähän tekniikkaan. GTX 580 on kallis kieltämättä, mutta vastinetta se tarjoaa hinta-/laatusuhteessa enemmän. Ainakaan nyt ei ole tiedossa uusia näyttiksiä, tai valmistajien tiedotteita seuraavista näyttiksistä mitä olis tulossa. Jos GTX580 aiotaan hankkia, voi nyt olla hyvä hetki kun uutta ei ole tulossa. Eikä kukaan voi sanoa että GTX580 hinnat tippuisivat, nytkin GTX460 irtoaa halvimmillaan 150 euroa. Pudotusta ei siis järkyttävästi ole tapahtunut, eli GTX 580 hintojen laskua saat odotella hyvin hyvin pitkään. Ehkä kampanjatarjous saattaa ilmestyä, jota hyvin paljon epäilen. Yleeensä noita vanhaksi kääntyviä, GTX460 ja Radeon 6850 malleja nyt yritetään myydä pois. Itselläni tehdaskellotettu XFX 6850 joka varmasti vaihtuisi GTX 580 korttiin jos olisi varaa.