ajattelin tällästä hölmöö kysymystä kysästä, että onnistuuko pelien asentaminen muualle kun c: asemalle... meinaan kun sieltä alkaa tila loppua ja tarttis asennella vie parit pelit. tai voiko jälkeenpäin c: aseman kokoa muuttaa formatoimatta konetta jos voi niin miten? kiitoksia jo etukäteen
Kyllä Pelin voi asentaa muullekin kuin sille missä käyttis on(yleensä c). Jos kovolla on tilaa niin kuulemma osiointityökaluilla voisi osiotakin suurentaa. Windows Vistaan taitaa tää siirto mahollisuus tul jo vakion.
Onhan se kyllä niin kuin Mummy jo sanoikin. Itellä (ja monella muullakin varmasti) on c asema juuri sen kokoinen, että sinne mahtuu käyttis ja muutama softa (esim. palomuurit ja viirusohjelmat jne.) Pääsee todella vähällä kun joskus joutuu laittamaan käyttiksen uusiksi. Ei nimittäin tarvitse asennella yleensä pelejä ja muita ohjelmia uudelleen, kun ne on toisella osiolla.
Eli vähän niin kuin samfin sanoikin. Jos mahdollista niin usein miten kannattaa asentaa C:lle koska D asemalla sijaitsevat kaikki palautus toiminnot esim jos viirus sohlaa koneesi niin sieltä voi palauttaa koneen takaisin ja jos sinne asentelee pelejä niin voi olla ettei se enään onnistukkaan suosittelen että asennat C:lle ja Levyn eheytyksellä saat sinne lisää tilaa tai sit voit ostaa lisää tilaa joko ulkoisen aseman tai sisäisen. Mutta asentaminen onnistuu muillekkin asemille.
Siis tä? Taidat puhuu jonku pakettikoneen omast "OEM Winnist" joka asentaa d.lle "palautusosio" vähän niinku pakosta? Vakio winni tai perus ostettava oem winnihän ei koko osiota sille varaa... Ittellä ei o edes koko palautus toiminto päällä vie vaa turhaa tilaa. Jos joskus onnistu winni saamaa sekasi ni kylsen korjaus/uudelleen -asennuksen kärsii, ku ei koko kovoo tarvi jynssät.
Sen verran täytyy sanoa, että suurin osa peleistä ei toimi enään, jos alustat c-osion, vaikka ne olisivatkin toisella osiolla. Toi johtuu siitä, että pelit kirjoitavat nykyisin yleensä rekisteriin omia merkintöjöään ja ne tuhoutuvat winukan täydellisesssä uudelleen asennuksessa. Winukan korjausasennuksessa ne kyllä toimivat, mutta ne toimivat vaikka olisivat olleet sillä c-osiollakin, sillä winukka ei tässä tapauksessa tee muuta kun korvaa winukan omat tiedostot levyllä olevilla ja muiden ohjelmien rekisterimerkinnät säilyy. Joten olen itse sitä mieltä, että ohjelmille on winukassa ihan turha tehdä omaa osiotaan, sillä nykyisin suurin osa ohjelmista kirjoittaa rekisteriin jotain ja ne kaikki joutuu kumminkin asentamaan uudestaan täydellisen winukan uudelleen asennuksen jälkeen. Se että jos tila loppuu, niin ohjelmia voi kylläkin ihan hyvin asentaa ihan mille osiolle vaan. Siitä ei ole muuta haittaa, kun että järjestelmästä tulee vähän sekava.
Sen takia sanoinkin, että yleensä ei tarvitse, mikä tarkoittaa että kaikkia pelejä tai ohjelmia ei tarvitse asentaa uudelleen. Mut jokaisella mielipiteensä. Mielestäni ja omasta kokemuksesta itellä kone on pysynyt paremmassa kunnossa kun käyttis on omallaan osiollaan ja muut taas toisella. Tämäkin on jo paljon, kun palikat on jonkinmoisessa järjestyksessä, eikä kaikki ole sekaisin yhdellä osiolla. Mut niinkuin jo sanoin, makunsa kullakin.
Meillä Mun tietsikassa on ainski C: ja D: asemat. Mulla on kaikki näytön ohjaimet ja sen sellaiset tukiohjelmat C: asemalla. Kun mun D: asemas on noin 125 G ja C: 20 G nin käytän tietysti pelien asennus asemana D: . Onkai niit Z: ja X: asemii mut ne on taas ulkoisia muisteja...
Tarkoitit tässä varmaan ulkoisia asemia... Kyllä voi ihan normi asemankin vaikka nimetä z tai x nimiseksi, joten ei tarvitse olla ulkoisia.