Mulla on sellanen ongelma, että kun aloitan jonkun pelin pelaamisen esim.Nhl 2004, peli tilttaa heti siinä alku vaiheessa etten ehdi edes aloittaa koko peliä. Itse arvelen että johtuu näytönohjaimesta, joka on nvidia geforce 2 mx/400. Vaikka pelin ohjeissa sanotaa että tuolla pitäs toimii. Olen asentanut myös xp detonator päivityksen mutta ei auttanut. Oisko hyviä vinkkejä? Oon siite aika aloittelija tälläsissä asioissa, että kaikki neuvot kelpaa.
Kai sä putsaat vanhat ajurit kokonaan pois koneesta ennenku sä asennat uusimmat, joskus vanhoista ajureista jää jotain jäljelle ja ne aiheuttaa ongelmia
start->run->dxdiag ja kato ettei ole mitään probleemaa. sitten start->run->msinfo32 ja hardware ja conflicts ja katoi ettei ole pahoja keskeytysten jakoja.
Kyllä ihan ajuriongelmalta kuulostaa, täällä toimii ainakin 800mhz amd:ssä+geforce2mx400 yhdistelmällä ja 800x600 resoilla detot tais olla 41.09
Jos esim jotkut laitteet jakaa saman DMA tai IRQ väylän. Lähinnä näytönohjain ja äänikortti ei saisi jakaa IRQ osoitteita. Lähinnä paras apu on siirtää laitetta toiseen PCI väylään jos mahdollista.
auttakaa mun Battle field 1942 ei toimi tarviin uuden ajurin mikä soipis hyvin nvidia riva tnt2 model 64 auttakaa vastauksen lähettäkää mun emailiin olli .rautsi@jippii.fi
Jätä ne mailiosoitteet pois tällä foorumilla, turhaan haalit itsellesi roskapostia. Privaviesti on sitä varten. Tuolle kyseiselle NVidian kortille käy ihan ne samat detonaattorit kuin muillekin NVidian korteille. Löydät uusimmat ajurit osoitteesta http://www.nvidia.com Kyseinen näytönohjain on jo sen verran vanha, että epäilen josko se kunnolla toimisi vaikka olisi uusimmatkin ajurit asennettuna. Kannattaa myös asentaa DirectX:n uusin versio osoitteesta http://www.microsoft.com/directx jos peli ei toimi ollenkaan uusista ajureista huolimatta.
Voiko irq osotetta vaihtaa ilman koneen avaamista?... ku ei millään jaksaas ruveta repimään sitä auki
Pitäis varmaan tietää mitä "tilttaa" tarkoittaa tässä tapauksessa. NHL 2004 on sinällään huono mittari kun se tuntuu aiheuttavan ongelmia yhdellä jos toisellakin (se kun käyttää mm. IE:tä valikoihin jne) Itse kokeilisin alkuun laittaa dxdiagista sound hardware acceleration nollaan, ts. katsoa aiheuttaako mahdollisesti äänikortti ongelmia.