Heipä hei! Mietiskelin hetken, mihin osioon tämänkin langan voisi aloittaa, ja päätin että tämä osio olisi paras. Idea on siis yksinkertainen, mitä pelihiirimattoa suosittelisitte? Itse olen tykästynyt kangasmattoon. Hiirenä käytän Logitechin MX518:aa. Onko nykyisillä kangasmatoilla hirveesti eroa vai kannattaisiko mielestänne vaihtaa esimerkiksi muoviseen? Tarkoituksena olisi herättää yleistä keskustelua pelihiirimatoista ja kertoa omista kokemuksistaan. Yritetään pitää keskustelu objektiivisena eikä pelkästään sellaisena, että "mulla on tämä, tämä on paras, kannattaa ostaa" Itselläni on ollut Ultimatin teflon-pintainen hiirimatto, joka oli ihan hyvä, mutta en pitänyt kylmästä metallista. Nykyinen uransa lopussa oleva matto on Allsopin XXXXXXXL -matto tai jokin vastaava Hyvin toiminut ja palvellut matto, varsinkin kun maksoi vain 10-15e Stockalla(!). -penkkiesa
Ultimatin breathe x3 on ainakin tähän mennessä toimittanut virkansa ihan hyvin, eikä se hintakaan paha ollut (13€ jimmsiltä). Kokoa on riittävästi (38x32cm), joten hiiri ei pelatessa tai cad-ohjelmien kanssa säätäessä pääse tippumaan matolta. Ainoana miinuksena on, että liukkaalla alustalla matto pääsee liukumaan pitempien ja nopeatempoistempien pelisessioiden aikana. Kämppiksen hieman liukkaammalla steelseriesin matolla tätä pientä puutetta ei ole, mutta toisaalta hintakin on liki kaksinkertainen. Voin kuitenkin suositella tätä ultimatin mattoa kaikille kangasmattojen ystäville. Edirol: Hiirenä mx518, jos se jotakuta tässä kiinnostaa.
Mulla on Ultimaten valmistama matto, joka on tullut G5-hiiren kylkiäisenä joskus aikoinaan. Tarkempaa mallia en tiedä (eikä juuri näitä varmaan mistään saakaan, koska matossa on myös Logitechin logo). Loistomatto joka tapauksessa, eikä sitä varmasti tule vaihdettua ennen kuin puhki kuluu. Päällinen on jonkinlainen muovikalvo, saattoi olla jopa teflonia jos mainospuheisiin on uskominen, ja pohja on kumimaista ainetta, joka pitää hyvin pöytää vasten.
Joo itsellä ollut A4Techin x7 matto käytössä, ei liiku alta, hylkii kaikkea mitä päälle on kaatunut (kaljaa, pitsaa, pölyä, mehuja, limsoja yms) ja kaikki on lähtenyt poissa pyyhkäisemällä. Hajut tosin ei. Matto on haissut alusta asti jotenkin palaneelle kumille