Eli olen harkinnut jo hankkia uutta pelikonetta ja tarvitsisin vähän ammattilaisen apua. Tässä muutamia kysymyksiä: -Mistä saisi tehokkaan koneen halvalla? -Onko Nvidia ja ATI näyttiksillä eroja hinta/laatu suhteessa, kumpi on parempi pelaamiseen? -kumpi prosessori merkki on parempi AMD vai intel? -Minkälainen näyttö olisi sopiva pelaamiseen? -Vielä olisi semmone ongelma miten pääsisin sillä koneella nettiin avaamatta uutta liittymää meillä on tällä hetkellä kaapeli modeemi. Kiitos jo etukäteen! (ei mielellään sellasia vastauksia "kato googlesta" koska katoin jo)
onhan niitä paikkoja Beesting, verkkokauppa, jimms ja monia muita. itse suosittelen beestingiä vaikkei kaikki parhaimpia osia löydykään niin yleensä saa 5 päivän sisään tilauksen kun tilauksen. AMD vai Intel Tällä hetkellä Intel on askeleen edellä mutta eiköhän AMD tule kohta jotain uutta prossu mallia kuten Phenom II, mutta tällä hetkellä Intel Nvidian kannalla olen itse aina ollut, mutta ei kait tuo ATI mikään huono ole. Näytöt. itsellä on BenQ HD2200 21.5 FullHD ja hyvä on pelata mutta jos pelaamiseen meinaat näyttöä niin 16:10 suhde on parempi tuossa minun näytössäni se on 16:9 Tuohon viimeseen kysymykseen en oikein saa selkeää vastausta itseltäni Mutta Beesting on hyvä paikka ja sieltä kannattaa tehdä se paketti.
Kasaat itse koneen komponenteista tai sitten ostat sellaisen kasattuna liikkeestä. Itse suosittelen näitä: Verkkokauppa.com, Famiko, Multitronic, Tietoasema. Tällä hetkellä ATI:lta taitaa löytyä hinta/laatu suhteeltaan parhaat näyttikset. Tällä hetkellä kannattaa ottaa Intel. Suosittelen ostamaan vähintään 22 tuumaisen näytön. Ostat verkkokaapelin ja kytket modeemin uuteen tietokoneeseen, tuskin kyseessä on vaikeampi pulma =) Tämmöistä kokosin verkkokaupasta 1134.10 eurolla: Kotelo - Antec Sonata III Muistit - Kingston Valueram 4GB (2x2048MB) 800MHZ Näytönohjain - Club 3D Radeon HD4870 Overclocked Edition Käyttöjärjestelmä - Vista Home Premium 64-bit Optinen asema - Samsung SH-S223F/RSMN Emolevy - Asus P5Q Pro Kovalevy - Western Digital 640GB S-ATA Prosessori - Intel Core 2 Duo E8400 Näyttö - BenQ T2200HD 22" Ja tuosta paketin hinnasta, se menee jonkin verran budjettisi yli, mutta et joutuisi tinkimään mistään.
Beestingstä tämänen kone: ASUS S775 NF750ISLI DDR2 SATA2 ATX 141.80€ SMG DVDRW 20X BLACK NERO LS 23.70€ SEA BARRACUDA 7200.11 500GB SATA2 32MB 58.40€ MSI GF GTX 260 PCIE 896M GDDR3 2X DVI OC 281.45€ INTEL E8500 CORE2D 3.16GHZ 1333/6M S775 190.75€ CHIEFTEC PSU ATX 550W PFC 14CM 80+ EPS 81,40€ COMPUCASE MIDI ATX GAMING CASE W/O PSU 72.50€ ---------------------------------------------------- Yhteensä 849.80€
Muistit tosiaan unohtu eli 2GB 800MHZ DDR2 NON-ECC CL5 DIMM 2 kpl 50.30€ ja lopullinne hinta on 900.10€
vielä semmosta että sillä uudella koneella pitäis päästä nettiin ja vanhalla. pitääks olla langaton modeemi toisessa koneessa ja toisessa rejitin? miten pääsee kahdella koneella nettiin? Sori kun oon niin tietämätön.
Tässä pari vaihtoehtoa: 1. Kytkette kummatkin kiinni modeemiin jos on mahdollista ( koneet samassa paikassa). 2. Kytkette reitittimen modeemiin ja reitittimestä menee netti kumpaankin tietokoneeseen piuhaa pitkin. 3. Jos modeemista on mahdollista ottaa langattomasti netti ( eli siinä on antenni) niin toiseen koneeseen langaton verkkokortti ja toiseen koneeseen sitten netti piuhaa pitkin. Itse suosittelen sitä, että netti menee piuhalla koneeseen, langattoman netin kanssa saa temppuilla all the time, kuten myös langattomien hiirien ja näppisten kanssa (minun mielipide).
Quiote kun katson tuota sinun konetta minkä kasasit niin olisiko tuohon parempi E8500? ja vistan tilalle XP? kysyn tässä ohi mennen ku itse ajattelen ostaa juuri tuon tyylistä.
Xp rullailee kevyemmin työpöytäkäytössä, mutta Direct X10 on kyllä sen arvoinen. Paremmat silmäkarkit saa irti vistasta, tosin vaatii myös sitä tukevaa rautaa. Uudesta koneesta kyllä pitäisi löytyä yhteensopivaa rautaa Dx10:n kanssa.
en tiedä miksi kaikki suosittelevat tuota 4870 vaikka eikös GTX260 stream 216 ole iha yhtä hyvä ja vähän parempikin ja hinta on sama...
Lähinnä siksi, että NVIDIAn piirisarjat ovat melko surkeita ja Intelin X58 taas julmetun kallis - jolloin SLI:tä ei saa niin helpolla kuin CrossFirea, jos haluaa myöhemmin päivitellä kokoonpanoaan. Toisekseen GTX 260 ei tue DirectX 10.1:tä, joka tulee olemaan avainasemassa Windows 7:n käyttöliittymässä (DX11:n ohella). Muitakin syitä toki on, pääosin liittyen ajureiden toimivuuteen Vista-ympäristössä sekä videopurkuun (UVD2 vs. PureVideo)... mutta jos tällä hetkellä pitäisi pelinäyttis hankkia, niin HD4870 1GB ja GTX 260 SP216 ovat kyllä melko tasaväkisiä aina 1920x1200 resoon asti. Suunnilleen saman verran maksavatkin, kunhan suomalaiskaupat vain viitsisivät ottaa käyttöön nuo jo kuun alussa alennetut HD4870:n toimitushinnat ($239 1GB ja $199 512MB mallien osalta).