Budjetti: 900-1000e. Tarvitsetko kasauksen?: Kyllä. Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä, Win 7 Käyttötarkoitus: Pelaaminen ja nettiselailu (LoL ja WoW) Aiotko kellottaa?: En Mitä on jo valmiina?: 37" HD tv näyttönä hdmi kaapelilla ois hyvä, hiiri, näppäimistö, kajarit. Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): Ei tarvi. Koneen koko(ATX/mATX/mITX): Ei mitään hajua, mutta jos kotelon koosta puhutaan ni ei mitään väliä. Muuta huomioitavaa: - E: hiirimatto kans mukaan - Ei radeonin näyttistä - 500gb kovo tarpeeks iso - kone päällä 15h / päivässä - haluaisin koneen olevan pitkäikäinen ja mahdollisen varma toiminen - 1-2kk ennenkuin koneen olisin tilaamassa - Jos mahdollista niin näppäimistö ja hiiri mukaan mutta ei todellakaan pakko (nykyiset on paskat mutta toimivat, microsoftin digital media pro näppäimistö ja logitechin wannabe mx hiiri) - joustoa hinnassa 100e max jos erityistä hyötyä siitä irti saa koneista en tiedä yhtään mitään, älkää nyt hirveesti pommittako numero inffolla kiitoksia vastanneille
Mikset halua radeonin näyttistä? Itse olin aiemmin periaatteesta samaa mieltä, kunnes ostin sigun näyttiksen. Hävisivät muuten ennakkoluulot.
Joo ei merkkiuskollisuus oo mistään kotosin varsinkaan tietokoneissa kun osat vaihtelee hirveesti. Välillä voi tulla huonompaa ja välillä parempaa. Mutta asiaan voidaan palata sitten parin kuukauden kuluttua kun asia on ajankohtainen.
Ensimmäisessä koneessani oli Nvidia 6600(?) joka toimi aina hyvin ja sen jälkeen ollu 2 konetta joissa radeoni näyttis ja molemmis vikoja kuten ei voi päivittää ajureita ku ei näy kuva tai fps droppaan kun näyttiksen jutut kaatuu pelaillessa, yleinen käsitys radeonin näyttiksistä on että ne on ei niin luotettavia ja paskoja ja koneenhan voi tilata iha viikon parin sisään jos löytyy sopiva kone ja osat on varastossa, pistin tuon 1-2kk peliaikaa tuohon jos pitää ootella varastoihin tavaraa
Yleisesti vaan , millon mitäkin mutta laatuun kannattaa panostaa, jospa aloittaja kertoisi sopiiko hankinnat hajoittaa useampaan kauppaan sekä onnistuuko esim saksan tilaus tai tilausten jakaminen osatekijöihin, kotelo omana kokonaisuutena sisuskalut omanaan sekä kovot + winukat lisänä, nuo ulkoiset sitten loppurahoilla. Tarvitset kyllä joku päivä kunnon näytön. Irtooko vanhoista mitään toimivaa osaa?
Olen sanonut sen aiemminkin ja sanon sen uudestaankin; en anna typerille toivomuksille painoarvoa. Jos minua puukotetaan Turun keskustassa ilman mitään hyvää syytä, niin tuleeko minun välttää Turkua vain siksi että sain kerran puukosta? Ei tietenkään, koska Turun keskusta on yksi turvallisimmista paikoista (suhteessa), joita on. Lähes missä tahansa muualla on todennäköisempää saada puukosta/muusta teräaseesta. Minulla kävi vain huono munkki, siinä kaikki, olisi epärationaalista johtaa siitä, että Turun keskusta olisi erityisen vaarallinen paikka, ja vielä typerämpää olisi, jos siitä huolimatta, että pelkään Turun keskustaa, uskaltaisin kävellä Helsingin keskustassa. Sama tässäkin, huono munkki, ei muuta. On epärationaalista johtaa siitä, että kaikki radeonit ovat ja tulevat olemaan surkeita. tl;dr Merkkiuskollisuus on perseestä.
Itse kunnioitan muiden pyyntojä. Oli syy mikä tahansa (kokemukset, suorityskyky, päivitykset, ominaisuudet jne.) Jos ei pysty hyväksymään muiden valintoja, niin kannattaa löysätä pipoa ja mennä ulos haukkaamaan raitista ilmaa.
Mieluiten yhestä kaupasta osat, saksasta tilaaminen onnistuu ja vanhoja osia ei ole käytettävissä kiitoksia vain kaikille vastanneille
Saksa ja tarvitset kasauksen ei sovi yhteen, eli pystytkö meidän ja youtube videoitten perusteella kasaamaan koneen itse?
Asia harvinaisen selvä! Kasaukseen muista emolevyn korokeruuvit ja lisävirtapiuhat. Kauppa: Mindfactory (Saksa) = Hyvä emolevy = Uusi Haswell i5 4670K = Uusi tulokas ja tehokas GTX 770 = Laadukas ja pitkäikäinen poweri + Kotelo Zalman Z9 Plus /// Fractal Design R4 /// Fractal Design Core 3000 /// BitFenix Ghost /// Cooltek Antiphon + Käyttis Windows 7 + 30€ postit Prossulle olisi hyvä ottaa samalla parempi cooleri HR-02 Macho Jos hintaa tuli liikaa, niin näyttiks heikommaksi GTX 760 Windforce. Jos 256GB SSD riittää, niin voit jättää tuon 1TB kovon pois SanDisk Ultra Plus 256GB tai ottaa suoriltaan 480GB SSD levyn SanDisk Extreme 480GB /// Kingston HyperX 3K 480GB. _AMD_ Prossulla (8ydin, mutta virrankulutus reilusti suurempi) Emolevy: Asus M5A97 EVO /// Asus M5A99FX PRO R2.0 Prossu: FX-8350 Muistit: G.Skill Ares 1866MHz 8GB _Intel Xeon_ prossulla (Kellotus mahdollisuus pois, Ei integroitua näyttistä ja matalemmat kellot, mutta muuten käytännössä vastaa i7 4770) Emolevy: Gigabyte H87-D3H Prossu: Intel Xeon E3-1230v3 4x 3.30GHz /// Intel Xeon E3-1245v3 4x 3.40GHz
Itselläni pamahti juuri eilen Super Flover 800W golden green (5kk vanha). Entinen poweri kesti vuosia. Noh aina ei mene tasan onnenlahjat.
Vähän hitaammin jos vois pyytää, pistit kerralla niin monta vaihtoehtoa, etteivät ne jotka ei jo valmiiksi tiedä mistä puhutaan putoavat kyydistä. Jakaisitko selvemmin Haswel ja FX mallit, ulkopuoliset jotka miettivät itselleen uutta konetta saisivat paremmin selvää?
Ja minulla hajosi WD:n kovo ekan päivän aikana. WD kuitenkin ainakin viime selvityksen mukaan luotettavin kovovalmistaja marginaalisella erolla Seagateen. Surkea munkki, ei voi mitään. Lurluckin setille +1.
Jep. Tuolle setille peukkua. Laitoin juuri Super Flowerin huoltoon. Tuli sellainen olo, että vaikka kuinka muut sanoisivat luotettavaksi, niin viimeistä kertaa omaan koneeseen kyseisen valmistajan virtamötikkää tungen. Oli meinaan päivän homma kaapeloida täydellisesti koneen piuhakasa, ilman, että yksikään johto näkyy kotelosta. Nyt olohuone on kaapeleita täynnä joka puolella ja hermot mennyt.