Moi, eli olisin uutta kokoonpanoa tilaamassa. Budjetti tällä hetkellä tuo 1300-1500 (sisältää käyttiksen) euroa. Osat olisin jimmsistä tilaamassa, en vain ole täysin varma joten ehkä joku viisaampi vois kertoa mikä on päin ***** tässä. Linkkejä en jaksa nyt vaan pistää... Tässä olis osat joita itse ajattelin: Asus HD 6970 DirectCUII vs GTX 570 DirectCUII Asus p8p67 pro Intel i5 2500k Noctua DH-14 (ihan kellottelua varten) Corsair Graphite 600T Corsair AX750W, jos ehdotatte jotain muuta, niin mielellään 100% modulaarinen... Kingston 2x2GB 1600mhz Samsung SpinPoint F3 1TB 7200rpm LG DVD+/-RW DL 22x Windows 7 64 bittinen FI OEM Tarkoitus olis tilata muutaman päivän sisällä, että jotain nopeaa feedbackia!
Ei kannata ostaa DH-14, pärjäät mainiosti esim. Corator DS:llä.Kotelo on ehkä turhan kallis, itse ottaisin ainakin halvemman ja minun mielestä ''paremman'' Fractal Desing R3 kotelon.Poweri on ylimitoitettu, et tee mitään 750w powerilla tilalle vaikka Seasonicin 520w.Kannatta vertailla muiltakin sivustoilta esim. lapstore, silentrig hintoja.
Ottaisin tuon antec true power 550w:n vaikka ei olekkaan 100% modulaarinen mut osittain kylläkin. Muisteiksi ottaisin nuo g.skillin sandy bridge muistit. Ei ainakaan luulis tulevan mitään yhteensopivuus ongelmia. Jos jotain muita muisteja otat niin kato et on 1,5v jännite. Piä vaa tuo noctua.
Nuo sandy bridge muistit ovat tajuttoman ylihinnoiteltuja, ainakin silentrigissä. perusmuisteilla pitäisi pärjätä yhtä hyvin? Gtx 570 ja 6970 on aika tasoissa, alkaa riipumaan mitä pelejä pelaat ja käytätkö PhysX tai Cudaa? Katso testejä netistä, sitten voit henk. koht. sulle sopivamman näyttiksen valita.
Noista muisteista sen verran et näiden Kingstonin kapuloiden kohdalla lukee "NOTE: Intel Sandy Bridge supported memory!" niin eipä ainakaan luulis tulevan mitään yhteensopivuus ongelmia. Itsekkin ajattelin et poweri on liian suuri. Muuten kumpaa näyttistä suosittelisitte? Valitsin 6970:n koska on halvempi, mitä olen tuossa katellu testejä niin aika tasaväkisiä ovat. EDIT: Ainakin G.Skill:n sandy bridge muistit näyttää aika hintavilta, nää Kingstonin sandy muistit on 56€ kun G.Skill:n vastaavat 99€, siis jimmsissä :O
Ota halvempi. Itse ottaisin jos olis pakko niin hd 6950 ja sitten kun tehot eivät enään riittäis muuttaisin sen hd 6970:ksi. Empä nyt tiedä käykö nuo muistit. Selviää vaan kokeilemalla. Kai ne toimii. Kato viel et jännite on 1,5v mieluiten, koska intel niin suosittelee. Ja eipä nuo g.skillit kovin kalliit ole. 8gigaa 109e vs lapstoren ne jotkut muistit 8 gigaset 75 euroa. Ei onhan ne tosiaan hieman kalliita, mutta ainakin hienoja Juu noi mitä ilmeiseti katoit sellasia mustia ne ovat kalliimmasta päästä. Täs on halvemmat. 8 gigaa ja 119 jimssi. Tosin tuolla silentrigis 109e nuo http://www.jimmspc.fi/tuoteinfo/F3-12800CL9D-8GBXL?pid=1299794566869