Konetta pitäisi aika rajusti päivittää pelaamista varten (BF3!), joten mitä mieltä olette tästä setistä? Koppa: Fractal Design Define XL USB3.0, Black Pearl Emo: ASRock Z68 Extreme3 Gen3, Z68 Prossu: Intel Core i5-2500K, 4 x 3.30GHz, 95W, boxed Näyttis: MSi GeForce GTX590, 3072MB Muistit: G.Skill RipJaws-X DIMM Kit 8GB PC3-12800U CL9-9-9-24 (DDR3-1600) (Sandy Bridge) Kovo: OCZ Agility 3 120Gb, 2,5" Valmiina: 1000W poweri ja DVD-ROM. Harkinnassa on Blu-Ray, lähinnä pelaamiseen tulee niin ei niin väliä. Ilmajäähdytyksellä olisi tarkoitus pärjätä. Millainen jäähy(t) kannattaa hankkia?
Muuten näyttää ihan hyvältä toi paketti, mutta näyttiksen kannattaisi vaihtaa mielestäni gtx 580. Hinta teho suhde on tuossa parempi. Entäs, mikä toi valmiina oleva 1000W poweri on merkintään? Prosessorin jäähyksi kannattaa harkita vaikka Corator DS.
Eipä kait tuosta nyt valtavaa haittaakaan ole, jos se kerran valmiina siellä on? Ainakin pitäisi riittää potkua aivan mille kokoonpanolle tahansa. Ei sitä ainakaan 550W:seen kannata vaihtaa. Mikäli tuota ei olisi jo olemassa niin sitten tietty suositellaan sopivaa poweria kokoonpanoon. Mutta se ot:sta. Koteloksi suosittelen itse Fractalin Arc Midiä. Kotelo kaipaa saattaa kaivata paria lisä tuuletinta, @ 140mm. Vaikkapa tuollaisia. Tuossa Midissä on erittäin loistavat jäähdytys ominaisuudet, ja oikeilla tuulettimilla se on myös hiljainen tapaus. Sinne sopii sisälle tarvittaessa myös vesijäähdytys kenno esim kotelon kattoon. Prosessorille sitten jäähyä sen mukaan että oletko aikeissa kellottaa ja jos niin kuinka paljon haluat siitä mehuja irti. Kolme kovaa, jotka ovat pärjänneet loistavasti ja ovat teististä riippuen toistaan tehokkaampia, eli Noctua NH-D14, Thermalright:in Silver Arrow sekä Phanteksin PH-TC14P. Edullisempaa prossu cooleria jos kaipaat niin Sctyhe:ltä joko Mugen 3, Mine 2 tai Ninja 3. Myös jo ehdotettu Corator on harkitsemisen arvoinen. Noista kannattaa lukea arvioita ja katsoa vaikkapa youtubesta revikoita, samoin kotelosta tämän pätkän itse katseltuani tein oman päätökseni Useimmat tuben revikoista tosin englannin kielisiä (muillakin, kuten Saksan ja Ruotsin kielistä ok revikkaa toki löytyy). Näytönohjain asiaan en sen kummemmin ota kantaa, mutta mitä olen lueskellut niin tuo 590 on sekä melko äänekäs että ei välttämättä kestä ainakaan suurta kellottelua. Voi tosin olla että eri valmistajat ovat jo panostaneet ko.kortin virransyöttöön riittävästi, mutta julkaisunsa aikaan muutamia kortteja kärvähteli testeissä. Mikäli kuitenkin aivan maksimaalista tehoa on saatava näytönohjain puolelta niin kannattaa mieluummin harkita joko GTX 570 tai GTX 580 SLI kokoonpanoa. Myös yhdellä GTX 580:lla pyörii peli kuin peli, eli kahteen korttiin satsaamalla voi sitten toivoa että niistä on edes tulevaisuudessa jotakin hyötyä. Useamman kortin kokoonpanoista olen kuullut ja lukenut sekä puolesta että vastaan. Mutta ainakin se on tullut itselleni jotakuinkin selväksi että kaikki pelit eivät toimi kunnolla SLI/Crossfire tilassa, mutta näissä tapauksissa varmasti pärjännee yhdelläkin kortilla. Ja tuo 590 vastaa kahta korttia joten sekin on ns.SLI ratkaisu, vaikkakin yhdellä fyysisellä kortilla. Sama juttu AMD:n 6990:n kanssa. Kahden GTX 580 SLI kokoonpanoon riittää hyvä 850W:n virtalähde, vaikka kokoonpanoa oltaisi kellotettukin, mutta 1kW:n powerin kanssa sinulla tuskin tulee olemaan minkäänlaisia ongelmia. Itse paketti näyttää ja vaikuttaa muutoin ihan pätevältä.
Tässä paketti silentrigist: http://www.silentrig.com/cart/?prod...ducts[932]=1&products[218]=1&products[774]=1& ================================================================= 1 159,00 ASRock Fatal1ty P67 Professional, P67 (B3) 1 130,00 Super Flower Golden Green Modular 800W 2 43,00 G.Skill RipJaws-X DIMM Kit 8GB PC3-10666U CL9-9-9-24 (DDR3-1333) (Sandy Bridge) 1 118,90 Corsair Carbide Series 500R, musta 1 194,90 Intel Core i5-2500K, 4 x 3.30GHz, 95W, boxed 1 465,00 EVGA GeForce GTX 580 DS Superclocked 1 157,80 Corsair Force Series 3 F120, 120GB, 2.5", SATA 6Gb/s 1 23,80 ASUS DRW-24B3ST DVD-RW 1 94,90 Corsair Hydro Series H100 ================================================================= Yhteishinta: 1430,30e SIT tohon 590:seen. Omistin sen ja petyin täysin. Kaikki ajurit oli täyttä kuraa, ei ylikellotus mahdollisuutta ilman vesijäähdytystä, ei aftermarket jäähyjä tulossa keneltäkään, ei pystynyt pelaamaan kunnolla pelejä: 2 tunnin pelaamiseen jälkeen kuva alkoi sekoilemaan ja esim. bc2 tankeist näky vaan telaketjut ja tyypeilt pää ja ase.....
Miksi kalliisti brandattu Fatal1tyn emo? Luulisi AsRockin z68 Extreme3 Gen3 hoitaa homman ja on taatusti laadukas. Näyttikseksi ottaisin Asuksen GTX580 DirectCUII ja kellottaisin itse, kortin jäähdytysratkaisu on parempi ja hiljaisempi kuin tuon EVGA:n, ainakin omista kokemuksista. SSD Crucialin m4 -sarjaan, hieman kalliimpi, mutta markkinoiden nopeimpia tuossa hintaluokassa. Poweri tuntuu vähän arvokkaalta, Corsairin 650/750W TX mallinen tilalle? Riittää hyvin, jos ei toki rupea SLI;tä käyttämään kahdella GTX580:llä. Lisäksi tuo 16Gt muistia on jopa pelikoneella aika HC, 8gt pitäisi pärjätä hienosti. Anteeksi linkkaamattomuus...
Ekaks: Toi fatality emo on alennuksessa 230e, joten hyvä tarjous ja parempi kuin se gen3, koska siinä on esim. x-fi äänikortti jne... Oletko ite omistanu EVGAN DS kortin. Muuten en menisi sanomaan mitään. Evgalla 10 vuoden takuu ja asuksella taas 2. Ssd:istä paras on corsair force GT Powerin laitoin vahingossa. Tolla oli jo. Muutenkin toi poweri on alennuksessa ja erittäin hyvä. 80+ gold Ja tohon ramiin se et ei se maksa ku 42e enemmäm, joten miks ei ja siitä hyötyy joskus.
Ohan siinä 10 vuotta, ku o ensin rekistöröinut tuotteensa, muutoin on vain kaksi vuotta. Joten jos jaksaa tehdä ne parisen näpäytystä ja kirjoitella hiukan EVGAn sivuilla niin, mikäs silloin. Ilmeisesti lisäksi EVGAn takuu ei lähde, jos siihen vaihtaa jäähyn taikka kellottaa, mikä on tietysti hyvä asia.
Niin, itse valitsin Asuksen siitä puuttuessa kohtuu järjettömän nerkkilisän. 10vuotta? Tämähän on 2+8 mallinen ratkaisu, lisäksi olisi hieno nähdä, kuka aktiivisesti pc:llä pelaava käyttää samaa näyttistä 10 vuotta. Asus nyt muutenkin valmistaa laatu komponentit. Poweri on toki laadukas, sanoin vain että ylimitoitettu ja turhan tyyris. SSD:sta en sano mitään, sulla näyttää olevan asiantuntijan tieto tuon suhteen. Ja kyllä 42? on jo rahaa, varsinkin kun on kyse komponentista, jota on helppo päivittää kun tarvii ja jonka hinta laskee jatkuvasti...
Merkkilisän. hah. Samanhintanen kortti se on. Onko sillä mitään väliä jos se on 2+8 takuu. Rekisteröityy vaan evgan sivuil. EI OLE VAIKEATA. ite olen tehnyt. Evga:ssako ei ole laatu komponentteja! Sanoin jo, että laitoin powerin vahingossa. Chillaa. Eikä ole tyyris( ainakaan mulle) Ite ostaisin heti jos tarvisin 42 on rahaa joo.
Ohan se, mutta en tarkoittanut itse ainakaan, että se olisi vaikeeta. Yleensä se on siitä, että jaksaako tai viittiikö käydä rekisteröimässä. Niin ja EI tuo Evgan kortti laadultaan yhtään sen huonompi ole kuin Asuksen.
EVGA:han kuuluu kärkivalmistajien piiriin, tottakai, ymmärsitte väärin. Tarkoitin, että mahdollisesti huokeammasta hinnastaan huolimatta Asus ei häviä laadussa ECGA:lle. Eli molemmat valmistavat korkean laadun ja luokan osat ja piirilevyt. Kunhan vain avaan tässä sen mahdolisuuden, että koneen hankkija ei valitse väärin mielestäni, päätyykö sitten EVGAn tai Asuksen näytönohjaimeen.
EVGA:han kuuluu kärkivalmistajien piiriin, tottakai, ymmärsitte väärin. Tarkoitin, että mahdollisesti huokeammasta hinnastaan huolimatta Asus ei häviä laadussa EVGA:lle. Eli molemmat valmistavat korkean laadun ja luokan osat ja piirilevyt. Kunhan vain avaan tässä sen mahdolisuuden, että koneen hankkija ei valitse väärin mielestäni, päätyykö sitten EVGAn tai Asuksen näytönohjaimeen.