Vastasin tuonne toiseen ketjuun kun siinä oli lähes sama otsikko. Ajattelin silloin, että vaikuttaisi typerältä luoda omaa ketjua, mutta sitä kuitenkin pyydettiin jälkeenpäin. Kopioin viestini sieltä toisesta ketjusta nyt tähän... Tietokoneista ja varsinkaan niiden osista en tiedä oikein mitään. Sen takia kasaus, käyttöjärjestelmä ja ajurit mukaan budjettiin. Budjetti?: n. 1600€ Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?:Kyllä Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Kyllä Ylikellotatko prosessoria?: En Kotelon koko?: Ei väliä Onko kotelon värillä väliä?: Musta, harmaa Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Ikkuna Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Ei Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?:Kyllä, muttei välttämätön Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Ei Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -aseman?: DVD Haluatko koneeseen SSSD:n?: Kyllä Koneen käyttötarkoitus?: Keskiraskas pelaaminen Kuuluvatko näyttö,äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei Onko joitain komponentteja jo valmiiksi?: Ei Muita vaatimuksia/kysymyksiä: Ei
Ei koskaan laiteta jonkun aloittamaan kyselyyn uusia kysymyksiä, koska se on varmin tapa sekoittaa sekä vastaajat, että kysyjät. Tästä löytyy säännöistäkin maininta: "2. Älä vastaa viestiketjuun uudella, asiaan liittymättömällä kysymyksellä, vaan aloita uusi viestiketju kysymyksellesi."
Joo, näköjään. Selailin säännöt liian nopeasti läpi. Tosiaan ajattelin, että typerää luoda toista ketjua saman hintaluokan koneelle. Pahoittelen tuosta.
Windows asennettuna kustantaa liikkeessä pari sataa kun sen saa muualta vitosella, joten voisit harkita josko saisit sen itse asennettua. Ei ole vaikeaa, käytännössä nextin naputtelua. Ja joskus se kuitenkin on asennettava uudelleen.
Windowsin luulen saavani asennettua, mutta suurin ongelma on nuo osat. Olen katsellut valmiita paketteja, mutta niissä voi olla ilmeisesti jonkun verran ilmaa välissä? Toisekseen siihen pakettiin saattaa olla "piilotettu" heikompi osa mukaan, joka pitäisi mahdollisesti laittaa vaihtoon myöhemmin? Ymmärtääkseni osat kannattaisi etsiä itse. Ongelma tosiaan, että lähes kaikki niihin liittyvä on mulle hepreaa. En tietäisi sopisiko koneen osat yhteen ja että olisivatko ne edes riittävän hyviä. Haluaisin rahalla mahdollisimman hyvän (joku asioista tietävä valinnut osat), mutta pitäisikö mun kuitenkin tyytyä valmiiseen pakettiin?
Jimmsiltä: Vähän yli, mutta tuossa on konetta pitkäksi aikaa. Windows https://bbs.io-tech.fi/threads/windows-10-professional-lisenssejae-5-kpl.7865/. Pakettikoneisiin on piilotettu paljonkin huonoja osia (yleensä voi sanoa että korkeintaan prossu on hyvä), ja niiden vaihtaminen on joskus mahdotonta. Ja ilmaa hinnoissa kuten arvelitkin. Ei missään tapauksessa sellaista. Jopas on sivustolla huono päivä.
Ei näköjään kelpaa liitteet. Pistän kuvan kunhan saitti toimii taas. Meni reilu 60 euroa yli budjetin. Jos on liikaa niin tässä on hyvää aikaa yrittää karsia jostakin.
Ajatuksena oli laittaa kerralla vähän parempi niin, että menisi tuolla pitkän aikaa. Kun tuo on kerran hyvä niin ei tarvitse karsia. Erittäin paljon kiitoksia vaivannäöstäsi! Itse en olisi osannut tuota hommaa ollenkaan.