Pelikone 500e

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by rockboy, Jun 16, 2010.

1. rockboy

rockboy Member

Trophy Points:
    16
    Kaverini aikoo ostaa saman koneen, kuin minä ja se maksaa 500e. (Katsokaa osat allekirjoituksestani. Itse en oikein tiedä, mitkä osat passaavat keskenään ja muutenkin aika käsi näiden osien kanssa, joten kysyn teiltä, että onko tuo hinta/laatusuhteeltaan hyvä kone? Jos maksaisi 10e lisähintaa, niin 1 Gigaisen Ati Radeon HD5670, kannattaako valita tuo Ati? Jos tuota parempi kone samaan hintaluokkaan saa, niin voisiko joku koota sellaisen vaikka Jimm's PC storessa?

2. lolacco

lolacco Regular member

Trophy Points:
    26
    Herranjestas mikä virtalähde tuollaiseen kokoonpanoon :). Kumminkin tässä olisi minun ehdotukseni AMD-pohjaiselle kokoonpanolle. Muistia on vain 2gb mutta se on nopeampaa DDR3:sta joten 2gb riittää mainiosti tuollaiselle kokoonpanolle. Prosessori on 4-ytiminen.
    http://www.aijaa.com/v.php?i=6334919.jpg

3. rockboy

rockboy Member

Trophy Points:
    16
    Joo toi virtalähde oli firman "joululahja", oikeasti olisi pitänyt olla 650W ja sekin oli turhan tehokas :D Ostin koneen valmiiksi koottuna, joten en itse päättänyt näitä powereita sun muita. Mutta eikö noin vähällä RAMilla peleissä suuri väenpaljous ja muu rasitus ole vähän turhan suuri. Ja tuo näytönohjaimen muisti kanssa? Budjetti tuskin on ihan tiukka 500€, joten ei haittaa jos muutama kymppi menee yli budjetin.

4. lolacco

lolacco Regular member

Trophy Points:
    26
    No sanohan mitä pelejä meinaatte pelailla? Luulen kyllä että muistit riittää näyttiksessä ja RAM:ina

5. rockboy

rockboy Member

Trophy Points:
    16
    No siis uusia pelejä. Esim joku GTA IV eikö vaadi melko paljon. Minun koneella ei voi täysillä asetuksilla pelata, koska fps on turhan matala ja tuo on huonompi, kuin minun kone.

6. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26

Tossa kone joka vie ton koneen ihan täysin.. Mutta sitä vaan, että tosta puuttuu dvd asema.. Eli tosa mun paketisa se siis jo on, ja siitä tuli 24e lisää hintaa, et ota se huomioon.

7. wasdasi

wasdasi Regular member

Trophy Points:
    48
    PC_Markus hyvä ylittämään budjetit. :)

Kokeilin itsekkin kasata konetta 500e mutta samat osathan sieltä tuli.

Tosin euron voi säästää vaihtamalla kotelon tähän.

Ainahan se hinta nousee jos haluaa tehokkaamman koneen.

8. rockboy

rockboy Member

Trophy Points:
    16
    Eikö pidemmällä tähtäimellä kuitenkin kannattaisi ottaan 4-ydin prosessori? Ja vieläkin ihmetyttää, että onko muistin nopeudella todellakin noin suuri merkitys, kun moni peli suosittelee sen 4GB RAMia.

Last edited: Jun 17, 2010
  9. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    No kyl se 2 ydinkin riittää viel ihan hyvin pari vuotta. Varmaan pidempäänkin. Jos meinaat pidempää tähtäintä käyttää niin ostat x6 prossun.

10. lolacco

lolacco Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä
    Battlefield bad company 2: recommended RAM 2gb
    Call of duty modern warfare 2: recommended RAM 2gb
    GTA IV: recommended RAM 2gb
    Just Cause 2: recommended RAM 3gb
    Fallout 3: recommended RAM 2gb

11. wasdasi

wasdasi Regular member

Trophy Points:
    48
    Ainoa peli missä olen huomannut, että on liian vähän muistia on crysis joka nyt on muutenkin turhan raskas ja huono peli.

Kaikki muut pelit toimineet ihan moitteetta 2Gt:lla rammia ja 512Mt:lla näyttiksen muistia (Näytön max. reso 1680x1050).

12. rockboy

rockboy Member

Trophy Points:
    16
    Vielä saa ehdotella jotain 4-ytimisiä kokoonpanoja, joissa olisi se 4GB RAMia vähintään. Budjetti n. 550e

13. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    No toi mun pakettini on näistä eniten pelikone. Jos meinaa x4 prossun pelikoneeseen hankkia, niin halvin järkevä pelaamiseen on 146e maksava phenom..

Edit: Mun paketti, mut otat toisen muistikamman pois ja pistät sen halvimman x4 prossu.. Jommasta kummasta tällä kertaa joudut tinkiin, muistista tai prossusta. Ehkä muisteista kannattas, koska voit helposti myöhemmin ostaa toisen muistikamman..

Last edited: Jun 20, 2010
  14. _Pekkis_

_Pekkis_ Regular member

Trophy Points:
    26
    Olet ollut näköjään pakettikoneiden ystävä kun epäilet että missään ei piisaa muisti! Olen mäkin nähnyt jossain pakettikoneessa missä oli 2gb muistia ja GTS250. vähä epäilen kyllä et tuskin löytyy oikeesti mitään noin isolla muistilla olevaa näyttistä. Ja vielä kun on niin tehoton ettei siitä muistista ole mitään iloa kun ei se jaksa käyttää kaikkee muistii.. Sama juttu on ram muisteissakin 8gb isketään kiinni johonkii huonoon koneeseen millä ei tee hevon vit***!

Share This Page