Hyvää ja aurinkoista loppukesän päivää. Tässä olisi taas yksi noobi kysymässä niitä iänikuisia kysymyksiä. Asiaan: Nykyinen kone on jäätävän huono, ja uusi WoWin lisäri häämöttää lähitulevaisuudessa. Olen koittanut sinnitellä vanhalla koneellani mahdollisimman pitkään, mutta nyt on kyllä viimeistään uusimisen aika. Uudella koneella on tarkoitus pelailla WoWin lisäksi satunnaisesti LoLia sekä Cod 4, Mw2 ja BFBC2. Jos vielä BF3 pyörii niin olisi hienoa. Lueskelin vanhoja viestiketjuja täällä, sekä muualla ja niiden pohjalta kasailin tällaista: Edit: Niin, tuossa on tosiaan 500gb kovo, mutta minulle on kahdessa vuodessa kertynyt kamaa 70gb:n edestä, niin en usko tarvitsevani 1TB kovoa, ja säästän siinäkin muutaman kympin. Vanhasta koneesta ajattelin uusiokäyttää polttavan DVD-aseman, Compucase 6C29-kotelon, Käyttöjärjestelmää varten Seagaten 60gb kovon sekä virtalähteen, joka on Nexus NX-3500 350W. En tosin tiedä riittääkö tuo virtalähde mihinkään. Budjetti ei veny tuosta 700€:stä kovinkaan paljoa, parikymppiä onnistun vielä riipimään jos jokin merkittävä parannus jää siitä kiinni. Kiitän vastaajia jo etukäteen.
Näyttis ainakin vaihtoon. Ennemmin radeon 7750 tai 6850 jos sitä saa vastaavalla hinnalla. Tota 7750 ainakin löytyy Jimmssiltä 130 kieppeillä ja peittoaa tehossa ton gt640. Olishan se kiva jos näyttökin ois fullhd mut meneehän toikin. Virtalähteen vaihto taitaa tulla myös eteen vaikka toi 7750 ei varmaan paljoa virtaa haukkaa? Olin jostain kattovinani että 16A 12v linjaan antaisi Nexus? Muoks. näyttää olevan jopa 7770 ~130€ hintaan...
lurlucin paketti on hyvä,mutta jos budjetti vain venyy,niin silloin ota tuo phenom 965BE ihmneessä,niin voit tulevaisuudessa kellottaa prossua,toinen vainhtoehto on jos budjetti venyy,niin erillinen prossucooleri,tai toinen 4gb ram-kampa,nämä kaikki maksavat sen noin +25e/kpl edit,voisin kyllä itse kokeilla,että riittääkö tuossa nexuksen poweriss apuhti 240x2 athlonille+ sapphire radeon 3850:lle,kun tuo poweri sattuu tuossa "lojumaan" huoneessa
Nexuksen powerissa on aika heikko +12V linja. Riittää noille osille kevyesti. Ei toi näyttis ja prossu paljoa virtaa syö.
Nyt olisi tällaista kasassa: Otin tuon 965be:n, ja tuota emoa ei ole varastossa Systemastoressa näköjään niin keräilen tuolta Jimssiltä, koska haluan tilata kaiken samasta paikasta. Tuo näyttis on oman käsityksen mukaan yhtä hyvä kuin Lurluckin paketissa mutta mikä lienee totuus?
Kyllä vaan tuo Lurluckin ehdottama HD6850 on tasoissa tuon HD7770 kanssa. Peleittäin vaihtelee kumpi on nopeampi mutta silloinkaan ero ei ole kovinkaan suuri (puhutaan muutamasta prosentista). Muuten paketti kyllä näyttää oikein hyvälle.
Onko tää semmonen setti millä pyöris Battlefield 3 täpöllä? Kattoin suositusvaatimukset, riitti just niihin, onko se sitten tarpeeksi, kun ohella pitäs tietenkin muutakin ohjelmaa pyöriä, nettiä tessua yms. ?