Eli olen katsellut Gigantista Acer Aspire 7720 hintaan 899e. Specsit: Prosessori Pöytätietokoneen tyyppi Intel Core i7 Malli 920 Nopeus (GHz) 2,66 CPU muisti 8MB L2 Piirisarja Intel X58 chipset + ICH10R Muisti RAM-muistin tyyppi DDR3 RAM MB 6 144 RAM-muistin maksimimäärä MB 12 288 RAM-muistin nopeus (MHz) 1 066 RAM-muistipaikkojen lukumäärä 6 Vapaiden RAM-muistipaikkojen lukumäärä 0 Kiintolevy Levyasemien lukumäärä 1 Kapasiteetti (GB) 1 000 Kierrosnopeus (RPM) 7 200 Liitäntä S-ATA Ääni/Grafiikka Äänikortti tyyppi Embedded high-definition audio with 7.1-channel su Grafiikkakortin tyyppi NVIDIA GT230 Näytönohjaimen muisti MB 1 536 Näytönohjaimen jaettu muisti MB 2 955 Yhteydet TV Out liitäntä DVI/HDMI USB 2.0 8 FireWire (IEEE 1394) 1 LAN-kortti tyyppi Muistikorttipaikka Yhteensopivat muistikortit CF, MMC, MMC+, RSMMC, SD, XD, MS, MS Pro, M2 Laajennuspaikat 5¼" paikat (kpl) 2 Vapaiden 5¼" paikkojen lukumäärä 1 3 ½" paikat (kpl) 0 Vapaiden 3 ½" paikkojen lukumäärä 0 SATA-liitännät (kpl) 5 SATA-liitännät (vapaana) 4 PCI-Express 16x liitäntä 2 Vapaiden PCI-Express 16x lukumäärä 1 PCI-Express 1x (Total) 1 PCI-Express 1x (vapaana) 1 CD/DVD soitin Optinen asema CD/DVD-RW Muut Käyttöjärjestelmä Microsoft Windows Vista Home Premium Käyttöjärjestelmäversio (bit) 64 Laitteen mukana tulevat ohjelmistot Acer Utilities, NTI Media Maker Valmistajan tuotekoodi 92.S8W79.FPP - ASM7720 Miltä näyttää? Pyörittääkö kaikki pelit yms. ja myös vielä parin vuoden sisällä? Paljonko hinnasta lähtee / mikä olisi hyötysuhde jos kokoisi itse osista? Ei välttämättä samanlaista, mutta ilmoitetussa hintahaarukassa oleva valmis pakettikone vs koottu. Kuinka luotettavia kootut koneet ovat? Mielipiteitä on yhtä paljon kuin ihmisiäkin niin mistä sitä ikinä tietää mitkä osat siihen koottavaan koneeseen kannattaa ostaa, mikäli itse niistä ei tiedä mitään??
Toisaalta hyvä toisaalta huono. Prossu on hyvä itseasiassa yks tämän hetken parhaimmista, mutta näyttis on kuraa.
Mikäli kysyisin verkkokaupasta apua, he varmasti osaisivat neuvoa yhtä hyvin kuin tekin? Mikä verkkokauppa on asiantuntevin & halvin?
Jimm's pc storesta voit itse ostaa osia ja muuta tilpehööriä ihan suhkot halvalla ja hyvällä asiantuntemuksella yksi suomen parhaista atk liikkeistä tossa osoite ---> http://www.jimmspc.fi/ sieltä löytyy päästä päähän osia eri hinnoilla kannattaa käydä kattomassa. Ja jos pystyt tosta 899e hinnasta pikkasen joustaa siihen 1000e paikkeille nii saat itse kasattua hyvän pelitietokoneen.
kokosin tuossa alla näkyvän setin Jimms:ltä, hintaa nyt on sen melkeen satasen enemmän mitä tolla gigantin koneella, mutta tehoa tossa jimmin koneessa on enemmän, näytönohjaimen takia.