Pelikone 700 eurolla

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Daxud, Oct 12, 2011.

1. Daxud

Daxud Member

Trophy Points:
    18
    Noniin!

Kyselin pari viikkoa sitte, että millainen kone olisi hyvä, mutta kaikki suositteli että odottaisin bulldozereita.

Nyt kun ekat testit on ulkona niin kannattaako niitä odottaa, että tulee Suomeen myyntiin? Jos ei niin sitten voitte laittaa tänne hyviä kasaamianne settejä :D

Hinta saisi olla max.700 euroa johon kuuluisi mukaan kasaus ja käyttis ( hinta voi mennä vähä yli :) )

Suurkiitokset jo etukäteen :D

Last edited: Oct 12, 2011
  2. RatCon

RatCon Senior member

Trophy Points:
    193
    Ei se odottaminen vielä lopu, nyt katsos ihmiset käskee odottamaan kun Bulldozereiden tulo kauppaan voi vaikuttaa markkinahintoihin =)

Mutta jos pikkuhiljaa alkaa riittää, niin tässä setti Lapstoresta joka on hiljaittain vaihtanut nimekseen SystemaStore:

CD/DVD asema unohtui, sen kun lisäät niin parikymppiä lisää. Tai sitten se vitosen maksava jos budjetti on tiukka ja lukeva asema riittää. Tossa ei ole myöskään erillistä cooleria, joten vakio saattaa särkeä hetken korvia. Sen voit asentaa myöhemminkin, sitten kun on rahaa paremmin.

955BE prossut oli loppu joten siksi 965

3. Daxud

Daxud Member

Trophy Points:
    18
    Kiitos vastauksesta, onkos niillä prossuilla 955BE ja 965 paljon eroa?, ja onko siitä mitään arviota milloin bulldozerit ilmestyy kauppoihin :)

4. JP24

JP24 Regular member

Trophy Points:
    26
    Ne ilmestyy varmaan ensi viikolla ja mun mielestä noissa kahdessa ei muuta eroa kuin tuo kellotaajuus 955be=3,2Ghz ja 965BE=3,4Ghz

Testien perusteella noi bulldozerit ei pärjänny hyvin, mutta tuosta 4 ytimestä ei ole vielä tullut testejä.

5. Daxud

Daxud Member

Trophy Points:
    18
    Ok, kiitos tiedosta, ostan jo varmaa 3-5 päivän sisällä koneen että bulldozereitten odottelu kauppoihin taitaa jäädä.

Ja voisiko joku myös laittaa setin jossa on intelin prossu, tai vaan omasta mielestä hyvänlaisen setin :)

Ja kasaus ja käyttis taas mukana.

6. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Intel-setti:
    Eli tuohon päälle 130-150€ kasaus ja käyttis. Tuota halvemmalla ei mun mielestä kannata Intelin pohjalle kasata pelikonetta. AMD:n 955 on siis loistoprossu tuon hintaiseen koneeseen.

7. RatCon

RatCon Senior member

Trophy Points:
    193
    Juuri näin.
    Ja kasaus 80e on mahdollisuus säästää jos kasaa itse. Siltikin mennään käyttiksen myötä 800e paremmalle puolelle.

8. Daxud

Daxud Member

Trophy Points:
    18
    Mikäs cd/dvd asema ja cooleri tohon ratconin pakettiin menee?(en tiedä koneista mitään :( )

Kiitokset

9. Axu_

Trophy Points:
    143
  10. Daxud

Daxud Member

Trophy Points:
    18
    Kiitos kaikille, jos kenelläkään ei ole lisättävää tuohon lapstore pakettiin pistän setin tilaukseen(myös cooleri ja cd/dvd asema)! :D

E: ja jos paketin pistää tilaukseen tuollaisenaan ilman muita osia tai johtoja niin onkokone toimiva ? Ja tota gigabyten emoa ei näyttänyt lyötyvän lapstoresta.

Last edited: Oct 13, 2011
  11. Axu_

Trophy Points:
    143
  12. Daxud

Daxud Member

Trophy Points:
    18
    Loistavaa! Kiitos axu, vihdoin pääsen vanhasta romusta eroon :D

13. Daxud

Daxud Member

Trophy Points:
    18
    Niin ja kysyisin vielä yhen jutun, että riittääkö toi muistikampa vai pitäneekö ostaa kaksi vai yksi parempi?

Ja että onko tuo näyttis riittävä vai pitäisikö harkita jtn settiä missä on 560ti(tai oliko se 570 ti)
    Olisin kiitollinen jos joku vaivautusi kertomaan ;)

14. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Toi muistikampa riittää pitkälle.

560Ti on nopeempi peleissä ja maksaa enemmän. Onhan toi riittävä kunhan et pistä liikaa karkkiasetuksia peleihin.

15. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Mieluiten 2 4gigan kampaa kannattaa ostaa ehdottomasti koska muisti on halpaa (itse ainakin ostaisin) mutta jos haluat säästää yksi 4 gb kampa riittänee mutta itse ottaisin kumminkin nämä : http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_16_48&products_id=41224

Ja Näyttis on todellakin riittävä , tuo 560Ti , parempaa et tule tarvitsemaan pelikäytössä. Ja en ole varma muistanko oikein mutta ilmeisesti mainitsit ettet halua itse kasata ja et ole ennen kasannut...(?) , mä ehdottaisin että kasaisitki kumminkin itse , ei se kovin vaikeaa ole (itse kasannut koneen kerran ja meni ihan hyvin) , itse katoin tästä mallia : http://www.youtube.com/watch?v=uUY0tP5jYIo
    Säästäisit sen kasaamisen kustannukset ja oppisit jotain uutta :) mutta toki voit kyllä ottaa sen kasauksen jos vielä epäilyttää että sössit jotai mutta IMO kasaaminen on suht hauskaa :)

16. Daxud

Daxud Member

Trophy Points:
    18
    Pistin paketin tilaukseen yhdellä muisti kammalla mutta ei se kai mitään kovin vaikeata ole lisätä muistia hätätapauksessa ;)

Kiitti kaikille :)

Share This Page