Moikka, harkinnassa olisi siis hommata uusi kone ja budjetti olisi noin 1000e. Minä en paljon tietokoneista tiedä, joten sen takia haluan nyt apua teiltä. Tavoitteena on, että voisin pelata Skyrimiä ja BF3 ainakin (Hyvillä graffuilla). Hintaan pitäisi sisältyä myös kasaus, koska itse en osaa kasata ja en edes uskalla käydä kasamaan! Iso kiitos jo etukätee...
Ostoskorisi sisältö: Kpl Hinta Nimi ================================================================= 1 59,80 BitFenix Shinobi 1 89,80 ASRock Z77 Pro3, Z77 1 219,00 Intel Core i5-3570K, 4 x 3.40GHz, 77W, boxed 2 20,90 TeamGroup Elite 4GB PC3-10667U CL9-9-9-24 (DDR3-1333) 1 79,80 Samsung Spinpoint F3 1TB, SATA II 1 99,80 Samsung SSD 830 128GB, 2.5", SATA 6Gb/s, Bulk 1 62,90 Antec High Current Gamer HCG-520 520W 1 21,90 LiteOn iHAS124, Rev. B, DVD-RW 1 3,00 SATA-kaapeli, lukittuva, oikea-suora, 70cm 1 225,00 Gigabyte GeForce GTX 660 OC, 2GB 1 99,80 Windows 7 Home Premium 64bit SP1 FI OEM 1 49,00 Kokoamispalvelu yhden vuoden takuulla ================================================================= Yhteishinta: 1063,10e http://www.silentrig.com/cart/?prod...ucts[2700]=1&products[193]=1&products[191]=1& Meneekö liikaa yli budjetin? Oletin että tarvitset myös käyttöjärjestelmän, joten sekin kuuluu tuohon pakettiin. Jos näyttää liian kalliilta, niin täytyy jättää joko SSD-levy pois tai tinkin näyttiksestä.
Killä minä varmaan pystyn sen verran joustamaan. Nyt tulee tyhmä kysymys: Kuinka hyvin Skyrim ja Bf3 pyörivät tuolla koneella?
Miten on, omistatko jo oheislaitteetkin, eli hiiren, näppiksen sekä näytön? Tuolla kokoonpanolla Skyrim pyörinee lähes täysillä asetuksilla, ellei sitten pyöri maksimeilla. Battlefield pyörii myös loistavasti. Ja melkeinpä kaikki muutkin pelit joita markkinoilta löytyy pelittää mainiosti. Mikäli sulta puuttuvat nuo oheislaitteet, niin sitten menee kokoonpano melkein kokonaan uusiksi. Peliteho saattaa siinä hieman silloin kärsiä mutta heitänpä ainakin yhden ehdotuksen, joka sisältää "koko roskan" Paketti on kasattu systemastore.fi:stä. Kauppa on Suomalainen, ja voit vaikka kopioida halutessasi tuon alla olevan kuvan ja lähettää sen s.postilla tuonne liikkeeseen ja pyytää tuollaista kokoonpanoa. Toinen vaihtoehto on, että haet nuo osat itse noilta sivuilta. Tämä kokoonpano on siis vaihtoehtoinen, mikäli sinulla EI ole oheislaitteita. Tälläkin kokoonpanolla mainitsemasi pelit pyörivät loistavasti. Battlefield 3:ssa voit joutua karsimaan hieman silmänkarkkeja, mutta näytönohjain on tässäkin setissä varsin tehokas. Kokoonpanoa on myös helppo kellottaa, kiitos kunnollisen prossujäähyn (vastaa jotakuinkin Scythen Mugen 3:sta) sekä kotelon jossa ollaan huomioitu hyvä ilmankierto. Poweri jaksaa tehokkaampaakin rautaa, jos tulevaisuudessa haluat vaikkapa tehokkaamman näytönohjaimen. Myös emolevy tukee kaikkia nykyisiä AM3 ja AM3+ suorittimia, ja mitä olen ymmärtänyt, niin myös tulevat suorittimet AMD:ltä tulevat sopimaan AM3+ kantaan, joten ainakin päivitettävyyttä pitäisi olla tarjolla. Mikäli kuitenkin omistat jo näppiksen, hiiren sekä näytön. Niin ota ihmeessa Axu_:n paketti, koska se on melkoisesti tehokkaampi. Paketista unohtui DVD asema. Sellaisen saat vaikkapa tämän linkin kautta. Eli jos tuohon mun kokoonpanoon päädyt, lisää tuo dvd asema pakettiin.
Skyrimin pitäisi mennä täysillä,kaverilla meni phenom 840+4gb+radeon 5770,niin taisi mennä skyrin tapissa, vinkkinä jos haluaa muutaman lisänäppäimen näppäimistöön,kannattaa ottaa K200 malli,siinä on äänensäädöt,laskin,valmiustila napit näppäimistön ylhäällä,maksanee muutaman euron enemmän kuin tuo K120,toki jos ei tarvitse,niin ei ole pakko,itse omistan molemmat,ja olen ollut niihin oikein tyytyväinen