Olisin hankkimassa noin 600-700€:llä näppärää pelikonetta ja se tulee siis enimmäkseen pelikäyttöön. Ei ole aikomusta kellotella mitään ja muutenkaan en näistä hirveästi tajua joten toivoisin ammattimaista apua. Hinta/laatu suhde olisi tärkeää olla hyvä näissä osissa että saa mahdollisimman hyvän paketin kasaan. Itse en ole vielä mitään osia saanut kasattua yhteen mutta olen katellut osia lapstoresta sekä verkkokauppa.comista. Ja huom! Oulusta pitäisi nämä kyseiset osat löytyä (en lähde tilailemaan mistään) jotta voin paikan päällä käydä ja kysellä apuja sieltäkin. Jos jollain on vielä parempaa kauppaa tarjolla Oulusta kuin nuo 2 niin toki voi ilmotella. Mielellään samasta kaupasta kaikki osat eli kummastakohan on näin yleisesti ottaen kannattavampi ostaa? Eli asiasta tietävät voisitteko tähän jotain ehdotuksia laitella ja auttaa asiassa. En yhtään tiedä myöskään että mikä osa sopii minkäkin kanssa yhteen että se on myös vähän hankala sillai katella niitä itse. Prossuun ja näytönohjaimeen kuitenkin eniten panostan ja pelaamisessa sehän onkin tärkeimmät. Vielä näytöstä sen verran että se tulee erikseen vielä mutta kannattaisiko hommata semmonen 1920x1200 tai 1920x1080 resoluutioinen HD näyttö ja mitä merkitystä sillä on verrattuna esim. semmoseen joka ei ole HD näyttö ja pienemmällä resolla? Onko kuvassa suurta eroa? EDIT: Löysin tällaisen 690€ maksavan listan tuolta toisesta ketjusta: http://www.verkkokauppa.com/index.p...711=1&p_4348=1&p_3740=1&p_5482=1&fill_empty=1 Onkos tuo hyvän laatuinen paketti ja mitä tuosta kannattaisi vaihtaa toiseen jos on jotain sellasta? Kuinka hyvin tuo paketti on muokattavissa jälkeenpäin?
Tosta powerista sen verran että pienellä lisäpanostuksella saisit Corsair HX520:n, joka on modulaarinen elikkän siitä lähtee ne ylimääräset johdot irti. Tulee paljon siistimpi sisusta sillä. Mutta makuasia
En viitsinyt uutta ketjua tehdä niin kysyn tässä. Eli siitä näytöstä vielä että onkos tämmöinen näyttö hyvä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=37353 Tuossa ei ole HDMI liitäntää mutta on DVI eli silloin vissiin toimii Full HD -tarkkuudet vaikka ei olekaan HDMI:tä? Vai onko jotain parempia näyttöjä max. 200€ maksavia? Semmonen kysymys vielä että mitä merkitystä on näytönohjaimen osalta tuohon näyttöön ja resoluutioon vai onko mitään? Koska olen lukenut jotain semmosta että näytönohjain ei olisi pystynyt pyörittään esim. tuota 1920x1080 resoluutiota? Ja mistä tiedän että onko koneessa sitten DVI tai HDMI liitäntä takana, kun siis osista tuossa aloitusviestissä olin ostamassa tommosta kokoonpanoa?
Kannattaa harkita myös BenQ E2200HD-näyttöä. Ja jos tuon GTX260:n hankit niin ei tarvitse huolehtia siitäkö ettei toimisi fullHD-resoilla. Ja lähes kaikissa nykypäivän näytönohjaimissa on DVI-liitäntä takana. Ja fullHD-resot toimivat siis myön DVI-liitännällä.
Kyllä tuo resoluutiotuki on erittäin hyvä näytönohjaimissa, voit olla varma että jos ostat näyttiksen tältä vuosituhannelta (noh, siis uuden kuitenkin) niin toimii kyllä kaikki näyttöjen resoluutiot kuten pitääkin. Esimerkiks tuon GTX 260 kortin maksimiresoluutio on DVI/HDMIllä 2560 X 1600 ja VGAlla (perus näyttöpiuha) 2048 X 1536. DVIn ja HDMIn ero on että HDMIssä menee digitaalisen kuvan lisäksi ääni, ja siitä ei hyödy mitään ellei ole näytössä kaiuttimia. Ja kun näytöjen kaiuttimet ovat yleensä laadultaan surkeat (1W + 1W ei liene kaukana) niin voi samantien unohtaa koko HDMIn tietokonekäytössä. Ainut HDMI-näytön hyvä puoli on helppo liitettävyys esim. konsoleihin jos hirveä äänenlaatu ei haittaa. DVIlläkin se tietysti hoituu adapterilla mutta äänet täytyy kuulutella muuta kautta. EDIT: Ja niin nuo BenQn HD-näytöt on kehuttuja pelejä vaikka ei se acerkaan huonoja näyttöjä tee. Paras jos pääset itse katteleen näyttöjä paikanpäälle, ainaki Oulun verkkokaupassa on näytillä monia malleja.
Kiitoksia vastauksista, selvensi paljon tuota näyttö- ja kaapeliasiaa. Onkos tuo emolevy tarpeeksi hyvä kun oon katellu nuita muita 700€ paketteja tai alle niin on joissakin ollut n. 100-120€ emoja. Mutta onkos tuo sitten riittävä nuille komponenteille ja miten tulevaisuutta ajatellen tuo emo? Ja tuosta powerista se että onko tuo 550W liian korkea vai onko ihan hyvä? Sitten vielä että onkos tuo Samsungin DVD-asema huono, kun jotkut ovat niin sanoneet että on hajoillut ja onko tossa ylipäätänsä mitään järkevää mitä kannattas muuttaa/vaihtaa?
No jos se DVD asema on mallia SH-S223F/SH-S223Q niin en suosittele. Iteltäni hajos tollanen Q tossa pari viikkoo sitten. Vaiha vaikka LG:n asemiin ne on kuulemma hyviä.
Tässä olis sitten se mun päätös: http://www.lapstore.net/store/shopping_cart.php Lapstoresta ostan sittenkin kun oli hieman halvempi ja lähempänä tuo. Mutta sanokaas onko paketti nyt hyvä. Lähinnä tarkoitan tuota emolevyä ja sitten tuota kotelo+virtalähde -yhdistelmää? Tossa oli joku kampanja tuohon Antec Sonata III 500W koteloon/virtalähteeseen, että mietin onkohan tuo ihan riittävä pyörittämään nuita muita osia kun hintaakin oli vain 99€. Ja mitä eroa on Vista Basicilla ja Premiumilla, että onko järkevä ottaa tuo Premium ja maksaa joku 25€ enemmän? Ihan lähipäivinä tuon paketin käyn hakemassa että laittakaa ripeästi ehdotuksia jos on jotain kannattava muuttaa.
Oho, niinpä näyttääkin mutta tässä olis se paketti: Muisti: CORSAIR 4GB (2x2GB) DDR2 800MHZ CL5 HS KAMPANJA 39.50EUR Prosessori: AMD PHENOM II X4 940 3,0 GHz 197.54EUR Näytönohjain: ASUS GF GTX260 PCIE 896MB GDDR3 2XDVI TV 195.00EUR Emolevy: ASUS AM2+ NF720D DDR2 SATA-2 GBLAN 6CH 61.64EUR Kovalevy: SAMSUNG 500GB SATAII 16MB 56.66EUR Kotelo+virtalähde: ANTEC SONATA III 500W ATX KAMPANJA 99.00EUR DVD asema: LG 22X DVD+-RW SATA BULK KAMPANJA 19.00EUR Käyttis: MS WIN VISTA BASIC SP1 64 FI OEM 91.87EUR
Sopiiko tuo prossu ja näyttis sitten tohon? Ja sanokaas onko tuo ylemmässä viestissä sanomani kotelo+virtalähde (99€) yhdistelmä riittävä?
Kiitoksia vastauksista. Päätös alkaa pikkuhiljaa olemaan selvä mutta vielä pari asiaa. Löysin tuolta lapstoresta alennuksesta 179€:llä Gigabyte Radeon HD4870 1gb http://www.lapstore.net/store/product_info.php?products_id=26361 Olisiko järkevämpi ostaa tuo vai sitten 190€ maksava GTX 260 (216 stream processors) http://www.lapstore.net/store/product_info.php?products_id=22647 Tarvitseeko tuohon pakettiin muuttaa silloin mitään jos ottaisinkin tuon Radeonin? Että sopiikohan ylempänä mainitut emolevyt myös siihen? Ja emosta sen verran että onko tämä hyvä: http://www.lapstore.net/store/product_info.php?products_id=13111 Mitä eroa nuilla n. 60-90€ maksavilla emoilla ylipäätään on? En oikein nuista vielä ole perillä. Ja onko tuossa Phenom II X4 940:ssä tuuletinta tai jotain cooleria vakiona? http://www.lapstore.net/store/product_info.php?products_id=12943 Kun tuossa ei lue ainakaan että boxed.
Kyllä ne molemmat näyttikset sopii suoraan ei tarvitse muuttaa mitään. Itse ottaisin kyllä tuon Geforcen kun ei ole tuon enempää hintaeroa ja se on kumminkin tuota Radeonia tehokkaampi. Mutta tuo emo mihin laitoit tuon linkin sisältää surkean Nvidian piirisarjan ja sitä ei kannata ostaa, ota mieluummin tuo M3A78 PRO tai joku voi ehdottaa muutakin vaihtoehtoa. AMD:n prossut on aina boxed mallisia niitä ei saa ostettua ilman vakiojäähyä.
Aika tasoissa 4870 1Gt on GTX260:n kanssa. Itse ottaisin hinnan mukaan, koska tehot ovat samalla tasolla.