Budjetti 1000€ Eli tarviin keskusyksikön ja näytön. Olin ajatellu Antec three hundread koteloa ja SAPPHIRE HD4870 näyttistä.4gb muistia.320GB SpinPoint F1.Kootkaa te kunnon paketti. Osat ostetaan ja kasautetaan Multitronicissa. Olisko tää hyvä näyttö: http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...2w&CatalogCategoryID=iJbD4QFH7fgAAAEO2lg03xil Koneella ei ole mikään kiire (saan 2-3 kk kuluttua) joten jotain osien julkaisua voi odottaa. Budjettia ei saa ylittää ja kannattaako ostaa prossuun prossu jäähy? Oltava MS Vista home premium 64bit ja budjettiin kuuluu 50€ kasaus. Pyöriikö pelit tulevaisuudessakin?Jos ostaa ton näytön niin kannattaako silloin ostaa näyttiksen 1gb versio? Kiitos vastauksista etukäteen!
Jos ei tosiaan ole kiire,niin suosittelen odottelemaan sen 2-3kk.Ehtii tapahtua kaiken näköistä markkinoilla mm. uusia emolevyjä ja ati/amd hd49xx sarjan julkaisu. Myös houkuttava vaihtoehto olisi "vanhalle" s775 alustalle rakennettu asus p5q-pro ja Q9550:nen uuden hinnanlaskun kanssa(n.250e).Siihen kunnon cooleri kiinni ja kelloja ylöspäin,niin on varmasti hintansa arvoinen. Toinen olisi sit se phenom II x4-940be alusta, mut kunnon emolevyt ovat vielä aika kalliita joilla onnistuisi tarvittaessa kellotus.
Minkä hintasia HD49XX sarjan näyttikset mahtais olla ja millon niitä saa?Jos ostais p5q-pro ja q9550:n niin kauan pyörittäs uusia pelejä ja sehän on neli ydin niin jotkut ohjelmathan ei toimi vai?
Q9550 jaksaa pyörittää nykyisiä ja tulevia pelejä oikein hienosti.Ja kun rajaa tulee vastaan joskus, niin prossun voi kellottaa ja siten saada lisää tehoa ilmaiseksi.Uskallan väittää että kyseinen prossu on paras hinta/laatusuhteeltaan, kunhan saavat hinnan-alennuksen voimaan. Hd49xx sarjan julkaisu pitäisi tapahtua tammi-helmikuun aikana "huhujen" perusteella. Tuohon sun pakettiin varmaan kannattaisi jäädä odottamaan hd4970:stä. Oma villi hinta-arvaus on 200-280 euroa muistimäärästä riippuen.Amd/Ati luultavasti hinnoittelee kortin sen mukaan, kuinka suorituskykyinen se on gtx280/285:sta vastaan.
Miten ois tällänen paketti? Näytönohjain: Sapphire Radeon HD 4870 512mb Prosessori: Phenom II X4 940 Emolevy: Gigabyte GA-MA78G-DS3H Kiintolevy: Samsung SpinPoint F1 320 Gt Asema: Optiarc DVD+/-R/RW AD-7203A, musta, SATA, 6xDVD+RW 20xDVD+R 48xCD-R 32xCD-RW, bulk Kotelo: Antec three hundred Muisti: 2x 2 Gt 800 MHz DDR2 Tietokoneen kokoonpano ja testaus WINDOWS VISTA HOME PREM 64-BIT, FI, OEM jimmssistä hinta 976€.1000€ budjetilla pitäis ostaa ja viel näyttökin tohon samaan hintaan. Saisko jostain halvemmalla ja kasaus mieluiten 50€ tai alle? pyörittäiskö tää sitten monta vuotta?Onko mitään muutettavaa
33 minuuttia jaksoit odottaa... Kai tolla hetken aikaa pärjää, kasaus on ilmaista kun sen tekee itse. Samat tuotteet verkkokauppa.com:ssa (isompi kovo tosin, sekä 1GB Radeon) (kasaus/testaus ei sis. hintaan, ei näyttöä) 976€ Edit: virtalähde lisätty, hinta pompsahti 897,10€ -> 976€ (tosta voi sitten karsia joitain hienouksia, jos näyttökin pitää tosissaan ängetä tohon tonnin budjettiin, esim radeon 1GB -> 512MB, pienempi kovo jne) PS. Tuo se mulle kasattavaks, kaljakori kelpaa palkaks
Missäs päin asut? Mitä jos prossuksi Q9550 ja emoksi p5q-pro niin pyörisikö uudet pelit sitten kauan?
Multitronic myy Q9550 prossua 270e, eli saman hintainen kuin phenom IIx4-940be,mutta tehokkaampi jo vakiona ja helpompi kellottumaan kuin am2+ kannan phenomII:set.Emolevyksi sopisi myös vähän halvempi ASUS P5QL Pro (78e). Itse vielä odottaisin sinuna hd4900 sarjan julkaisua ja mahdollisia hintojen laskuja.Eli tältä näyttäisi paketti... Q9550 270e,P5QL Pro 78e,Dvd-rw asema 20e,muitit 2x2gb ddr2 800mhz 36,20e,ANTEC THREE-HUNDRED kotelo 53,10e,CORSAIR PSU 450W 69,50e,samsung f1 320gb 45,05e. Ilman käyttöjärjestelmää ja näyttistä hinta olisi n.570e.Pakettiin lisäksi tuleva hd4970, niin hinta olisi alle 900e käyttöjärjestelmän kanssa.Itse melkein heittäisin vaikka piraatti xp:en siksi aikaa kuin windows 7 julkaistaan.Kyllä 3gb:llä muistia pärjää monessa pelissä.
Miten koneen kasaus ja komponenttien tuonti sulle menis? Asun itse heinolassa joten matka ei olisi pitkä
Hei, ei ole mitään järkeä lähettelemään omia komponenttejaan ventovieraan käsiin.. Siinä on se riski JOS!!! nyt olet lähettämässä niin Henry_FIN voi vaikka pölliä ne jos et mee ite vahtiin. ; D ; D Itse sinuna kyllä kasaisin ku netistä näkee kaikkia ohjeita ja videoita ja siinä se hyöty että ei tarvi maksaa asennuskaljoja. Sitten kun olet itse kasannut niin juot sen sixpackin itte :. Varmaa ihan turha postaus : D
Voisin muuten itte kasata mutta faija ei tykkää.jos otaisin osat eri liikkeistä niin missä liikkeessä sen voisi kasauttaa vai voisiko edes?
Toinen ratkaisu mihin liittyy kaljaa: Hommaa faijalle kori kaljaa niin eiköhän se lepy niin voit sitten kasata koneen rauhassa. Ja vastauksena kysymykseesi niin luulen että on ihan mahdollista, kunhan sitä rahaa löytyy. Kannattaa kysyä tietokoneliikkeestä. Mutta edelleen ei se tietokoneen kasaus vaikeaa ole =) 1. Laita koteloon virtalähde (jos ei ole jo valmiina) 2. Laita cd-asema ja kovalevy myös paikoilleen koteloon 3. Laita prosessori ja muistikammat kiinni emolevyyn (laita prosessorin coolerin johto kiinni emolevyyn myös) 4. Laita emolevy koteloon 5. Laita johdot emolevystä cd-asemaan ja kovalevyyn (kiinnitä myös tuulettimine johdot emolevyyn) 6. Laita johdot virtalähteestä cd-asemaan, emolevyyn ja kovalevyyn 7. Kotelo kiinni ja virtapiuha kiinni 8. Käynnistä kone ja kokeile latautuuko bios, laita Vistan asennus CD sisään ja käynnistä kone uudestaan. 9. Asenna Vista ja VALMIS =)
Ajattelin että joku viikonloppu kun faija on juonut jotain niin kysyn siltä itsekasauksesta.Eikös q9550:nhinnan pitäisi laskea ja hd4870 hinnan pitäisi laskea?Jos faija suostuisi itsekasaukseen niin ostaisin osat eri kaupoista ja niin tulee halvemmaksi ja saisin paremmat osat!
Kiitti luottamuksesta Ei kai kukaan, edes idiootti, lähettäisikään palikoitaan ventovieraan käsiin ilman valvontaa. Laitoin yöllä yksityisviestin Shalloalle, (onko luettu?) Mainitsin siinä, että en ollut ihan tosissani kun sen kaljakorijutun mainitsin, mutta kyllähän tuo onnistuisi, jos hän ne itse tuo tänne ja sitä rataa. En muista kaikkea sanomaani, kun en stna löydä lähetettyjä viestejä mistn ja tällä hetkellä väsyttää aivan v*tusti 1 pikkujuttu: voikos sen Phenom II:n lykätä suoraan siihen emoon ja startata? Onko emossa valmiina sitä tukeva BIOS, vai täytyykö esim. Athlonilla päivittää? Tosiaan joo, koneen kasaaminen on erittäin helppoa; Ohjeita löytyy sieltä sun täältä. Ja kun itse tekee, ei maksa mitn.
Jos ostais p5q-pro ja q9550?Kun tuo on neliydin niin tarkoittaako sitä että jotkut ohlelmat/pelit ei toimi?
Onko se vaan sillein että harvat ohjelmat vasta tukee neljää ydintä?Että ei ole haittaa?Tulevaisuutta ajetellen neli vai kaksi ydin? Ettei tarvisi heti päivitellä!