Terve Afterdawn, Olen kokoamassa tietokonetta budjetilla 900 euroa, ja pääsääntöinen käyttö tulee olemaan RTS pelejen (Starcraft 2) pelaaminen, ja näiden pelejen streamaaminen. Pari detaljia koneesta: 1) Maksan mielelläni 100 euroa hyvännäköisestä kotelosta. Makuun sopii sekä pelkistetyt kotelot, sekä LED:monsterit. Kone tulee olemaan makuuhuoneessa, joten hiljainen jäähdytyskin olisi prioriteetti. 2) En tarvitse kokoamista tai käyttistä, nämä hoituvat muualta. 3) Jos budjettiin mahtuu SSD käyttikselle sekä parille ohjelmalle (yhteensä 15 gigaa), niin loistavaa. 4) Olen sen verran amatööri kokoamisessa niin arvostaisin kovasti jos joku vielä listaisi tärkeimmät asiat kun konetta on kokoamassa ensimmäistä kertaa. Tämä mielessäpitäen, jos ostoskori sisältäisi KAIKKI mitä tulen tarvitsemaan koneeseen (minus peripheliat, siis hiiri näyttö näppis), niin kiitän kovasti. Tuhannet kiitokset avusta. -Jan Sarasvuo
Olen miettinyt buildia, ja päädyin tämmöiseen. Mistä osista voisin säästää, ja onko tämä muuten sopiva buildi? Pari kysymystä: Tarvitsenko tähän vielä eri kaapeleita, vai tuleeko paketeissa valmiina tarvittavat kaapelit? Sopisiko tämä pelaamiseen ja streamaukseen, ja löytyisikö nämä osat halvemmalla jostain kun amazonista? Loppupaketti olisi suunnilleen 1000 euroa, tai 900 ilman SSDia. Tuhannet kiitokset avusta.
Suomesta saa halvemmalla esim. silentrigilta joten Amazon kannattaa unohtaa. Virtalähde on huono, tilalle esim. XFX core 550W. Emo ja prossu kannattaa unohtaa. Emoksi esim. Asrock P67 Pro 3 ja prossuksi Intel 2500K.