Ystäväni innostui minun kolmen näytön setupista sen verran, että haluaisi myös vastaavan konepaketin. En ole ehtinyt ottamaan selville hinnoista työkiireiden vuoksi. Toivoisinkin jos täältä saisi hieman lisäapua. Eli ei ole vielä varsinaista budjettia, kartoitetaan paljon paketti kustantaa. Mitä halvemmalla, sitä parempi. Vaatimuksena oli, että AAA-pelit pyörisivät 60fps high asetuksilla. Omasta setupista olen saanut hyvän esimerkin, kun tällä hetkellä Gtx 680 oc SLI pyörittää juuri täydellisesti pelejä 5720x1080 resolla. Nvidian näytönohjain / ohjaimet olisikin hakusessa. Olen itse yllättynyt miten tuo 2gb nykyisiä korteissa on riittänyt kaikkiin testaamiini huippupeleihin. Tulevaisuutta ajatellen 4gb, niin ei ainakaan jää pullonkaulaksi. Tarvitsetko kasauksen?: En Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei Käyttötarkoitus: HC-pelaaminen Aiotko kellottaa?: Kyllä Mitä on jo valmiina?: Hiiri + Näppäimistö ja pari ylimääräistä tuuletinta. Näyttö: 3 kpl Dell S2340L Itse ostin juuri 182€/kpl. Jos löytyy jostain halvemmalla, niin voi laittaa mukaan pakettiin. SSD-asema: 120gb Optinen asema: DVD Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ATX Näytönohjain: Mielellään Nvidian kortti. Ei houkuta CF setup tällä hetkellä. Olen itse miettinyt Nvidian GTX 770 SLI 4gb. Voi ehdottaa myös muita vaihtoehtoja (esim 690 , 780). Jos jostain löytyy halvalla Gtx 680 4gb versioita, niin ilmoittakaa ihmeessä. Prosessori: Intel Kotelo: Fractal Design tai vastaava laadukas / hiljainen. Virtalähde: Mielellään vähintään 750-800w laadukas vehje. Tulevaisuutta varten hyvä poweri, jota ei tarvitse vaihtaa, vaikka muu rauta vaihtuu. Saksasta tilaaminen: Onnistuu. Olisi hyvä olla myös vastaava setup esim jimmsiltä. Kiitoksia jo etukäteen.
Voisiko joku ystävällisesti auttaa. Olen kotimaisista kaupoista katsonut kokoonpanoja, mutta saksasta ei ole mitään hajua. Kuinka paljon voisi säästää. Budjetti noin 2000-2200€. Saa ehdottaa vapaasti järkevintä kokoonpanoa.
Isolla budjetilla säästää komponenteista saksasta reilusti. Koppa ja näytöt Suomesta. "Näyttö: 3 kpl Dell S2340L Itse ostin juuri 182€/kpl" Eli onko jo näytöt vai ei? Jäi vähän epäselväksi.
Ostin itselleni näytöt tuohon hintaa. Ystäväni tarvitsee vielä 3 näyttöä. Jos saa halvemmalla muualta, niin sitten. Tällä hetkellä 182€ beestingissä. Tuo liike sijaitsee vielä työmatkan varrella, eli ei tarvitse edes postikuluja maksella. Voin samalla katsoa Beestingistä sopivan kopan. Eli tarvitsee vain koneeseen sisuskalut. Budjetista voi vähentää näytöt n. 550€ ja koppa 100€. Budjetti näiden jälkeen noin 1300-1500€.
https://www.mindfactory.de/shopping_cart.php/basket_action/load_basket_extern/id/5ea3de22023822e54b6646ffa0bab51d0d71e02e796ee415ba2 + Jimmsistä FD Define R4 + Näytöt = 2266€ Sivusta pistät tuulettimen puhaltamaan ulos, niin kortit jäähtyy hyvin.
WD Red suunniteltu NAS käyttöön, joten turha sellaisesta maksaa: - Seagate Barracuda 2TB 7200.14 - Seagate Barracuda 1TB 7200.14 Arvostetummat muisti kammat: - G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz 9CL 1,5V - G.Skill Ares 8GB 1600MHz 9CL 1,5V Tuon hintaiseen ja SLI settiin ehdottomasti parempi emolevy: - Asus Z87-PRO Palitin 3 fan jäähy ei ole surkea, mutta ~5€ enemmän saa varmasti hyvää: - 2x Gigabyte GTX 770 Windforce Macho HR-02 on hyvä jäähy, mutta jos parempaa halutaan kellotukseen: - Thermalright Silver Arrow SB-E Extreme - Noctua NH-D14 - Corsair Hydro Series H100i Poweri onkin sitten hieman merkkikohtainen valinta ja itse suosin tälläisissä tapauksissa Corsair HX / AX tuotteita: - Corsair HX 850W Gold - Corsair AX 760W Platinium - Corsair AX 860W Platinium Harkintaan myös laadukkaat ja markkinajohtajan SSD tuotteet: - Samsung 840 PRO 256GB - Samsung 840 PRO 512GB (Alennus) Koteloksi voisi heivata suoriltaan järeän kokoisen XL tuotteen: - Fractal Design Define XL R2 Black Pearl
Oma lehmä ojassa (itsekin konetta ostamassa), voisin heittää keskusteltavaksi vielä lisää vaihtoehtoja noille Lurluck:n mielestäni ihan hyville ehdotuksille Poweriksi: Seasonic 760W P-760 (XP²) modulaarinen ATX-virtalähde, 80 Plus Platinum, semi-pass. - vähintään Corsairin laatutasoinen poweri (Eipä tuo Mindfactoryn "Super Flower Golden King":kään vaikuta testien perusteella huonolta vaihtoehdolta vaikka nimi onkin aika karmea.) Emoksi: Gigabyte GA-Z87X-UD3H - tässä on vielä 1x PCI paikka, jos vanhoille korteille tulee tarvetta ja kaksi SATA-paikkaa löytyy myös takalevystä eSATAna, mikä voi helpottaa esim. varmuuskopiointia Jäähyksi: Scythe Ninja 3 rev.B - yhdellä tuulettimella hiljainen, kahdella huipputehokas ilmajäähy Kiintolevyjä ottaisin samantien kaksi samankokoista ja RAID-1:een, jolloin toisen levyn aikanaan rikkoutuessa tiedot eivät tuhoudu. Ja käynnistyslevyksi se SSD.