Hei. ajattelin uutta konetta ostaa ja pitkien taustatutkimusten jälkeen sain selville että nämä osat voisivat olla ihan hyviä. HUOM! kasattu SilenRigistä Ostoskorisi sisältö: Kpl Hinta Nimi ================================================================= 1 61,70e BitFenix Shinobi Core (+koristelistat ja logot) 1 129,80e ASRock Z68 Extreme3 Gen3,Z68 1 209,00e Intel Core i5-2500K, 4 x 3.30GHz, 95W, boxed 1 289,00e ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5, 2048MB 1 48,90e G.Skill RipJaws-X DIMM Kit 8GB PC3-12800U CL9-9-9-24 (DDR3-1600) 1 82,80e Super Flower Golden Green Pro 550W 1 20,90e LiteOn iHAS124, Rev. B, DVD-RW 1 39,80e Thermalright HR-02 Macho 4 7,50e Xilence Pro Fan XPF, punainen LED 1 104,80e Windows 7 Home Premium 64bit SP1 FI OEM 1 2,75e Thermalright Chill Factor III 2g 1 45,00e Kokoamispalvelu yhden vuoden takuulla ================================================================= Yhteishinta:1075,70e+11,25e toimituskulut Mitä mieltä vaihdanko mitään osaa? Ulkoinen kiintolevy valmiina jonka laitan koneeseen sisään. Haittaako sen levyn nopeus pahasti kun en viittisi laittaa rahaa kovoon kun on yöpöydällä 2T tallennustilaa. Nuo ulkoiset ovat tietääkseni aika hitaita mutta ovatko niin hitaita että tekee tuskaa käyttää konetta?
ei ole tuskaa...itse pelailen päivittäin 2tb ulkoiselta seagaten kovoltani pelejä,enkä ole huomannut eroa siihen,että ne olisivat tietokoneen omalla kovolla(niin,ja pelaan niitä pelejä usb2 kautta)
Jos windows 7 aiot ulkoiselle asentaa niin aika tuskaa tekee, ota se ~85 euron caviar blue 500gb silentrigistä
ota ssd kovo mihin laitat winukan,ja pistä pelit sille ulkoiselle kovolle ja vaihda poweriksi xfx 550W core-edition,niin voi mahtua toi ssd kovo budjettiin
Itse vaihtaisin tuon HD 6950:n GTX 560 ti 448 malliin. Silentistä juuri tuolla DCU II:lla hintaan 285€.
Jos et aio siirtyä Windows 8 viimeistään vuonna 2015 niin vaiha Win 7 Homen tilalle Win 7 Pro 64 bit.. Syy on se että Pro version tuki kestää 5-vuotta pidempään kuin Homen.
Katsoin noita specsejä ja eikö tuo HD 6950 ole huonompi vain muistiväylän leveydessä? (onko sillä leveydellä suurta merkitystä pelaamiseen?
Kyllä. Muistiväylän leveys määrittää tahdin. Teoreettisen tehokkuuden vois siis laskea kaavalla muistiväylän leveys x muistien nopeus. Toi taas ei kerro ihan kaikkea, mutta pääpaino sillä että sillä on painoarvoa. GTX 560 Ti 448 cores on tehoiltaan siinä 6950 ja 6970 näyttisten välissä. Lisäksi käy viileämpänä jota itse ainakin arvostan. Taitaa se virtaakin kuluttaa vähemmän jos oikein muistan.
Noin hyvät perustelut kun löytyy otan sen sitten. Pakko kysyä onko tuo koneen kasaus niin hankalaa ettei kannattais tällasen noviisin juutuup videon perusteella lähteä kokeilemaan? (lasketaan pois staattisen sähkön aiheuttamat vauriot.)
Jos seuraat näitä youtube videoita, ja vähääkään löytyy järkeä päästä niin kyllä. Esimerkkinä tarkoitan erästä dilleä, joka ei esimerkiksi laittanut emolevyn ja kotelon seinän väliin niitä väliruuveja lainkaan, vaan runttasi emon siihen peltiin kiinni suoriltaan. Puhui että ihmekkös kun ei kone toimi, kun prossun päälle oli kertynyt hapettumaa... Pidin sitten hälle pienen esittelyn pii- ja hopeatahnoista, sekä muutenkin koneen kasauksesta..
Ei. Eikä se ikääkään vaadi(Itse 14). Youtube videot ja tämä artikkeli: http://www.hardware.fi/artikkelit/artikkeli.cfm/parasta_tom_s_hardwaressa_kuinka_pc_rakennetaan ,jonka perusteella itse rakensin oman koneeni. Pientä perehtymistä ja kinnostusta, niin eiköhän hyvä tule =)
ite olen 13 jos laittaa tonnin omaa rahaa ei kyllä huvita lähtee riskeeraamaa komponentteja. Laitan perää kasauksen kun on vaa 45e silentrigissä.
Koneen kasaus nyt on niin helppoa, kun on tarkkana ja varovainen. En riskeeraisi kuitenkaan 1200e komponentteja, jos en varmasti tietäisi mitä olen tekemässä.
Jep, ei se koneen kasaus ole vaikeaa. Jos kaipaa yksityiskohtaista videota, niin tässä on. http://www.youtube.com/watch?v=uUY0tP5jYIo
Jos osaat valita tonnin osat ja ladata ohjelmat sekä ajurit, ei tuo mekaaninen kasauskaan tule olemaan ylivoimaista. Tarvitset osien manuaalit, joista emo tärkein, joudut joka tapauksessa opettelemaan ne, että tiedät millainen kone sinulla on. Tarvitset lampun, että näet mitä teet, ruuvimeisseli sarjan, josta sopiva ristipää, kertakäyttöhanskat ettet jätä likaisia sormenjälkiä emoon, loppu on järkeä ja malttia.