Terve! Olen harkinnut uuden koneen hankkimista pelikäyttöön ja muuten yleiskoneeksi. Olen ajatellut hankkia koneen paikallisesta tietokoneliikkeestä joka on pienehkö yksityinen liike. He myös kokoavat ja asentavat käyttöjärjestelmän liikkeessaä, kun ei itsellä oikein tietotaitoa ole. Eli seuraavasta listasta kyselisin mielipiteitä onko hintalaatu suhde oikea ja olisiko jotain mitä muuttaisitte. Intel I5 2500K 3.3Ghz neliydin CPU Intel s1155 prosessorintuuletin Emolevy Asus P8 s1155 emolevy 8Gt DDRIII 1333Mhz muistia Nvidia GTX560 1024Mt PCI-E vga 1000Gt SATA300 7200rpm kovalevy DVD+-R/RW 22x Dual Layer asema integroitu äänikortti ATX musta 550W miditorni Logitech näppäimistö Logitech optinen rullahiiri Windows 7 Home Premium 64bit integroitu 100/1000 verkkokortti integroitu 8 kanavainen äänikortti 980e Lista on suora kopio liikkeen sivuilta, muutaman kympin varmaan saan hinnasta kun en hiirtä/kaiuttimia/näppäimistöä tarvitse. Sen verran vielä, että olen monen nähnyt mainitsevan Ti korttien olevan huomattavasti parempia kuin ei Ti korttien. Mikä niiden ero on? pahoittelen jos kysmys on tyhmä, mutta en ole kauhean ajantasalla tietokoneista.
Prossu on hyvä, emosta tarvittais tarkka malli, muisti kelpaa kans kunhan on 2 kampaa. Lisäks pitäs tietää virtalähteen merkki ja malli. Hintapuolesta voisit kysyy ton kovalevyn hintaa, SSD tilalle jos se on yli satasen. Geforce 560 Ti on nopeempi ku Geforce 560. Ei toi Ti aina kerro paremmasta, mut 560 Ti hakkaa 560 ilman Ti.
Kiitoksia vastauksesta. Ei ole tarkempaa tietoa emolevyn tarkasta mallista, valitettavasti. Voi olla, että katselen jouluhässäkän ylitse ja ensivuoden alkuun jätän koneen oston. Onko ensi vuoden ihan alussa tulossa jotain uutta tuotetta johon kannattaisi kiinnittää huomiota kun tuon tasoista pakettia on hankkimassa?
Voithan kysyy tota emon tarkkaa mallia? Eiköhän vähänki merkittävämmät uutuudet mee maaliskuulle. Kovalevyjen hinnat saattaa laskee tietty, niistä ny ei selvää saa kukaan.