Koska en löytänyt hausta sopivaa viestiketjua päätin kirjoittaa kokonaan oman. Olen uusi kirjoittaja, joten jos olen väärällä osastolla tai kirjoituksessani on jotain vikaa, kertokaa se minulle. Elikkä tarvitsisin uuden koneen komponentteinä ja näytön n. 1200 e budjetilla, ei niin tarkkaa, hinta saa jäädä alemmaksi tai nousta hiukan. En tiedä koneista paljoakaan, mutta haluasin ainakin ylikellotettavan prossun ja usb3 varustetun emon. Näytöistä en tiedä myöskään paljoa, lcd vai led? Ja maksaako 120 Hz:nen näyttö paljonkin enemmän. Koneella olisi siis tarkoitus pelata tulevaa BF3 ja muita saman tyyppisiä sotapelejä. Lisäksi haluaisin tietää mikä olisi halpa nettikauppa tilata osat? Olen katsonut jimms pc storea, mutta en tiedä onko hinnat sielä halpoja? Kiitos!
Oleellisimmat tiedot puuttuu... 1. Kasaatko koneen itse ? 2. Tarviitko käyttöjärjestelmän ? 3. Etsitkö hiljaista ja tehokasta ? Tässä nyt jonkinlainen setti, sano mielipitees: *edit* Itse panostin tossa näyttöön aika paljon, mutta näyttö on yleensä sellainen joka ostetaan harvemmin. Siksi siinä on 300e näyttö kiinni tällähetkellä. Lisäksi tuo kone on suunniteltu hiljaisemmaksi, siksi Antecin poweri eikä halvempi 550W XFX
Aivan noi unohtu, eli 1. Kasaan itse. 2. Käyttöjärjestelmää en tarvitse 3. Mielummin tehokas kuin hiljainen =) Näyttö tosiaan on melko hintava ja suuri, pienempikin kävisi. Näillä saa n. 200 e lisää rahaa kulutettavaksi osiin? Eikös? Lisäksi haluaisin tietää semmoisen perus jutun, että missä tuo lista on kasattu? Kiitos.
200 eurolla SSD lätty kehiin, esim http://www.jimmspc.fi/tuote/AGT3-25SAT3-120G Toi on selkeesti kasattu http://www.jimmspc.fi
Tässä tehokas ja suhteellisen edullinen Intel+NVIDIA-paketti. Virtalähteessä on varaa kahteen näyttikseen, samoin emossa. Prossu on maailman toiseksi nopein kuluttajaprossu ja näytönohjain ylempää keskikastia. SSD on aivan huippu tällä hetkellä, ja muut osat luotettavaa tasalaatua. Näyttö tässä on nyt sitten aivan sairaan hyvä ja laisekseen aika edullinen. Jos tuo hinta hirvittää, niin tiputa tämä näyttö pois ja ota tilalle alle 200 euron vaikka Asuksen 24 tuuman 2 millisekunnin LED-näyttö. Jos tuon näytön kuitenkin otat, niin et tulee kuunaan sitä katumaan. Edit: Jos otat tuon HP:n huippunäytön, niin vaihdan tuohon listaan näytönohjaimeksi tämän, koska tässä on displayportti. http://www.jimms.fi/tuote/ZT-50301-10M
Tuo viimeinen paketti näyttää melko hyvältä! Kuinkahan paljon tuon coolerin kannssa voi kellottaa ja voisiko joku samalla selittää mikä tuo ssd levy oikein on? Lisäksi kaverini sanoi että kannattaa ostaa toinen kovalevy pelkästään windowsia varten, nopeuttaa kuulemma paljon, onkohan tämä totta? Kiitos =)
No itsellä on sama cooleri, riittää lievään kellotukseen. Tyyliin joku 4Ghz menee tuolla ilman ongelmia. Voi mennä enemmänkin. SSD yksinkertaistettu selitys: SSD levy, on ikäänkuin kovalevy joka on tehty samalla tekniikalla muin muistitikut. Ei liikkuvia osia, ja jäätävästi nopeampia. Siis, jos verrataan tavallista kovalevyä kävelyvauhtiin, niin SSD on vauhtia moottoripyörä. Vaikka ne ovat suhteellisen kalliita kokoon nähden, niin nopeus on siis toista luokkaa. SSD:lle ei asenneta kuin käyttöjärjestelmä, virusturva ja ehkä pari peliä riippuen minkäkokoisen SSD levyn hankkii. Näiden kaikkien käyttö nopeutuu. Pelatessa SSD poistaa sen nykimisen, mikä saattaa tulle kun okne lukee levyltä dataa. SSD ei varsinaisesti tai niin näkyvästi nopeuta pelejä, mutta poistaa yhden tekijän joka saattaa tehdä pientä pätkäsyä jossain vaiheessa. Joku muu osaa varmaan selittää paremmin. Toi toinen kovo pelkästään windowssia varten on huuhaata. Siis jos meinaa että pelkästään windows yhdelle kovolle, korkeintaa yhdelle osiolle kovalevyssä joka nmitetään C: osioksi.
SSD:stä saa täyttää vain 80 prosenttia, joten jos sulla on 120 gigan levy, voit laittaa siihen 84 gigaa tavaraa. Winukka vie noin 20 gigaa, joten jäljelle jää 64 gigaa. Mahtuu muutama peli ja koko paletti pyörii mukavasti, kunhan laittelee vanhemmasta päästä pelejä toiselle kovolle, josta ovat myös pelattavissa. Tuohon 2500k:hon kannattaa ottaa vain parasta eli OCZin Vertex 3 tai Corsairin Force 3, SATA-3 6gb/s levyjä siis molemmat. Agilityssä ei ole takuuta sille, että on Sandforcen ohjain, voi ollakin Sandforce, mutta voi olla vaikka Marvel jos käy huono tuuri. Vertex 3:lla on Sandforce-takuu. 2500k nousee vakiojäähylläkin 4,3 GHziin (yhdessä revikassa testattiin just tätä), joten tuolla coolerilla kyllä pääsee 4,5:een helposti, saattaa käydä vähän lämpimänä, mutta toimii kyllä.