Heipähei Olen kysellyt konetta ennemminkin täällä, mutta se oli toukokuussa ja budjetti oli vähän epävarma. No, nyt on kumminkin aikalailla se aika, kun konetta pitäisi ruveta tilaileen ja kysyisin teiltä vähän fiksuimmilta, että mitä osia suosittelisitte. Näyttö ja käyttöjärjestelmä: Käyttäri mukaan budjettiin. Näyttöä ei budjettiin tarvitse mukaan ottaa, mutta ehdotelkaa hyviä näyttöjä (mieluusti alle 200e ja pitäis olla 1980x1080) Kotelo: Mieluusti BitFenix Shinobi window core. (on vähän suunniteltu jo sitä ja kuinka sitä laittaas vähä hianommaks) Toki ehdotelkaa jos on jotain vastaavia tai hienoja jne. Kellotanko: Kyllä luultavasti, MUTTA vain jonkin verran. Käyttötarkoitus: Pelailu (Paljon), Fraps-videoiden teko, streamailu, editointi ja kuvanmuokkaus. Ja 1980x1080 resulla jos mahdollista. (Uskoisin, että tolla budjetilla saa kyllä tarpeeksi hyvän näyttiksen sitä varten) Kuvailu onnistuu kyllä pienemmälläkin resulla, mutta olishan se hyvä juttu jos pystyis 1080-laatua tekeen Muuta: Ehdotelkaa myös jotain hyvää näppäimistöä!(Näppäimistöä ei tarvitse budjettiin lisätä, mutta ei aiva kalleinta näppäimistöä kuitenkaan) Koneen osat VOI tilata eri paikoista, koska olen päättänyt kasata koneen itse (Tekemällä oppii ) ja säästän varmaan vähän, kun jos vain yhdestä paikasta tilaisin. Kuitenkin hinnat vaihtelee eri osilla jonkinverran. Kovon tulisi olla väh. 1tb ja SSD olisi HYVÄ olla TAI sitten erillinen kovo käyttärille, koska jostain olen lukenut, että jos fraps tallentaa samalle, kun missä käyttäri on niin se laskee aika paljon FPS Editoin tähän viestiin sitten varmaan ns. Kokoonpanolistan jossa laitan osat mitä on ehdoteltu jne. On sitten vähän helpompi kritisoida ISO KIITOS jo etukäteen Tässä olisi osia SRstä (Srssä ei ole jostain syystä vihreitä sceptre tuulettimia... Linkatkaa jos olen väärässä): Ostoskorisi sisältö: Kpl Hinta Nimi ================================================================= 1 71,70 BitFenix Shinobi Core Window, musta 1 12,50 BitFenix Spectre Pro 120 LED, sininen 1 107,80 Windows 7 Home Premium 64bit SP1 FI OEM 1 248,00 Asus Radeon HD 7850 DirectCU II, 2GB 1 225,00 Intel Core i5-3570K, 4 x 3.40GHz, 77W, boxed 1 6,90 BitFenix Spectre 120 Non-LED, musta 2 8,90 BitFenix Spectre 140 Non-LED, musta 1 46,80 Microsoft Sidewinder X4 2 21,90 TeamGroup Elite 4GB PC3-10667U CL9-9-9-24 (DDR3-1333) 1 21,80 LG 22x DVD-RW 1 95,80 ASRock Z77 Pro4-M, Z77 1 2,90 BitFenix optisen aseman peitelevy, musta 1 65,00 Super Flower Golden Green Pro 450W, MUROTARJOUS! 1 93,90 Western Digital Caviar Blue 1000GB, SATA III 1 26,90 Thermalright True Spirit 120 1 194,80 LG Electronics Flatron IPS235V-BN, 23" ================================================================= Yhteishinta: 1281,40e Onko se tuuletinpaneeli ei vissiin ole mikään pakollinen? Eikö emo säädä niitä itsestään vai kuinka? Hommaisin sen sitten ssdn kanssa vasta
Tuossa minun ehdotukseni E: Muutaman tuulettimen voi koteloon ottaa lisää,mutta ne eivät lompakkoa kaada tuolla budjetilla
Vaikuttaa hyvältä, mutta tuosta puuttuu käyttäri ja kovo joten siitä tulee heti sen 200 e lisää D: Ja kun vielä olis kiva saada sdd tai toine pienempi kovo käyttärille E: Ja mulle riittää varmaan 8gigaa ramia Mutta kumpi olisi parempi? 2x4gigaa ramia vai 1x 8 gigaa? Koska olisi helpompi päivittää 16 gigaan kun olisi 8 gigaa, mutta onko 2x4 jtn hyötyjä?
muutaman prosentin hyöty 2x4:lle,koska dual channel,mutta kyllä tuo 1x8:nkin käy,emosta voi tinkiä 20e,prossucooleria ei tarvitse jos ei kellota,eli vakio riittää oikein hyvin,ja otat sitten kun tarvitset,niin erillisen cooerin prossulle,no,näyttikseksi joutuu ottamaan varmaan 7850,joka maksaa 229e xfx:n versiona jimmsissä,mutta kyllä silläkin pyörii pelit ihan hyvin,silloin saat mukaan kovon,ja windowsin,ainakin
Okei, no en ota prossucooleria vielä. Ostan sen sitten kun on ylimääräistä Ja 7850 ottaisin varmaan mielummin asus tai gigabyte jäähyllä, koska olen kuullut, että ne ovat parhaat jäähyt En mä mitään tehokkainta konetta tarvitsekkaan. Css, Left 4 dead 2, Portal 2, CsGo, Half-Life 2 modit ja Minecraft on varmaan ne pelit mitä eniten sillä hakkaan Saatan toki joitain raskaampiakin pelata esim. Bf3, mutta olen aikalailla Valven peleihin tykästyny +Minecraft Ja muuten tiedätkös sä, että kun nauhoittaa samalle kovolle missä käyttärikin on niin viekö se FPS enemmän kuin jos erilliselle kovolle?
Edit: Ja muuten kun tossa ihan vertailuksi kasasin lähes samaa pakettia jimmsissä ja silentrigissä niin sain saman paketin melkein 100 e halvemmalla silentrigissä, että koitappas minkälaisen paketin saisit siellä aikaan Ja koita saada ssd mahtumaan. EDES sellainen ssd, että menis pelkästään käyttäri, eikä oikeen muuta Toki esim. 64 gigases ja 128gigases vissii mitää IHAN mahotonta hinta eroa ole? Olishan se kumminkin muutama peli kiva saada ssdllekki.. 64gigaseenki kyllä mahtuu ainakin muutama tärkein? Eihän käyttäri vie kuin joku 30-40 gigaa? Noh ehdottele Edit2: Sori oli tarkotus laittaa, että edit, mutta laitoin vissiin vastaa omaan viestiini ja tuli tuplapost D: Taitava olen Edit3: Olen hiljattain myynyt järjestelmä kameran yhelle tutulleni joka on tällä hetkellä äitiyslomalla (Ei tienaa paljoakaan siis, joten maksu viivästyy) Jos nyt ei vielä ostais Ssd levyä vain hommais vaan kaiken muun tarvittan ja sitten kun saan kamerasta rahat niin hommaan ssd, koska kyllä mä varmaan pystyn pelejä kuvaamaan ilman ssdtäkin. Mutta mietin vain, että jos asennan käyttärin eka normi kovolle niin voinko sitten jotenkin siirtää (tai asentaa uudestaa tai jotain) ssdlle kun saan sen? Olis vain parempi, kun ei tarvisi esim. emosta tai vastaavasta karsia ja silti pysyisi hyvin budjetissa Tai sitten hommaan pienen kovon.. Mutta saako mistään esim 100gigaasen kovon?
Tässä sinulle malli näytöstä: On mielenkiintoista seurata aktiivista kyselijää, SSD on ihanan nopea verrattuna HDD
Olisiko http://www.jimms.fi/tuote/IPS235V-BN tai Ips236v hyviä vaihtoehtoja? Jostain olen lukenut, että olisivat suosittuja ja hintalaatusuhteeltaan todella hyviä näyttöjä? Joo mä kyselen paljon Lue muuten mun vanhempia viestejä, koska esim. äsken editoin yhteen viestiini lisää asiaa D Ei viitti kumminkaa joka ajatukselle uutta viestiä laittaa D E: http://www.silentrig.com/product/2136/super-flower-golden-green-pro-550w-murotarjous tuollainen virtalähde löyty murotarjouksesta. Eikös toi olis parempi vaihtoehto? tai sitten jos 500w riittää(en tiedä näistä watti jutuista) niin 500 wattine o 70e ja sitte 450wattine o 65 e. Tälläne näyttö löyty murotarjouksesta http://www.jimms.fi/tuote/LS23B550VS/EN-MURO
Linkkasin sinulle tuon Dell näytön, koska niitä on nykyisin vaikea löytää, tuohon saa oman kovaäänispaketin (n50€) muttei niitä ole hetkeen näkynyt eBay lienee vaihtoehto. Noista ehdotuksistasi, ehdottomasti LG, Tuo kukkapuskan poweri on todella hyvä peli, osta lähdöksi.
En tarvitse kova äänistä Pelaan headsetillä Hienoa, että tarjous löytyi, mutta turhaa varmaan tilata jimmsistä pelkästään sitä, kun se maksaa 5 e enemmän silentrigissä ja tilaan osat luultavasti silentrigistä Muutes kuinka ison virta lähteen tarvitsen? Vielä haluaisin vastauksen siihen, että onko tosiaan niin, että fps laskee jos tallentaa frapsilla samalle kovolle missä käyttäri on ja pystynkö siirtämään käyttärin hhd kovolta ssd kovolle jos ostan sen vasta myöhemmin (Ja kone ns. alustaa kokonaan vai riittääkö vain siirto?)
Kloonaus HDD=>SSD menee täysin perseelleen. Ne vehkeet toimii ihan eri tavalla. Eli Wikukan asennus SSD levylle on tehtävä puhtaana asennuksena asennuslevyltä. Systeemi: ota vanha HDD irti, kytke SSD virta ja sata3 liittimeen, tarkista Bios että emo tunnistaa uuden levyn, vaihda IDE ja Boot 1= DVD laita asennuslevy sisään, aloita asennus, älä formatoi SSD levyä lataa winukka, kohdassa Trimm valitse nolla lataa winukka loppuun, buuttaa, mene bios kautta, lataa dvd:ltä ajurilevyt, kun lataukset on tehty, mene bios vaihda ASCI mode ja Boot1=SSD boottaa ja mene winukkaan. Kokeile rauhassa että kaikki uppdatet tulee ennenkuin kytket vanhan Hdd:nkäyttöön. Poista ehdottomasti vanha winukka koska kaksi C asemaa sekottaa koko koneen päivitysten mukana.
Vähä menin sekasi, mutta eiköhän sen sitte tajua ;P Kone pitää vissiin kuitenkin alustaa? Eli kaikki muutkin tiedostot häviää? Ja muutes missä välissä poistan winukan hddstä? Miltä muuten toi mun paketti näyttää joka on tohon alotus viestiin lisätty? Ja mitkä olis halpoja ja hyviä mustia normituulettimia koppaan?
Palataan tuohon SSD:n asennukseen kun olet semmoista hankkimassa, ei siinä ole mitään isoa ihmettä Katso tämä: Vaihda Ivylle näihin: Tosta Shinobista, täällä on ollut porukkaa jotka ovat Bitfenixejä kehuneet, ehkä joku niistä tietää mihin nuo tuulettimet voi kytkeä ja miten tuo isompi True Spirit sopii, kysele.
Miten olisi tuulettimeksi truespirit 120, kun en mitään uber kelloja tarvitse? 4ghz ehkä vähä päälle laitan. Murobbssä kun kyselin niin 450 kuulemma riittää reilusti? Vaihdoin ramin G.Skill Ares DIMM Kit 8GB PC3-12800U CL9-9-9-24 (DDR3-1600) Koska murobbssä sanottiin, että toi edellinen on vähän korkea ja ahdas prossu jäähyn kanssa? Päivitän listan tonne ylhäälle pikapuoliin niin näet siitä sitte
cooleriksi true spirit riittäisi varmaan oikein hyvin,ja tuo setti on minun mielestäni oikein passeli,ja näin muistutuksena,tuo 450w poweri menee 550w silver hyötysuhteella,eli kyllä se jaksaa tuolla kokoonpanolla oikein hyvin,itse suosittelisin ledillisiä tuulettimia,kun on kotelossakion pleksi kyljessä
Jos ei ole tarvetta parille tavalliselle PCI-väylälle, niin vaihtaisin tuon Pro3 emolevyn Pro4-M malliin mikä on muutaman euron halvempi. Noita PCI-väyliä lukuunottamatta siinä on muuten paremmat ominaisuudet; parempi virransyöttö, enemmän sata3 portteja ym. Myös jos otat tuon 7850 näytönohjaimen silentrigistä niin vaihda se tähän powercolorin malliin, on tehokkaampi ja myös siinä on hyvä jäähdytys.
Laitan nyt ainakin yhden ledin tohon lasin tuulettimen paikkaan ja jos jaa rahaa niin otan lisää Laittelen niitä kyllä myöhemmin lisää sitte Miten olis parasta laittaa ne tuulettimet? Yks sivulle puhaltaan sisään? yks takana puhaltaan ulos? kaks 140 mm ylhäälle puhaltaan ulos? Lisään tuulettimia varmaan joskus esim eteen jos on hieno niin ledi tuulettimen Sano toki jos olis jokin parempi järjestys. Selevä vaihdan Pro4-M. Tais sulta jäädä huomaamatta, että toi on 7870 versio, eikä 7850 HALUAN!! Samoin sen piilottimen, että saa levysoittimen piiloon Saako tota ensimmäistä noista vihreänä tai voiko sen väri vaihtaa? Kun mietiin niin hommaan varmaan vihreät koristelistat ja ledit Päivitän taas kohta listaa tonne ylhäälle Edit: Otin sittenkin sinisen värin ledeille ynm. Koska kuvia kattellessa huomasin sen miellyttävän enemmän Nyt olis sitten paketti valmis tilausta varten? Kiitos suuresti avusta kaikille ajaJako, laitanko tähän ketjuun uuden viestin vai miten otan yhteyttä kun saan ssd n?
Kone on kumminkin vissiin valmis tilausta varten? Eli johdot, osat ja muut härpäkkeet on mukana ja muutama osa tulee vielä sitten myöhemmin.