Nyt olis aika ostaa "kunnon" pelikone kun rupee tää läppäril pelaaminen kylläsyttää. Budjetti siis tuo 900€ sis. käyttöjärjestelmä. Itse ajattelin jtn tällasta Silent rigistä: Super Flower Golden Green 500w 70e Asuksen HD Radeon 7850 DC2 219e Teacin DVD-asema 21.80e Windows 7 104.90e =422.45e Systemasta: Corsair Vengance LP sininen 2x4 gb 1600mhz 46.50e AMD Phenom X4 965 BE 99e Asus M5A97 R2.0 970 89e Ja WD Blue 1tb 82.20 =316.70 + postit (Paljon on muuten Systeman postit?) =) Ja mikromajasta koteloks CM Storm Sniper 140e posteineen Näille tulee yhteensä hintaa n.890e Eli siis kannattaako enää ostaa amd prossua vai oisko esim. i3 2120 parempi? Ja sitten mikä prossu cooleri kannattaa ottaa? Itse meinasin ensim CM Hyper 212 evoa, mut se on vissii loppu Systemast. Sillä hintaa sais olla alle 40e. ISO KIITOS JO ETUKÄTEEN!
itse sanon phenomia paremmaksi, ota koppa jimmsistä mielummin,saat ilman posteja,ja siellä on parempi valikoima, prossucooleriksi vaikka mugen3/ ninja3/,ne ovat 40e jimmsissä,
Kumpikohan olisi parmepi: Scythe Mugen 3 Rev.B vai EKL Alpenföhn Matterhorn Pure. Suunnilleen saman hintasia. Ja silent rigistä meinasin ton coolerin tilata, vaikka jimmssil onki ilmaset kustit. Vähemmän vaivaa. Niin kuinka paljon on Systeman postit?
no,tuo on 6 ydin,965 on 4 ydin,mutta,venyyköhän se 4GHz,koska tosta ei voi kerrointa nostaa niin kuin 965:ssä
Lukenu ja kattonu videoita, että aika moni saanu tuonna 3,8 GHz.. Mihis asti tota 965 BE prossua pystyy kellottaa?
onhan niillä kait,en tiedä,itsellä 960T unlocattuna x6 ja kellotettuna kertoimella 3.8,ja hyvin toimii kaikki minkä pitää,
Riippuu prossusta. Esimerkiksi intelin 2500K venyi 3,3Ghz -> 4,0Ghz ilman jännitteen nostoa, todella simppelisti. Phenomit saattaa olla eri juttu, mutta uskoisin että suht varmasti 4Ghz siitä saadaan irti. Voi olla että jännitettä joutuu nostamaan pykälän tai kaksi. Kannattaa ekä kellottaa pikkusen, seurailla pysyykö kone vakaana vai ei. Heittää joitain rasitusohjelmia, mikäli alkaa kaatua niin pikkusen lisää jännitettä. Tottakai heti alkuun kannattaa lähteä ilman kelloja, se ei nimittäin ole lainkaan pakollista. Uskon että BF3:set sun muut pyörii ihan hyvin tolla prossulla ilman kellotteluja.