pelikone noin 1000e + näyttö

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by finsolder, Mar 20, 2011.

1. finsolder

finsolder Member

Trophy Points:
    16
    Eli tarkoitus olisi koota tehokas pelikone 1000e+näyttö periaatteella töpseliseinään ja pelaamaan. Koneen tulisi olla kohtuu hiljainen, viileä/kylmä parempi :D kestävä, hyvin kellotettava ( en ole aikaisemmin kellottanut mutta tekemällä oppii) ja koneeseen pitäisi mennä 2 näytön ohjainta (toinen myöhemmin). Kone tulisi myös ostaa liikkeestä jolla on kivijalka myymälä oulussa. Olen koonnut tälläisen paketin mitä parannettavaa keksitte ja voisiko jostakin tenkies vielä säästää?
    By finsolder at 2011-03-20

Last edited: Mar 20, 2011
  2. RatCon

RatCon Senior member

Trophy Points:
    193
  3. finsolder

finsolder Member

Trophy Points:
    16
    Epäilen ton powerin riittävyyttä koska tuo näytön ohjain vie "päivitettynä" noin 300w ja jos niitä tulee joskus 2 niin 200w*2=600w ja prossu päälle yhteensä 695

muistikampa taas näyttävät paljon paremmalta kuin oma valintani ja on vielä 5e halvempi! Muuta parannettavaa ja onko mun poweri tosiaan yli ammuttu vai riittääkö toi halvenmpi poweri 2 näyttikselle ja kellotteluun? ps.Kiitos RatConille nopeasta vastauksesta :).

Last edited: Mar 21, 2011
  4. Gameson

Gameson Regular member

Trophy Points:
    46
    Ei oo jälkeen laittaa crossfireen. Mieluummin 1 tehokas näytönohjain.

Ja virtalähteeksi tosiaan riittää tuo 650w kun crossfire kokoonpano vie noin 450w

5. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
  6. Dece80

Dece80 Member

Trophy Points:
    11
  7. finsolder

finsolder Member

Trophy Points:
    16
    Hieno eli muistit vaihtoon, poweri kevyemmäksi ja jäähhyksi ninja 3. komponentit saatu jo nyt 23e halvemmalla ja paremmat :D Onko vielä jotain parannettavaa vai laitanko tilaukseen?

E: Dece80 eikö tuo mun valitsema emo kelpaa Crosfireen? Lapstoren sivulla ainakin näyttäisi olevan 2 PCI-E x16 väylää. Korjatkaa jos olen väärässä!

8. Dece80

Dece80 Member

Trophy Points:
    11
    Kyllä toi sun valitsema emo tukee crossfireä. Mutta käsittääkseni vain x4 nopeudella kun kaksi korttia on kiinni.

Se alkaa jo tuon linkin mukaan vaikuttamaan korttien nopeuteen. Keskimäärin 5% heikompi, ja ero näytti suuremmalta mitä enemmän grafiikkapainotteisempi peli. Toi testi on tosin tehty 5870 kortin kanssa ja oletan että muilla korteilla tulokset olisi samanlaisia, en tosin voi sanoa varmuudella.

Ero ei siis ole mitenkään todella merkittävä, mutta jos crossfireä harkitsee niin tuo väylänopeus seikkakin kannattaa puntaroida..

9. NoScape

NoScape Regular member

Trophy Points:
    26
    Toi emo on loppunut. Kävin lapstoressa tänään ja sanoivat ettei ole enää saatavilla. Jos joskus tulee, ni ei tiedä pysyykö tarjoushinta samana. Muutenkin storessa oli kato käynyt. Tuotteita,jotka näkyy netissä olevan varastossa, ni ei välttämättä oo. Niin kävi mm mun näyttikselle (gigabyte gfx 560ti oc). Tota sabertoothia siel oli. AXU_ sai perusteltua mulle helposti, et kannattaa ite asentaa winukka... Kannattaisiko sunki harkita? Säästäisi sen 15e.

10. finsolder

finsolder Member

Trophy Points:
    16
    Mitä emoa suosittelette tilalle 2 näyttistä ajatellen? Ja harkitsen windoussin asentamista ite

11. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Mä henk. koht. unohtaisin Crossfiret ja ostaisin yhden tehokkaa kortin. Esimerkiksi tuo HD 6950 on pitkän aikaa tehokas pelinäyttis ja kun tehot loppuu tai muuten haluaa alkaa kikkailla näyttiksen kanssa niin päivittää Biosilla HD 6970:ksi ja taas mennään hetken aikaa. Crossfire vaatii emolta ja virtalähteeltä sen verran enemmän, että yhden kortin kokoonpano on mun mielestä parempi ratkaisu. Yhdellä tehokortilla ei tarvitse murehtia skaalautumisesta tai muista Crossfiren ongelmista. Tämä on tietysi vain allekirjoittaneen mielipide, eikä autuaallinen totuus.

E: Kai ketjun aloittaja muuten tietää, että Crossfire ei ole yhtä kuin 2*yhden kortin teho?

12. Muff77

Muff77 Regular member

Trophy Points:
    46
    Selvä. Eli ekaksi ASUS 6950 DirectCu2 ei mahdu tuohon koteloon, jos sen pakosti haluat, on sinun hankittava Fractal XL R3, tai sirkkelillä vetää kovokelkka irti, en suosittelisi.
    Toiseksi tuota näytönohjainta ei voi biosmodata, siinä ei ole sitä bios-kytkintä. Voihan sen biosmodauksen tehdä, mutta paluuta ei ole ja takuuseen palauttamista varten et voi alkuperäis-biosia pistää takaisin. Joten valitse vaikka Gigabyten vakio 6950. Joku 8e halvempi.
    Tee noi muutokset mitä muutkin sanoneet settiin, hyviä muutoksia kaikki. Asenna itse Windows, todella helppoa. Jos haluat kunnon Crossfiren, niin emolevy tulee maksamaan + -200e. Halvemmallakin pärjää, mutta toinen kortti on sitten todella rajoittunut, eikä tuo kokonaan tehoaan, jos ollenkaan. Muutenkin CF ihan turha, suoraan ostat 1 kunnon kortin.
    FPS-dropit sun muut ovat rajuja CF:ssä, muutenkin monissa peleissä toisesta kortista ei ole mitään hyötyä. Joten mieluummin unohdat tuon CF-jutun.

13. finsolder

finsolder Member

Trophy Points:
    16
  14. Muff77

Muff77 Regular member

Trophy Points:
    46
  15. NoScape

NoScape Regular member

Trophy Points:
    26
    R3 oli muuten aika vaikuttava näky kun sen livenä näin. Laatu oli suorastaan "käsin kosketeltavaa", eron halvempiin huomasi kyllä. Ja edelleen: se Asuksen halpa emo on loppu lapstoresta, sitä ei saa. Joko asrock tai esim msi tilalle. Niistä löytyy peruslankut alle 120e:n.

16. finsolder

finsolder Member

Trophy Points:
    16
    Noi kaikki perus emot tuntuvat olevan loppu (joutunen oottamaan viikon pari) mutta tälläsen paketin olen ohjeittenne avulla koonnut ja on kyllä tää on vähän tehokkaaman oloinen ja halvempi kuin alkuperäinen :D. Onko vielä jotain parannettavaa vai paanko tilaukseen? Ja muuten pitäisikö koteloon asentaa lisä tuulettimia? [​IMG]

Yhteensä: 1,142.50EUR

E: ennenkui joku huomaa niin kassa takuu unohtui paketista.

17. NoScape

NoScape Regular member

Trophy Points:
    26
    Toi emolevy on juuri se mikä mulla oli omassakin paketissa ja sitä ei oo varastossa eikä maahantuojalla. Lapstoren myymälässä sano, että voi joskus jossain vaiheessa tulla, mutta hinnasta ei ole takeita. Jos tilaavat isomman erän ni saattaa tulla taas alennushinnalla myyntiin.

Tällä hetkellä siel oli parin kymmenen koneen kasausjono (!), mulle lupailivat konetta ens viikon keskiviikolle (syynä kasausjono ja komponenttien puuttuminen). Tilasin sit MSI:n emolla omani ja luulen että se on täysin riittävä mun käyttöön (yksi näytönohjain, ei isompia kellotuksia....) ja siinä oli se kolmen vuoden takuu. Toi MSI:n emo ja Asrockin saman hintaluokan emo on tulossa maahantuojalle tän vkon perjantaina. Uskoivat että ens viikon maanantaiksi saavat myyymälään. Mutta suosittelen tilaamaan suhteellisen rivakkaan tahtiin, sillä komponentit tuntuu häviävän varastosta hurjaa vauhtia. Joko alkaa seuraavissa komponenteissa näkymään Japanin kriisi?

Btw, olivat muuten ottaneet Lapstoreen jo ylimääräsen kasaajan töihin :D

Hinnasta saat vajaa 30e pois jos vaihdat ton emon ja asennat ite vinukan.

Edittinä Finsolderille linkki wintoosan asennusohjeeseen joka löytyy siis foorumin "Muut" välilehdeltä, kohdasta "käyttäjien tekemät oppaat". :)

18. radiel

radiel Regular member

Trophy Points:
    26
  19. finsolder

finsolder Member

Trophy Points:
    16
    Eli ei kun tässä joku lähipäivä tilaan ja emoksi joku asus asrock tai msi 120e emo. Hienoa tällä mennään KIITOS kaikille vastanneille :D ja toivotaan että Japanin riisi ei vaikuta koneen ostoon (oon oottanut jo intellin toilailujen yli).

20. Muff77

Muff77 Regular member

Trophy Points:
    46
    Tohon hintaluokkaan suosittelen Asrock P67 Pro3-emolevyä. Ominaisuudet kohdillaan peruskäyttäjälle!

Share This Page