Hei! Luin koko yön näitä viestejä, menin jo ihan sekaisin. Yritin kuitenkin vastaavien ketjujen perusteella koota poikaani varten paketin n. 900 euron joustobudjetilla. Olette varmaan ihan kyllästyneitä näihin Lähtötietoni aiheesta nolla, kunnioittavasti pyydän teitä guruja tarkistamaan mm. komponenttien yhteensopivuuden, ettei tuleva kone leviä heti kättelyssä. En tunne irl ketään sellaista, joka voisi auttaa (poikani ei konepuoleen ole perehtynyt vielä). Tulisi lähinnä pelikoneeksi, esim. Skyrim, Battlefield3, jotain MMORPG-pelejä. Poika myös kuvaa livestreeminä ja youtubeen tekee kommenttarivideoita pelaamisistaan. Ja kun taidot kehittyy, varmaan paljon muutakin (on 12v). Aiemmin käytössä perusläppäri, jonka minä nyt perin. Suht. hiljaisen pitäisi uuden vempaimen olla, jos asiaan voidaan vaan vaikuttaa. Ulkonäöllä ei sen sijaan ole mitään merkitytä, voi olla reippaasti ruma. Tilauksen joudun tekemään tosi pian, konetta tarvitaan nopeasti enkä voi myöskään jäädä odottamaan sellaisia osia, joita ei löydy heti varastosta. Näyttö 23", uusi pelihiiri ja näppäimistö tulee muualta, mutta koska koneelle tarvitaan ehdottomasti kokoamispalvelu, niin Systema Storesta olisin nyt ko. komponentteja tilaamassa. Tässä ensin kokoonkursimani paketti, sen jälkeen vielä kysyn ne ongelmakohdat, missä olen ihan ulalla. ------------------- Emolevy: Asus M5A97 AM3+ AMD970 DDR3 USB3 SATA6 ATX 79.00 Kiintolevy: Seagate Spinpoint F3 3.5" 1TB SataII 32MB 7200rpm 75.00 Prosessori: AMD Phenom II x4 965 Black Edition 115.00 Näytönohjain: Radeon HD 6950 2GB DDR5 PCI-E 214.50 Virtalähde: Antec High Current Gamer 520W 64.30 DWDRW-asema: Sony 24X DWDRW Black Sata Nero 10 22.00 Muistikammat, näitä 2: Kigston 4GB DDR3 1333MHZ yht. 50.00 Kotelo: Cooler Master Silencio 450 55.00 Tarvitaanko lisäksi joku cooleri? Scythe Ninja 3 Silent LGA775/1156/1366 48,50 Käyttöjärjestelmä: MS 1x Win 7 Home Premium SP1 611 64bit FI 112.00 Komponenttien kasaus ilman ohjelmien asennusta + kasaustakuu: 30.01 -------------- Minua mietityttää prosessori kovasti ja harkitsin vaihtoehdoksi tällaista: Intel Core i5-3570K 3,4Ghz LGA1155 235.00 Olisko se vähän liian tehokas meille ja miten jos ottaisin tän Intelin, niin kuinka se vaikuttaisi sitten muihin paketin osasiin? Ja näytönohjain, se se vasta vaikea asia onkin Ehdotuksia pls. Entä onko tuo kotelo tarpeeksi iso tms., jos on tarvetta erikseen coolerille vai onko coolerille edes tarvetta. Puuttuuko tästä jotain oleellista? En nippeleistä tiedä mitään. Yli tuhannen euron ei tämä saisi levitä, muuten syödään vaan kaurapuuroa pitkälle syksyyn.... Jos joku vastaa, pyytäisin vääntämään rautalangasta eikä mitään vaikeaa ammattilaisslangia Kiitos jos joku jaksoi tänne asti lukea -Äiti pulassa-
itse sanoisin,että tuo phenomi riittää vallan mainiosti koteloksi voisi olla http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_21_549&products_id=47997 esimerkiksi tuo parempi,sillä tuossa silentikossa ollaan valitettu kotelon pienuutta,ja tuuletinpaikkojen riittämättömyyttä prosessorille ottaisin vaikka arctic cooling freezer 13,kun tuota konetta ei varmaan kelloteta,niin se riittäisi varmaan oikein hyvin eit, koteloon mukaan pari kappaletta näitä http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_13_169&products_id=50918 tuulettimia,jotta ilma kiertäisi kunnolla ja tuossa tuon freezer 13 linkki http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=42132
Kiitos Gereti Teen ehdotuksesi mukaan. Kaikki varmaankin toimii ja sopii yhteen kuin nakutettu. Jos kenelläkään ei mitään lisäkommenttia, tilaus lähtee huomenissa. PS. On todella hienoa, että te asiantuntijat jaksatte päivästä toiseen auttaa ja opastaa meitä, jotka olemme pallo hukassa. Tämä sivusto on ihan mahtava!
Olethan Mammabetalar huomannut että tuohon kasauspalveluun ei kuulu käyttöjärjestelmän asennusta? Eli se pitää asentaa itse jos sitä ei "tilaa" tuossa samassa yhteydessä. Tosin eipä se käyttiksen asentaminen vaikeaa olekkaan.
Juu, olin Jouko sen huomannut, kiitos silti tarkennuksesta. Luin täältä jostain threadista, ettei se käyttöjärjestelmän asennus vaadi einsteinin otteita ja ajattelin, että poika kyllä siitä selviytyy tai sitten opettelee. Jäin nyt kuitenkin miettimään, että olisiko tuo erikseen tilattava asennuspalvelu sisältänyt myös jotain muuta kuin käyttiksen asennuksen, ööö, ajurit? en edes tiedä tarkkaan, mitä ne ovat >,< (mitä enemmän luen tätä sivustoa, sen tyhmemmäksi tunnen itseni). Ai niin, kun koneeseen tuleva näyttö tilataan eri kaupasta, onkohan sitä varten tilattava joku liitäntäjohto vielä erikseen... älkääkä siellä naurako alkeellisille kysymyksilleni =D
näytön mukana tulee yleensä johto,mutta se taitaa olla nykyään vga,ja nykynäyttikset eivät sisällä enään vga paikkaa muuta kuin sovittimella,eli,nykynäyttiksissä on dvi/hdmi,eli kannattaa katsoa että näytössä on jompikumpi noista
Näyttö on tämä (en kai saa täällä linkittää, sorry): Samsung 23" LED S23B550VS, 16:9, 1920x1080, 2ms, 2xHDMI/VGA Kun nuo tekniset tiedot on minulle hepreaa, voisitko vielä "suomentaa", onko liitäntäjohtotilaukselle tarvetta tässä tapauksessa. Ja kiitän tässä vaiheessa kaikesta avustasi
tuon näytön mukana tulee vga-johto,mutta tuossa näytönohjaimessa ei ole vga-paikkaa(ei kyllä muissakaan oikein enään),niin silloin,suosittelen ostamaan hdmi-johdon tuossa linkki siihen http://www.jimms.fi/tuote/5706470046054