terve! budjetti: 900€ MAX Käyttis ja kasaus: win 7, valmiiksi kasattu. kellotanko: ehkä joskus. kotelon koko: voi olla vaikka huoneen kokonen. ei siis väliä. käyttötarkoitus: pelaaminen korkealla resolla, musiikin editointi jne, nopea selaaminen, leffat. plussaa jos kaikki toimii nopeasti. valmiina: näyttö, hiiri, näppis jne. eli vaan kone tarvitaan asemineen (huom en osta mitään lisäks). muuta: ulkomailta tilaamineen ok VAIN jos porukalla kokemusta kyseisestä liikkeestä. linkkejä valmiisiin paketteihin toivoisin. kiitoksia kiitoksia edit: lisätääs vähän kuitenki vielä. elikkäs itsehän en hirveästi vehkeistä tiedä. niin pitkä aika on mennyt kun on itse tarvinnut konetta hankkia. olen kuullu että jimms velottaa turhan paljon, mutta tämmöstä olen katellu: http://www.jimms.fi/tuote/JIMMS-GAMER-THUNDER (juu menee ton 900 yli mut varmaan ehkä saisin just puristettua sen verran) ja http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...tre-K450-i5-4440-16-GB-1TB-8GB-SSD-GTX650-2GB onko nuissa hinnat kohdallaan, kumpi sopii annettuihin kriteereihin paremmin? laittakaa toki parempia vaihtoehtoja.
Tiedät että Windows 7 Mainstream tuki loppuu 2015 ? Eli et saa uusimpia DirectX:iä sun muita ? Vaikka Windows 8 saa niitä pidempään ? Tossa kone jos haluut käyttää about 800e Jos enemmän, toi näytönohjaimeks: http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=96941 Silloin hinta 893.71 euroa (Plus 4.90e postikuluja) = About 900e *edit* Ja ennenkuin kysyt niin kyllä, tolla paremmalla näyttiksellä pelaa BF4:sta siedettävillä asetuksilla niinkuin myös mitä tahansa raskaampaa tän hetken peliä.
aaaalright! kiitoksia! laittakaa toki muutkin vastaavia listoja ja jos vielä kertoisitte miksi kyseiset speksit olisi hyvät, niin itsekin ymmärtäisin että mitä olen tilailemassa. sitten jos joku vielä kertoisi oliko noista meikäläisen miettimistä vehkeistä mihinkään tuohon hintaan, vai saako parempaa halvemmalla?
Tuo Lenovo kannattaa unohtaa heti kättelyssä, mutta vertailua Jimms vs RatCon ( kannattaa aina katsoa mitä ei ole listalla= Jimms parempi koppa, DVD on perusjuttua, mutta poweri on hirmu tärkeä osa RatCon toimiva perusjuttu ,Jimms mitälienee edelleen mitälienee emo / RatCon toimiva Asus - prossuissa onkin iso ero nelonen vastaan kutonen coolerit on molemmilla halpakrääsää, mutta Ratconin muistit on ylivoimaiset, kovopaketti on luultavasti samaa hinnat alkaen tasoa, mutta Jimms on numeroo isompi näyttis, tosin siinä ei ole mainintaa mikä se on Tarvitsetko kortinlukijaa jota Jimms mainostaa, ? Sekottiko tämä vaan lisää? Jos ei niin korjataan tosta RatConin paketista huippuvehje lisärahoitusta vastaan.
no jos nyt ymmärsin oikein niin RatConin laatima paketti siis tarvitsee pieniä muokkauksia? sen viestissä oli se tehokkaampi näyttis vaihtoehtona, joten kuvitellaan että se olis nyt tuossa listassa. voisitko tehdä uuden listan jossa näkyy muokkaukset ja mitä lopulta pitäisi sitten ostella, jos ei liikaa pyydetty tietenkin. kortinlukijoita en tarvitse.
Ratconin setti ei vaadi muutoksia. Tosin jos haluaa koneen hieman nopeammin, niin kannattaa ottaa kovksi tämä (heti varastossa): http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_15_529&products_id=80213
Verkko/äänikortit on nykyään integroitu emolevyihin ja niitä ei tarvitse ostaa erikseen. Jos haluat kumminkin langattoman yhteyden niin joudut ostamaan kortin erikseen.
ok cool. onkos kenelläkään ehdotuksia vielä, esim ton nykysen listan parantamiseks tms? kiitoksia muuten jo tässävaiheesa!
Eipä oikeastaan. Toki parempi näyttis, mutta 7850 teho-hinta on aika super. Tuohon budjettiin oikein sopiva kone.
ourrait. ei siis mitään esim eri valmistajalta samaa palikkaa tms? jos tämä paketti on oikeesti hyvä näine palikoineen ja niiden valmistajineen, niin tämmä käy. kiitoksia jengille neuvoista, näillä palikoilla luultavasti laitellaan laatikkoa tilaukseen kohtapuolin edit. tarviikos tuon virtalähteen olla tehokkaampi jos tuo kalliimpi näyttis näyttäis vaativan 600w?
Ei ole, nuo ''vaatimukset'' on mitoitettu kiinanpaskapowerien mukaan. Tässä vähän realismia ''vaatimuksiin'': prossu tuo tuohon n.100W lisää, oheishärpäkkeet ja muut vievät maks. 50W, eli liikutaan siinä 300W kulutuksen kohdalla.
tuota... olisko joku voinu edes vähän varottaa tosta systemastoresta? tilaius on tehty muutama päivä sitten ja ymmärrän että joulun alla on kiirettä, mutta kun vasta tilauksen jälkeen itse ajattelin huvikseen vilkasta virmasta jengin mielipiteitä niin lähinnä mielipiteet keskittyy koko firman moittimiseen ja pitkien toimitusaikojen valitukseen. vielä ei ole omalta osalta siis ehtinyt tilaus mennä vittumaiseksi odotteluksi tms. mutta hieman askarruttaa nyt! moitteet on lähetelty fäsärin sivuille ja foorumeille vuoden alusta, onko sen jälkeen touhu yrityksessä parantunut? onko koko homman perseelleen menon riski niin suuri että kannattaisi peruttaa tilaus ja tilata muualta?
Empä nyt sanois. Joka firmasta löytyy pahaa sanottavaa, kasauksen suhteen Systema on Suomen halvimpia, todennäköisesti jopa halvin. Pitkiin toimitusaikoihin voi olla monia syitä, ainakin itselle on ihan siedettävävissä ajoissa (yleensä viikon sisään) tullu ainakin noi pienemmät tilaukset mitä oon tarvinnu. Jengi ei aina hiffaa, että ne koneet kasataan osista tilausten mukaan. Ei voi verrata että kaveri tilas näyttiksen ja sai sen heti, mutta mun tietokoneen kohalla kesti kaks viikkoa. Ei se Jimms myöskään kasaa tehonopeudella.
ymmärrystä kyllä löytyy siihen jos kestää parikin viikkoa kasauksen kanssa. varsinkin jos joku osa ei ole hyllyssä. JA varsinkin näin jouluruuhkan aikaan. ymmärrän toki senkin että ihmiset kommentoivat helpommin negatiivisista kokemuksistaan, eli nettiin päätyy lähinnä risuja. mutta negatiivis-sävyisen keskustelun määrä sai miettimään että tulikohan sittenkään tilattua oikeasta paikasta. toivotaan nyt ettei ongelmia tulisi, itse toivon saavani koneen tammikuun 6 mennessä. ja toivon saavani ainakin tiedon siitä että tilaus on otettu käsittelyyn tms. nyt en ole vielä saanut muuta kun automaattisen vastauksen tilauksen vastaanotosta. jos ei kuulu mitään tuohon mennessä, niin täytyy ruveta harkitsemaan että uskaltaako enää pidempään odotella. (tämä siis jos MITÄÄN ei kuulu).
Kai ymmärrät, että nuo kk sitten tehdyt listat eivät välttämättä pidä paikkaansa enään ja joku osa on saattanut loppua varastosta? SystemaStoressa oli viimejouluna hirvittävä ruuhka ja sekoilu ja korjaantui alku vuodesta. Ei hirveästi ole tullut palautetta ihmisiltä tässä vuoden mittaan, sillä tuolta SystemaStoresta on paketti ehdotuksia tehty satoja tältäkin foorumilta... Tammikuun 6 päivä? Meinasikko, että ne saa sen koneen joulunpyhien, uudenvuoden ja loppiaisen aikana kasattua, kun kasaus jonot ovat joka liikkeessä vähintään 2viikkoa... Järki käteen taas näihin juttuihin ja sitten ihmetellään negatiivisia kommentteja... Mitä olet tilannut, niin tarkastetaan saatavuus/vaihdetaan osia?!
niinkun mielestäni selkeästi painotin, jos en ole kuullut mitään tilauksesta tuohon päivään mennessä, on asiaa ruvettava harkitsemaan. kun tein tilauksen, olin täysin tietoinen siitä että jokaista tuotetta ei välttämättä ole hyllyssä (vaikka sivulla näkyykin että vain yhtä tuotetta joutuu tilaamaan lisää) ja olen siitä johtuvaan viivästymiseen täysin valmiutunut, ja ymmärrän sen täysin. nyt on jouluruuhkaa, ja niinkuin sanoin, on täysin ymmärrettävää että tilaukset etenevät normaalia hitaammin. en siis odota tuotetta tuohon päivämäärään mennessä, vaan odotan esim ilmoitusta että tilaus on otettu käsittelyyn. yleensä lähes kaikista verkkokaupoista joista olen tilannut, on tullut aina ilmoitus tilauksen tilasta. en siis oleta systeman olevan poikkeus. systema voi ilmoittaa esim että tilauksen toimitus myöhästyy tms. mahdollisesti myös että tilaus on otettu käsittelyyn. itse konetta odotan tammikuun loppuun mennessä. siihen luulisi minkä tahansa firman ehtivän. aikaa on kuitenkin kuukausi. huoleni on siis siinä että toivottavasti ei tule ongelmia tilauksen kanssa, esim valmiiksi rikkinäisiä tai puuttuvia osia tai jos joku ongelma tulee, niin yrityksen kanssa ei asiasta syntyisi kauheata kädenvääntöä. nytten siis ole itse moittinut tai aikeissa moittia systemaa mutta ymmärtänette mistä huoli johtuu kun tämmöisiä tarinoita on liikkeellä! RatConille muuten terveisiä sen verran että ehdottamasi osat laitettiin tilaukseen, semmosilla muutoksilla (koska budjettia saatiin lisää) että laitettiin vähän parempaa prosessoria ja näyttistä. eli kiitokset sinulle!
Jeps, elikkä tuo ? http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=96941 Näyttää edelleen olevan vahvistamattomana, mikäli haluat nopeuttaa tota tilausta niin yks vaihtoehto on soittaa Systemaan ja kysyä ton näyttiksen kohtaloa, onko sitä tulossa ja koska ? Mikäli eivät yhtään osaa sanoa, voit vaihtaa sen tohon: http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_22_541&products_id=102955 Kympin kalliimpi, mutta BF4 tulee messissä. Lisäks heti varastossa. Tota ei sillon ollu valikoimassa kun pakettia tehtiin, joten ton vois oikeesti napata tilalle. Saatpahan 70e arvosen pelin sitte kympillä.
jo joo tilasin just ton kalliimman ku sitä oli hyllyssä. ainoo mitä ei ollu enää on tuo virtalähde mutta sivu ilmottaa että on ainakin tilattu lisää. prossuksi tuli sitten fx-6350 eli ei kauheasti eroa siinä mutta vähän edes.