DVD+-RW Dual Layer, SH-S223F/BEBN, 22x8x48x, SATA, musta, bulk 26.00 € P45 Neo3-FR, ATX, s775, IP45, DDR2, GLAN, 8-CH 104.00 € 500GB Spinpoint T166, 3.5", SATAII/300, 16MB, 7200RPM (Tarjouserä!) 58.40 € 4GB HyperX, CL5 800MHz DDR2, 240-pin DIMM Kit ( 2 x 2048MB) 67.00 € Ati Radeon HD 4870 512MB OC, PCI-E, GDDR5, Dual DVI 249.00 € CORE 2 DUO E8500 3.16GHZ 1333MHz 6M S775 177.00 € Sonata III Silent ATX-kotelo (500W) 104.00 € yhteensä=755,40 € Tollasen paketin kasasin Jimms PC-Storesta. Itse kasaaminen ei ole vaikeaa(en kyllä itse ole kasanut mutta kavereilta olen kuullut) jos on ohjeet.
Youtubes on paljon videoita jotka auttaa. Esim: tämä (ja se jatkuu tos part 2:ssa) Edit: Ja sitten googleen vaan esim. "koneen kasaus" nii tulee kyllä ohjeita.
Itse koneen kokoaminen ei ole vaikeaa kunhan muistaa pari yleis-seikkaa: 1) Yleensä mitään kasausvideoita/artikkeleita ei tarvitse apuna, monesti niitä ei edes kannata katsoa, erityisesti jos kasauksessa käytetään jotain toista emoa; niitä voi käyttää vain suuntaa antavina, sekä esiopettelemiseen. Nimittäin niissä kaikki liittämiset ovat erilailla, ja muutenkin kasaaminen on simppeliä; kaikki tarvittava löytyy emon oppaasta. 2) Emon oppaassa tärkeimmät tiedot ovat yleensä mihin mikäkin liitetään, mutta kuitenkin kannattaa lukea se kannesta kanteen pääpiirteittäin. 3) Älä ikinä käytä voimaa liittäessäsi komponentteja. Ikinä. Mikään liitin ei missään tilassa mene siihen mihin yrität jos se tuntuu liian tiukalta. 4) Monet osista hajoavat aika helposti, toiset vähän vaikeammin. Esimerkiksi Atin näytönohjaimilla voi yleensä pelata futista ja ne toimivat senkin jälkeen, kun taas prossulla tätä ei tule tehdä; ne hajoavat suurinpiirtein pienestä kopahduksesta. 5) Varo staattista sähköä komponentteja käsitellessä. Jos olet varautunut staattisella sähköllä ja se pääsee purkautumaan, niin voi monesti lähteä ostamaan uusia osia. 6) Muista tarkistaa liitokset ennen koneen työntämistä päälle, tarkista tuulettimet (että ne pyörivät) ja katso että biosissa on kaikki on kohdillaan. Aseta SATA levyt oikeaan järjestykseen, aseta boottijärjestys, käynnistä uudestaan ja asenna käyttöjärjestelmä. 7) Tämän jälkeen kone on käyttövalmis, tosin vailla uusia ajureita, tietoturvaa (jos käytössä on Windows) saati muuta tuollaista hauskaa. Tämä siis on helppoa, mutta pääset helpommalla kasauttamalla koneen maksua vastaan. Paljon helpommalla - säästät siis aikaa, ja työllistetyt säästävät rahaakin. Ainoa milloin kannattaa kasata kone, jos haluat oikeasti kasata sen itse; jos siis haluat kokeilla, oppia tai muuten vaan "harrastat" sitä. Tulee myös muistaa että välillä uusissa osissa on valmistusvirheitä, jolloin ne poksahtavat ensimmäisellä käynnistyskerralla käsiin, ja samalla voivat hajottaa kaiken muunkin. Mm. powerien räjähtäminen on, hmm siistin näköistä (kopasta tulee yleensä ulos aika siisti valokaari), mutta myös aika yleistä & tappavaa osille, sekä myös rakentajalle jos sattuu olemaan maadoitettuna ja käsi powerin takana kiinni