Budjetti: Ei mitää varsinaist budjettii mut pidetää järki kädes ja kädet housuis Käyttöjärjestelmä ja kasaus: Win7 64bit löytyy, kasaan ite Kellotatko?: Prossulle lähen hakee ~4,5Ghz jos ei mitää retu yksilöö satu kohal, näyttistä lähen kiduttaan sitte ku tarve vaatii Kotelon koko: Eipä välii Koneen käyttötarkoitus: Pelailu 1920x1200 60Hz, leffat, surffailu yms Valmiina on jo: Windows 7 64bit, perus dvd lätty, Samsung 830 512GB SSD Muuta huomioitavaa ?: SilentRigist mielellää ku Tampereel asustelen Tällanen setti ois täl hetkel mieles, onko mistää kotosi? AsRock Z77 Extreme4 Intel i7 3570k + Thermalright Silver Arrow Low Profile 2x4GB DDR3 CoolerMaster HAF X + MegaFlow 200mm, Gentle Typhoon 120mm / Rosewill Blackhawk Ultra + TY-140 Scythe Kaze Master Pro Super Flower Golden King Platinum 550W Asus GTX 680 DirectCU II Asus Xonar DGX Lähinnä toi kotelo mietityttää et kumpi ois näppärämpi (= viileempi, hiljasempi, paremmat ominaisuudet jne.), HAF X vai Rosewill Blackhawk Ultra?
Define R3 koteloksi, ei se niin suosittu suotta ole. Muutenkin mun silmiin näyttää tosi pätevältä setiltä.
Prossuksi i5 3570K koska ei ole pelikäytössä tohon i7 mitään eroa. Ja HAF ei tarvitse lisätuulettimia, mihin edes tunkisit noi kun yhtään paikkaa ei ole vapaana? Mutta hiljainen noista ei kumpikaan ole, molemmat päästävät kaikki äänet ulos ja keräävät pölyä niin perkeleesti. Ja jos kiinnostaa niin lue mun arvostelu HAF 932, melkeen sama asia. Jos ostat koteloa ulkonäön takia HAF on hyvä valinta mutta hiljaisuutta et siinä saa samalla. Jos hiljaisen koneen haluat tuosta niin Fractalin R3 koteloksi niikun jo ehdotettu. Ja mitä teet noi kalliilla emolla? Siinä on Pro3 verrattuna vain parempi virransyöttö joka on hiukan apuna kellotuksessa ja tukee SLI. Ottaisin GTX 670 näyttikseksi, säästää 100e ja tehonpudotus ei ole niin suuri että kannattaisi maksaa GTX 680 100e enemmän koska kellotettuna 670 menee ohi.
Kyllä GTX680kin kellottuu Mutta joo GTX670 näyttikseksi, ei ole paljoa hitaampi ja 60hz 1200p näytölle 670 on enemmän kuin tarpeeksi ja säästää rahhaa. Mitä emoon tulee niin kuinka paljon aiot kellottaa? Nimim. kokemusta on sekä 100e ja 170e (ostin omani kyllä reippaasti halvemmalla) emoista ja kyllä on selvä ero kun aletaan kellottelemaan, etenkin jos ei satu aivan paras yksilö kohdalle. Jos kellotukset on mielessä, ota extreme, jos ei huvita paljoa kellotella niin pro3. Perustuen alkup. postiin, ottaisin extremen.
i5 3570K tarkotin, sormet eksy 7 näppäimeen. Kattoon 200mm koska 2 paikkaa ja vaan yks käytössä, 120mm gpu ductiin. Fan controllerilla fanit hiljaselle tarvittaessa, hiljasuutta tärkeempää mulle on kuitenkin että ilma kiertää. Kuulokkeet päässä sitä kuitenkin pelaillaan. Extreme4 juurikin virransyötön takia, hinnalla ei niinkään väliä kuten sanottu. GTX 670 saa mennä kellotettuna ohi, mutta GTX 680 kellotettuna menee senkin ohi. Tulevien pelien vuoksi GTX 680, hinnalla ei tässäkään niin väliä. Mahdollisimman tehokasta yhden piirin settiä olen hakemassa. Tuossahan se lukee että sinne 4,5Ghz tienoille ainakin olis tarkotus päästä. Jää sitten nähtäväksi että miten käy. Voi olla että menee tahnan vaihdoks jos vaan uskallan ja käsi tuntuu vakaalta 2500K kyllä ollu kans mielessä, sen kun sais luultavasti sinne 5Ghz lähettyville. Pitänee miettiä tota prossua vielä, että otanko 2500K vai 3570K. Eniten nyt mietityttää että kannattaako ottaa HAF X ( + noi pari fanii ja controlleri niille ) vai Rosewill Blackhawk Ultra + siihen vielä pohjaan 140mm ja fan controlleri... ?
Jos yhtään luit mun postausta niin siinä aika selkeästi sanoin että jos ei ääni haittaa niin HAF X, ja edelleen mihin sä ne lisätuulettimet isket tohon kun joka paikassa on jo isot tuulettimet ja vieläpä laadukkaat. Ne siirtää ilmaa kyllä todella hyvin. Eli lisä tuulettimia et tarvi mutta jos haluat säätöpaneelin niin miksei koska emossa tuskin riittää paikat 4 tuulettimille. Ei tarvi molex liittimien kanssa alkaa pelleileen
En ole itse ikinä nähnyt tota blackhawkia paitsi nyt ja ensisilmäyksellä noi tuulettimet on suurin osa pienempiä kuin HAFfissa. Tosin nitä tulee 8, tiedä sitten laadusta. Haffin tuulettimet ainakin on hyvää laatua. Tosin tossa on pölynsuodattimet, Haffissa ei. Jotenkin epäilyttää tuo kotelo hieman ja itse ottaisin HAF X:n. Varmaan kumminkin toi Blackhawkin ihan pätevä koppa. Tosin : http://www.silentrig.com/product/2293/rosewill-blackhawk-ultra-murotarjous Toi olis murotarjouksessakin.