Hei! Asiaan omistautuneet kertokaahan mielipiteenne minkälainen AMD:n prosessori olisi järkevä päivitys tähän kokoonpanoon. Kone on lähes täysin pelikäytössä haluaisin uusien pelien pyörivän moitteetta. (en ole ennen vaihtanut prosessoria, onkohan se liian haastava suoritus peruspelaajalle. Näyttiksen, muistit ja tuulettimia olen vaihtanut) prossu: AMD Phenom II X6 1050T emo: Asus M4A87TD/USB3 muisti: 8 gigaa poweri: corsair vx 550w näyttis: VTX3D radeon HD7870 käyttis: windows 7 home Kotelo: Antec Three Hundred
Tuohon kantaan ei kovin paljon tehokkaampaa prossua saa. 1100T on marginaalisesti nopeampi, mutta en vaihtaisi, jos ei ihan muutamalla kympillä satu ko. prossua jostain saamaan. Minkälainen budjetti sulla on? Sen mukaan voidaan miettiä kannattaako emoa ja prossua lähteä vaihtamaan.
Budjetti yhteensä n. 300e. Pelikäyttöön taitaa olla paras joku tehokas neliytiminen? Emolevyn asennus vaatikin sitten koneen käyttämistä alan liikkessä. Minkähänlaisissa hinnoissa tuommoiset asennukset pyörivät?
Prossu maksaa mallista riippuen ~100 - 200 ja emo noin 100€. Tuo vaihtotyön hinta riippuu sitten täysin liikkeestä, mutta ei varmaan muutamaa kymppiä enempää. Tässä voisi pari vaihtoehtoa olla: AMD setti: 8320 + M5A99X EVO R2.0, voi ottaa myös halvemman emon. Intel setti: 4670K + Z87-G43
http://www.jimms.fi/tuote/FD8350FRHKBOX ota suoraan toi 4.0 ghz malli niin ei tarvitse kelloitella. ja eikä maksa kuin 40e enemmän toi 8350 malli.
Tulee näköjään tuonkin matkassa vakiopirra. Eli fiksumpi juttu voisi olla 8320 ja sille parempi jäähy. Neljällä kympillä saa jo kohtuullisen. Näin niinkuin kuulonsuojausta ajatellen.
Itse ostaisin erikoisjäähyn ja kellottaisin tuota prossua ja loput rahat näyttikseen. En usko että kellotettuna tuo olisi pullonkaula, ja paremmalla näyttiksellä saat enemmän FPS peleihin.
...juu voipi olla että muutaman kympin voi laittaa yli pudjetin tuo prossu on melko tykki AMD FX-8350, AM3+, 4,0GHz, 8-core. Mitenkähän tuo varmaan tarvii jo paremman jäähyn ja watteja? Vieläkö tällä mun powerilla pärjää corsair vx 550w ( ottaen huomioon että lähitulevaisuudessa näytön ohjain vaihdetaan tehokkaampaaseen)
fallout_ tuossa laittoi hyvän emon ja prossuehdokkaan. Kellotus on simppeli homma, nostaa sinne 4GHz:iin. En tuosta maksaisi neljää kymppiä kun parillä klikkauksella homma on bueno. Kuinka paljon powerilla on käyttöä takanaan? Themulla myös ok ajatus. Onkos tuo 1050T kerroinlukittu? AP:n emolla kuitenkin vain 1x4 - liitin virransyötölle joten siinä malttia, ainakin jos väylällä kellottelee.
No äh, empäs muistanut AMD:n virransyöttöä. Oliskos semmonen huono idea että ostais sen uuden emon nyt (samalla paremmat kellotusominaisuudet?) ja sitten kun ylikellotettu prossu hyytyy/räjähtää niin ostaa sen FX-8XXX prossun? Mielestäni isoin päivitys tuohon olisi se näyttis kuitenkin.
Juuri näin itsekin tuumailin. Ok emo am3+ alle johon tuo prossu kuitenkin käy sekä parempaa cooleria. Sitten väylällä kelloja. Niin ja hyvä näyttis, mihinkä kynnet kykenee niin menee jonkin matkaa eteenpäin. Käsittääkseni tuossa evossa hieman parempi virransyöttö, esim. http://www.tietokonekauppa.fi/product/142664/mainboard/ASUS/M5A97+EVO+R20+AM3++AMD970+ATX/ Jaaa taitaa tulla kuluineen jo liki tätä Jimmssin jo ehdotettua emoa joka on omalla rintaäänellä möristynä kaikinpuolin ok emo. Jäähyksi vaikkapa -> http://www.jimms.fi/tuote/SCMG-4000 Loput näyttikseen. Asiasta enemmän tietävät voivat suositella ok kortteja. Hups, taisi budjetti keikahtaa... no cooleri veks tässä vaiheessa.
Iteällä kun on kotelossa 5 puhallinta ja vakiocooler tolle 8350 niin normikäytössä lämmöt on alle 30, en siks ymmärrä tota hössötystä et parempi cooler rossulle, peleissä nousee max 50 ja sillon kyllä ton gtx 680 ääni peittää sen mitä vakiocoolerista lähtee desibelejä
Ehkä siksi, että AMD prosessorien lämpöantureihin ei ole luottamista. Täällä foorumillakin taidettiin käydä asiasta keskustelua. Muistaakseni sai HWmonitorin näyttämään lukuun lisätä kymmenisen astetta ennenkuin oltiin todellisissa luvuissa.
jep. On niitä AMD prossuja räjäytelty kun on uskottu että ''Mun prossu on nyt 4.9ghz ja lämmöt vakiokuulerilla alta 40c rasituksessa!'' Ja itse ainakin ehdotin erikoisjäähyä koska: 1.Hiljaisempi, aina. 2.Tehokkaampi lämmönsiirtokyky = voi kellottaa. 3.Prossu tykkää alhasista lämmöistä. 4. 30-40e saa jo ihan passelin.
Joo kyllähän ne on hiljasempia ja kellottaa en oo meinannu, aikasempi rossu oli q6600 vakio kelloilla tolla gtx 680 niin esim tomb raiderissa nousi 2fps, witcher 2 ja AC3 on oikeestaan ainoat pelit jolla oon huomannu suorituskyvyssä eroa rossun vaihossa, kellotuksia on tullu aikanaan kokeiltua ja merkittävin ero oli vuosia sit kun 667mhz cellun kellotin 800mhz, ton q6600 kokeilin ja juoksi hyvin 2.8ghz mut loppupeleissä ero oli vain 3d markin pisteissä mut fyysistä käyttöeroa en havainnu, tosin tekniikan aika on varmaan menny mun kohalla jo hieman ohi, mut kertokaapa esimerkkejä mihin tarkotukseen tota fx8350 pitäis kellottaa et vakiona tehot ei riitä?