Budjetti: 1000€, joustovaraa on jos sillä saa jotain huomattavaa hyötyä Tarvitsetko kasauksen?: En Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei. Käyttötarkoitus: Pelaaminen Aiotko kellottaa?: En Mitä on jo valmiina?: Näyttö, näppis ja hiiri Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): DVD Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ATX Eli hakusessa hyvä pelikone bauttiarallaa tonnilla. Apuja tarviis, kun nykyään tiedä mistään mitään. Tarkoitus siis pelailla pääasiallisesti. Joku SSD-kovo ja teran sata mukaan pakettiin. Jos nyt jotain oleellista jäi kertomatta niin vastailen mielelläni. Kiitos jo etukäteen vastanneille!
Yhteensä: 873.80 En hassais näyttikseen kahtasataa enempää. Uudet konsolit voi pistää näyttisvaatimukset uudelle tasolle. Muutenki näyttiskehitys lagaa pahasti ja hinnat pilvissä. Kauppa oli Systemastore.
Kannattaakos nykyään ostaa prossulle erilline jäähy? Ja mitenkäs noissa näyttiksissä tuo gf 660 vs. Radeon HD 7870? Onhan tuo radeon muutaman kympin kalliimpi, mut kannattaako se parin kympin panostaminen sit? Mietin vähän tuota kokoonpanoa, jos vaihtais ton näyttiksen tuohon radeon 7870 ja prossulle joku cooleri jos se on tarpeellinen.
Prossujäähy ei ole tarpeellinen, mutta ei siitä haittaakaan ole. Järjestyshän menee 7850->660->7870. Ero ei ole suuri, mutta kannattaa laittaa, jos on mahdollista.
Suositus tälle. Tuossa arvostelu. Tee itse päätelmä. Kun huomioidaan 20€ halvempi hinta niin minun vaaka kallistuisi GTX 660 malliin http://muropaketti.com/artikkelit/naytonohjaimet/nvidia-geforce-gtx-660-gk106,2
Pelkässä pelikäytössä Nvidia pärjää. Pelaamisen ulkopuolella Nvidiat on karsittuja leluja. En jaksa arvata miten uudet konsolit vois vaikuttaa tähän asiaan. Ne saattaa vaikuttaa tai sit ei.
Pelaamisen lisäksi nVidian kortit ovat Linux ja työpöytäkäytössä ihan päteviä. Sitä vastoin GPU laskentateho hyötyohjelmilla on tarkoituksella pilattu ns. "pelikorteilla". Harmi sillä ns. tavalliset kuluttajatkin voivat hyötyä GPU laskennasta.
Ei ne nvidiat nyt mitään lelujakaan ihan ole... Näitä sanovat vaan ne true radeon fanit. Mutta nvidialla saattaa esim hyötyä cudasta tai 3d visionista, myös pelikäytön ulkopuolella. En kyllä ota kantaa tosta GPU laskentatehosta, koska itse en ole asiaan perehtynyt. Toisinaan kyllä tulee mietittyä onko radeonissa ja nvidiassa loppujenlopuksi suuriakaan eroja vai onko vaan joku "täydellisyys on elämänehto" tyyppi keksinyt nekin kun on ollut pakko keksiä jotain eroa.
mutta onko tuosta cudasta/3d visionhommasta hyötyä normipelaajalle,muutama peli tukee cudaa,ja 3d vision ei toimi ollenkaan ellei näytössä ole riittävästi hertsejä,ja ellei sinulla ole 3d vision tarvikkeita jo valmiina,ilman niitä et voi käyttää koko 3d visionia, kyllä minulle nvidia kelpaa,,mutta pidän amd/ati:sta enemmän,juuri yksi syy on tuo nvidian *Perseily* muokata korteista pelkästään leluja pelikäyttöön, En ymmärrä,ja oma mielipiteeni nvidian kortteja kohtaan on huono,edellinen nvidian kortti jota olen kokopäiväisesti käyttänyt,on 8400GS,sitä ennen oli GF4 MX440,josta kyllä jäi hieman traumoja,koska pelit eivät sitä tukeneet,(kaikki),tms Siksi otan mielummin radeonin,ja myös hinta on ollut mielestäni nvidian korteilla liikaa,toki muutamia alennuksia lukuun ottamatta (560Ti 448Core oli 200e,ja 580GTX oli sen 250e) E:typo
Itsellä on ollut sekä Radeonin ja Nvidian kortteja ja kaikkiin olen ollut tyytyväinen. Olisipa elämä paljon hankalampaa jos pitäis toista syrjiä jostain "hyvästä" syystä edit 660:lla 199e ei oo mun mielestä huono hinta.
Kasaus hyvä Ohjelma on hyvä Kellotus => jos lähtee Malleja näihin ajatuksiin Koppa : + poweri :=> 2-sataa Emo ; prossu : muisti :=> 3-sataa Kovo :=> 2-sataa Kortti ;=> 2-sataa DVD :+ Nää yhteen =reilu 9rahaa, puuttuu hyvä jäähy ja tai HDD hyrrä, balanssia kumpi valitaan.
Cudasta eikä opencl laskennasta ole hyötyohjelmissa hyötyä ns. "pelikorteilla". http://www.anandtech.com/show/5699/nvidia-geforce-gtx-680-review/17 nVidia tahallaan pilasi suorituskyvyn. Tarkoituksena että noista "hienoista" ominaisuuksista pääsevät hyötymään vain ammattilaiskorttien eli Teslojen ja Quadrojen ostajat. Amd antaa nämä ominaisuudet "ilmaiseksi" käyttöön ilman rajoituksia myös pelaajille. GPU laskentaan ei siis ole pakko ostaa tuhansien eurojen korttia... Minulle ei mitään merkitystä noilla ominaisuuksilla siinä vaiheessa kun korttia ostetaan. nVidian toiminta tässä tapauksessa ei kuitenkaan kehuja saa... nVidian uudet kortit ovat siis todellakin pelkkiä pelikortteja. Se kuitenkin riittää suurimmalle osalle...
Gereti: Väität että NVidiat maksaa liikaa, miksi? Gtx 670 maksaa saman verran kun hd 7970 ghz edition (molemmat noin 400€) Ja ne pääsee peleissä samaan tulokseen... NVidiat EIVÄT ole ylihintaisia.
http://www.anandtech.com/bench/Product/618?vs=598 heh, melko tasasta vääntöä kyllä. Offtopic: Tarviiko joka langassa vääntää jostain turhasta asiasta?