Hei, Olen ajatellut uuden koneen ostamista ja kysyisin teiltä neuvoa. Olen ajatellut tällaista pakettia: Emolevy: Asus M3A79-T Deluxe Prosessori: AMD Phenom II X4 940 3,0GHz Cooleri: Noctua NH-C12P Muistit: A-Data 8GB 800 MHz Näytönohjain: 2x Ati Radeon HD4870 1GB Crossfire tai Ati Radeon HD 4870 X2 Kovalevy: Western Digital Caviar 500GB Kotelo: Nexus Clodius Virtalähde: Nexsus NX-8500 850W Asema: Polttava DVD asema Käyttöjärjestelmä: Windows Vista Ultimate 64 Bit Kone olisi tarkoitus koota itse. Onko kokoaminen vaikeaa? Olen vaihtanut vanhan koneen muistit ja näytönohjaimen.
Suosittelisin tuolla budjetilla i7 eli LGA1366 kokoonpanoa. Koteloksi laadukkaampi,virtalähteeksi Enermax,coolermaster tai corsair ja CaviarBlack on nopeampi kiintolevy. Tässä olisi yksi vaihtoehto:
Koppaan ja poweriin kannattaa sijoittaa kun pelikonetta oot kasaamassa niin lämpöä pitää saada pois kopasta ja virtaa pitää olla tarpeeksi.
Olisiko tämä tehokas vaihtoehto näytönohjaimeksi: 2x Ati Radeon HD4850 Crossfire? Onko suorituskyky parempi kuin yhden Radeon HD4870-näytönohjaimen? Onko suorituskyvyssä eroa Radeon HD4850 512MB ja Radeon HD4850 1GB-mallien välillä? Mitä eroa Asus P6T- ja P6T-Deluxe emolevyillä on? Riittääko Prosessorin vakiocooleri? Prosessoria tarkoitus kellottaa. Riittääkö 750W-virtalähde?
Mielummin yksi kortti, toimii varmemmin ja on yleensä hiljaisempi + tuottaa vähemmän lämpöä. Deluxe on vaan parempi =) (kuulemani perusteella, paremmin ko vehkeen tuntevat kommentoikoot...) Vakio jäähy hel***tiin ja tehokkaampaa kehiin. Noctua, Scythe mugen II yms... Riittää pienempikin kun hommaat laadukkaan! Enermax Pro82+ 625W / Corsair HX620
Tuo emo vähän epäilyttää(tukeeko sli :tä?)! Emoksi ennemmin toi ----> http://www.jimmspc-store.fi/tuote/P6T?t=false pystyy lisäämään tarvittaessa vaikka toisen näyttiksen, ja mahtuu kuitenkin budjettiin!
Olen päättänyt vähän joustaa budjetissa. Mitäs sanoisitte tästä paketista? Emolevy: Asus P6T Deluxe Prosessori: Intel Core i7 920 Muistit: 6GB DDR3 1600Mhz A-Data Näytönohjain: Ati radeon HD4890 Kovalevy: Western Digital Caviar 320GB (otan toisen samanlaisen vanhasta koneesta) Kotelo: Cooler Master HAF932 Asema: Samsung SH-S223F/BEBE Virtälähde: Corsair TX750W Cooleri: Noctua U12P LGA1366 Windows Vista Home Premium 64Bit Riittääkö cooleri ylikellottamiseen?