Pelikonetta ostamassa n. 800e budjetilla!

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Dogii, Jun 14, 2009.

1. Dogii

Dogii Member

Trophy Points:
    11
    Eli siis tässä olen kauemmin jo miettinyt, että ostan pelikoneen ja budjetti olis se 800 euroa. Koneen oon ajatellu ostaa Lapstoresta, joten jos sen kasais niiden osien mukaan mitä heiltä löytyy niin ois hyvä. Toki kauppa voi olla jokin muukin Oulusta, jos tarpeellista.

Oon paljon seurannu noita muita viestiketjuja, mutta en niistä ole löytäny mitää hyödyllistä. Jos joku vois mulle yksilöllisesti koota koneen, niin olisin tyytyväinen.

Toiveita ois, että ei menis pahasti yli 800 euron. Tämänhetkinen näyttis on ollu sen verran kuraa, että jos näyttiksen sais hyvän niin oisin tyytyväinen. Ja kiintolevyksi riittää 500gb... Mutta isompikaan ei ole haitaksi. Ja ramia se normi 4gb. Emosta en tiedä ja ongelmanahan on se, että en tiedä mitkä sopii yhtee. Prossu vois olla 4 ytiminen, jos saa hintaan sopii.

Kiitän vastauksista sillä luulen niitä tulevan!

-Elvis/Koirah/Dogii

EDIT: Tosiaan näppäimistön jos samaan pakettiin sais niin hyvä ois!

Last edited: Jun 14, 2009
  2. EeroKakko

EeroKakko Active member

Trophy Points:
    66
  3. Dogii

Dogii Member

Trophy Points:
    11
    Jonkunlaisia muutoksia tein tohon. Mutta onko jollakin sanottavaa...

1 x Antec case LifeStyle SONATA III Quiet Super Mini Tower
    1 x AMD PHENOM II X4 940 3,0 GHz
    1 x ASUS RADEON HD4890 PCIE 1GB GDDR5
    1 x CORSAIR 2X2GB DDR2 800MHZ KIT CL5
    1 x M4A78 PRO - AM2
    1 x SAMSUNG 1000GB SATAII 32MB
    1 x SONY OPTI 20X DVDRW DL BLACK SATA NERO8 KAMPANJA
    1 x MS WIRED KEYBOARD 500 BLACK FI

Tällanen taitaa olla tällähetkellä...

4. mursu4

mursu4 Guest

5. Dogii

Dogii Member

Trophy Points:
    11
    Kone on laitettu tilaukseen. Tämän viestiketjun voi lukottaa/poistaa.

6. Jansku07

Jansku07 Regular member

Trophy Points:
    26
    Eipä näitä ketjuja taideta ikinä poistella. Tähänhän voi vielä kuitenkin lisätä vaikka viestin, miten paketti saapui perille ja miten käyttöönotto sekä itse käyttäminen on sujunut.

7. Dogii

Dogii Member

Trophy Points:
    11
    Okei.. Koetampa muistaa kirjoitella sitten lisää, kun koneen olen saanut. Taitaa mennä ensiviikolle, koska emolevyä ei ole saatavilla liiallisen suosion takia.

Kiitos Eerolle avusta. Myös muut Afterdawnin jäsenet, jotka auttoivat täällä foorumeilla tai epävirallisella IRC-kanavalla, ansaitsevat kiitoksen.

Last edited: Jun 15, 2009
  8. Dogii

Dogii Member

Trophy Points:
    11
    Tuplaposti :S

Jokatapauksessa. Nyt kun tuota windowsin hankkimista alettiin miettä äidin kanssa, että mistä sen ottais. Niin tuli sellasia ongelmia että olis Windowsi valmiina, mutta asunnustiedostona jonka pääte on .msi ja tais olla myös .exe yks mahollinen. (Monia versioita) Niin miten tuo pitäs värkätä. Mun tietääkseni exeä ei voi avata pelkällä koneella, vai voiko. Ja toiseksi, onko noi nykykiintolevyt valmiiks alustettuja? Ja mites toi kiintolevyn osiointi. Tapahtuuko se winukan asentamisen yhteydessä vai millon. Vista olis kuitenki se vaihtoehto. Ja onko sillä niinkään väliä mikä Vista se on?(Melko varmasti Business olis se mahdollinen mitä löytyy.) Ja onko väliä onko se 32 vai 64 bittinen?

Äiti on pari konetta pistäny aikasemmin pystyyn, mutta siitä on kymmenisenvuotta aikaa että asiat on ollu vähän ehä erilaisia sillon. (Itselläni ei ole sen enempää kokemusta, koska aina ollut valmiina windows.) Olisi siis kiva saada selvä selostus siihen miten Windowsin pystyy asentamaan .msi:stä tai .exe:stä (Voiko polttaa suoraan levylle?)? Ja miten osiointi tapahtuu ja kuinka moneen osaan mahdollisesti teran kiintolevyn saa ja kuinka moneen osaan se kannattaa osioida?

Tällasta ois vielä. Kiva jos vastaukset saa ennen ku kone on kasattu niin sais sitte heti alkaa värkkäileen. Ja pöytäkin on jo tilattu, että kokonaan uus datauspiste tulossa. :D

Kiitos jo avusta.

Tästä tekstistä tuli vähän epäselvä... En saa itsekkää kovin hyvin selvää kaikesta mitä oon kirjottanu, mutta toivon että te saatte. :D

9. k0p3

k0p3 Regular member

Trophy Points:
    26
    Lataat Seiskan täältä ja tiedosto tulee olemaan .iso-päätteinen.

Sen jälkeen poltat lataamasi imagen DVD-levylle, joka toimii sitten kuten oikeat asennuslevyt eli käynnistys levyn kautta ja seuraat vain ohjeita. Muistat vain poltossa käyttää oikeaa imagen polttoa, etkä vain lisää imagea yhtenä datatiedostona levylle.
    Winukasta kannattee ladata 64-bittinen versio, jolloin saat kaiken 4Gb keskusmuistisi käyttöön.
    Netistä saa ilmeisesti vielä suomenkielisen patchinkin ladattua, jos englanti ei huvita. Tämän voit asentaa, kun englannin kielinen on asennettu loppuun.

Uuden kovalevyn voit alustaa vielä asennuksen yhteydessä ja osioida vaikkapa kolmeen osioon. Winukalle oma osio, ehkäpä peleille/isommille ohjelmille toinen ja vaikkapa varastointiin kolmas (mp3, leffat, kuvat, imaget yms).

Last edited: Jun 16, 2009
  10. Dogii

Dogii Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos muuten vastauskesta, mutta en halua seiskaa... Joten jotenkin pitäisi soveltaa tällä hetkellä olevia Vistoja. Katsotaan mitä kaikkea löytyy kun noita taitaa olla paljon käytöss. Winukoita siis.

Share This Page