Hei vaan kaikille! Eli haluan pöytäkoneen läppärin rinnalle pelikoneeksi ja ajattelin kasata koneen itse. Olen katsellut muutaman päivän eri komponentteja ja päätynyt seuraavaan kokoonpanoon, budjettini koneelle on alle 1000 e. Editoitu 1. vastauksen perusteella: MB: Gigabyte GA-Z77X-UD5H, Intel Z77, ATX PCU: Intel Core i5-3570K Box, LGA1155 GPU: Sapphire HD 7870 2GB GDDR5 PCI-Express RAM: 16GB-Kit DDR3 Corsair Vengeance PC3-12800U CL10-10-10-27 Kovo: Samsung SSD 830 256GB SATA 6GB's Blu-ray asema: LG CH10LS Blu-Ray ROM Bulk Hintaa: 917 € Kotelo ja poweri Suomesta Pelailen lähinnä 2 worlds, Diablo, Far Cry -tyylisiä pelejä. Tarkoituksena olisi kellottaa näyttistä ja prossua jonkun verran. Yritin ottaa huomioon kaikki mahdolliset asiat. Tilaus tulee Saksasta ja siksi ajattelin vielä kysyä täällä että huomaako joku ristiriitaisuuksia ennen kun laitan tilauksen. Olen myös avoin komponenttien vaihtoehdotuksille jos hyviä ideoita on
Poweri totaalista roskaa, vaihtoon. Samaten SSD on selkeesti huonompi ku 830. Vaikee ehdottaa ku en tiiä mistä ostat. Ellet osta kasattuna, esim koppa kantsii tilata Suomesta. Jimmsilta saa powerin ilman posteja http://www.jimms.fi/tuote/P1-550S-XXB9
Veikkaan et postikulut Saksasta on suuret ja kanssa kantsii tilata koppa Suomesta http://www.jimms.fi/tuote/VL80001W2Z Samaan syssyyn toi poweriki. Unohdin kysyy oliko kasaus mukana. Se voi muuttaa homman.
Kasaan koneen itse ja myös windows 7/8 pro löytyy valmiiksi. Ostan ehdottomasti jimmsiltä tuon kotelon ja poweri näytti esim. neweggin reviewissä myös todella hyvältä laitokselta. Nyt mietin vain pitäisikö siitä ostaa saman tien 650w versio jos myöhemmin alkaa kaipailemaan toista radeonia koneeseen... Kiitos paljon avusta!
Tilaus lähetetty, lopulliseksi kokoonpanoksi muodostui: MB: Asus Maximus V Formula PCU: Intel Ivy Bridge i5-3570K, LGA1155, 3.4GHz SSD: Intel 330 120GB SSD -> pakettihintaan 499€ GPU: Sapphire HD 7870 OC 2GB GDDR5 PCI-Express RAM: 8GB-Kit Corsair Vengeance rot PC3-12800U CL8 Asema: LG CH10LS Blu-Ray ROM Bulk -> yhteensä 366,45€ postikuluineen Kotelo: Thermaltake Chaser MK-I (emo ATX-e takia) PSU: XFX 550W Core Edition Prossun jäähdyttimeksi Cooler Master Hyper TX 3 EVO Paketin loppuhinnaksi tuli 1001,45€, joten budjetissakin tuli pysyttyä suhteellisen hyvin, toivottavasti tällä pärjää pari vuotta. Kiitos BPVestille avusta.