Pelikonetta rakentamassa 1200€ MAX

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Buffed, Jul 24, 2012.

1. Buffed

Buffed Member

Trophy Points:
    10
    Terve!

Elikkä olen rakentamassa pelikonetta 1200€ maximillaan kaikilla osilla, paitsi hiiri ja näppis. Siis näytön, käyttöjärjestelmä, ja muut täytyy sisältyä budjettiin.

Kone olisi siis tarkoitettu pelikäyttöön ja graaffiseen suunnitteluun, myös pientä videon muokkausta varten. Haluaisin pyörittää kaikkia pelejä ainakin hyvillä graffoilla.

Osat tilaisin mistä tahansa mutta olen tottunut Jimmsiin, silentrigiin ja verkkokauppaan.

Olisi minun ensimmäinen rakentama kone ja haluaisin itse kasata koska olen todellakin kiinnostunut tietokoneisiin ja sen ohjelmistoon y.m.

Pari osaa joita olen arvioinut hyviksi minun makuuni --->

Intel Ivy Bridge i5-3570K, LGA1155, 3.4GHz, 6MB, Boxed
    http://www.jimms.fi/tuote/BX80637I53570K

AMD Radeon HD 7850, 2GB GDDR5, DVI/HDMI/2xMiniDP (Uutuus!)
    http://www.jimms.fi/tuote/11200-00-20G

Z77 Extreme4, LGA1155, Intel Z77, DDR3, ATX (Uutuus!)
    http://www.jimms.fi/tuote/Z77-EXTREME4

Näitä olen siis katellut jo jonkun aikaa mutta kun pidän näitä osia niin budjetti tulee liian korkeaksi muitten komponentien sivulla, niin olen valmis joustamaan paljon!

Tulin siis kysymään teidän suosittelemaa kokonaista settiä jotenkuten samoilla tehoilla kuin osat yläpuolella!

Kiitos jo etukäteen! :)

2. wairus

wairus Member

Trophy Points:
    18
    Itse tilasin tämmösen paketin:

650W Corsair TX650 V2 80+ Bronze EUR 80,87*
    LG Electronics Blu-ray Super Multi LG BH10LS38... EUR 68,35*
    Fractal Define R3 USB3.0 Titanium Grey Midi Tower... EUR 87,98*
    Asus P8Z77-V LX Intel Z77 So.1155 Dual Channel... EUR 120,23*
    Intel Core i5 3550 4x 3.30GHz So.1155 BOX 1 EUR 189,44*
    120GB OCZ Agility III 2.5" (6.4cm) SATA 6Gb/s... EUR 78,96*
    4GB (1x 4096MB) Kingston ValueRAM DDR3-1333... 2 EUR 19,58*
    1024MB Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC Aktiv PCIe... EUR 207,88*
    Zwischensumme: EUR 872,88*
    Versandkosten: EUR 59,97*
    Summe: EUR 932,85€

Vaihtamalla pakettiin normi dvd:n ja lisäämällä win7 jää näytölle juurikin pari-kolme sataa. Pysyy budjetissa mutta ei ole vielä mikään PELIKONE korkeintaan pelikone.
    Pelaamista varten prossuna 3570 kai parempi mutta vaihto + tuuletin = 100 euroa hintaa lisää. Äitikortin vaihdolla saa muutamia kymppejä pois mutta itse kaipasin laajennusmahdollisuuksia. Paremmat äänet vaatii joko "paremman" äitikortin tai erillisen äänikortin ja hinta kasvaa.
    Ellei sulla ole vanhastaan (ulkoista)kovalevyä toi ssd on vähän pakko vaihtaa isompaan. Teranen asema on aika saman hintainen, tietty hitaampi mutta tuskin estää pelaamista.
    Monissa peleissä toi näyttökortti on kai aika minimi eli tosi pelaaja ottaisi vielä tehokkaamman mutta sitten ei jää rahaa näytölle.
    Jos sulla on näppis ja hiiri (vanhasta koneesta?) niin onko käyttöjärjestelmää?
    Päivitys on melkoisesti halvempaa kuin kokonaan uuden ostaminen.

3. Phat-J

Phat-J Active member

Trophy Points:
    53
    Moro,

Jimm'sistä kasasin tällasen ostoskorin. Hinta menne vähän yli, mutta niinkun sanon aina kavereillenikin, kannattaa hinnassa "joustaa" vähän ylöspäin mikäli vain mahdollista. Voi ainakin myöhemmin olla tyytyväinen hankintaansa ilman kompromisseja... Mutta tämähän on vain oma mielipiteeni :)

Z77-PRO3 AsRock 112.00€ 1 112.00€
    Z77 Pro3, LGA1155, Intel Z77, DDR3, ATX (Uutuus!)

BX80637I53570K Intel 236.00€ 1 236.00€
    Ivy Bridge i5-3570K, LGA1155, 3.4GHz, 6MB, Boxed

F3-12800CL9D-8GBXL G.Skill 54.90€ 1 54.90€
    8GB Dual Kit Ripjaws X (2x4GB), DDR3 1600, F3-12800CL9D-8GBXL 9-9-9-24

FX-785A-CDFC XFX 249.00€ 1 249.00€
    AMD Radeon HD 7850 Double Dissipation, 2GB GDDR5, 2xDVI/HDMI/2xMiniDP (Uutuus!)

MZ-7PC128B/WW Samsung 125.00€ 1 125.00€
    128GB 830 Series SSD-kiintolevy, 2.5", SATA III, Bulk

WD10EZRX Western Digital 91.00€ 1 91.00€
    1TB Caviar Green, 3.5", Sata3, IntelliPower, 64MB

90-D4CHVB-UB0010- Asus 24.90€ 1 24.90€
    DRW-24B5ST, polttava DVD-asema, SATA, Musta Bulk

P1-550S-XXB9 XFX 62.00€ 1 62.00€
    550W Core Edition ATX-virtalähde, 80+ Bronze

RC-550-KKN1 CoolerMaster 79.00€ 1 79.00€
    Silencio 550 ATX-kotelo

GFC-00601 Microsoft 119.00€ 1 119.00€
    Windows 7 Home Premium 64-bit FI DVD, SP1, OEM

VS239H Asus 159.00€ 159.00€
    23" VS239H IPS LED-monitori, 1920x1080, 14ms, 50M:1, VGA/DVI/HDMI (Tarjouserä!)

Yhteensä: 1311.80€

SSD:n pois jättämällä saa mahtumaan budjettiin, mutta itse en sitä tekisi... Lisää koneen käyttömukavuutta NIIN huomattavasti. Muutkin osat tehokkaita ja suht laadukkaita. Näkyi vielä kaikissa olevan melko hyvä saatavuus Jimm'siltä.

Last edited: Jul 25, 2012
  4. Justimus

Justimus Regular member

Trophy Points:
    26

Onko tuo parin kympin ylitys liikaa? Jos on, hintaa saadaan pois vaihtamalla koppa halvempaan. Muuten tuossa on aika järkevä paketti sun tarkotuksiin. Emo on hieman huonompi virransyötöltään kuin tuo sun kattelema, mutta ajaa asiansa ellet aio kellottaa prossusta kaikkia mehuja irti. Mikäli aiot kellotella, kannattaa lisätä erillinen prossujäähy, mutta mikäli et niin prossun mukana tuleva ajaa asiansa.

5. Buffed

Buffed Member

Trophy Points:
    10
    Sinulla näyttää olevan hyvä käsitys siitä mitä olen hakemassa, kiitos ehdotuksistasi.

Mutta olen kyllä ajatellu kellottaa koska se näyttää olevan kaikkien pelureitten ja arvosteluiden suosituksissa nykyään, ja siksi myös koska haluan oppia ja tietämään enemmän osapuolia mihin tietokone pystyy.

Että pitäisikö emo ja prossujäähy vaihtaa tosta setistä vai vain prossujäähy?

6. Buffed

Buffed Member

Trophy Points:
    10
    Tykkään sinun tekemästäsi setistä, paitsi tuo kotelo ihmetyttää kuin katselin vähän tarkempaa infoa siitä niin tuli vähän huono mielikuva siitä, ja myös se että budjetti nousee jopa sadalla ihan maksimi rajasta mutta ei sillä nytten niin paljon väliä ole, vain että se on sen arvoista.

Sekin tieto sulle että olen ajatellut kellottaa.

7. Buffed

Buffed Member

Trophy Points:
    10
    Joo kyllä, tuo blu ray dvd on aika turha minun puuhiini. Win 7 ja näyttis pitäisi kyllä myös ostaa, muuten saisin varmaan jotai iki vanhaa krääsää jostain kavereilta tai omasta varastosta. Onhan minulla vanha tietokone tuolla nurkassa mutta se on ostettu noin 10v sitten ja se on rikki, en tiedä vikaa, ei olla käytetty sitä vuosiin. Jimmsin hinnoilla tossa 3550 ja 3570 ei ole paljon välia 15 euron ero, niin uskoisi olevan yhtä hyviä. Onko se erillinen prossu jäähy tarpeellinen tolle 3570 kun ei kukaan muu ehdota ostaa erillistä?

Ei äänellä ole pajon väliä vain että kuule äänet jotenkuten ilman paljon tausta melua kun tykkään pelata pelottavia peliä.

Näyttis vaikutta heikoimmalta tosta setistä kylläkin, jotain joka ei ihan "kuuluisi" joukkoon, niin siinä olisi parenneltavan varaa.

Mistä tilaat osasi koska hinnoillasi on aika paljon eroa Jimmsin tai silentrigin hinnoilla, jostai Saksasta?

Vaadin ehkä pikkasen liian paljon tolla budjetilla ja kaikilla oheislaitteilla, mutta kiitos vastauksesta ja odotan seuraavaa kommenttiasi!

8. ajaJako

ajaJako Active member

Trophy Points:
    93
    "osat tilaisin mistä tahansa"
    Kelpaako vihjeet vai onko se jimispc
    Kuutio:
    hinta:
    Edelleen vaihtoehto:

9. wairus

wairus Member

Trophy Points:
    18
    www. mind facto ry . de
    (poista välilyönnit, mää oon noobi enkä saa linkittää)

Kandee muuten ekaks tehdä tonne tunnus ja sitten jatkaa "shoppailua".
    Mulle meni vaikeeksi kun ei ollu tunnusta ja olin menossa kassalle.

Lähinnä sitä ton käyttiksen suhteen, että jos sulla on mikä vaan aito windows niin
    sen päivittäminen maksaa hyvällä tuurilla vaan kolmanneksen "uudesta".

Itse en ole kasannut konetta pitkään aikaan, nyt ajattelin huvikseni taas sen tehdä, ja hintaetua saa noin 15% kaupan pakettiin ja jää vielä se heikoin lenkki pois.

Tuolla sivustolla on haku ja lisäksi jos listaan tulee monta vaihtoehtoa ne voi järjestää paitsi hinnan myös suosituimmuuden mukaan. Harvoin kolme eniten ostettua on ihan susia tai ylihintaisia. Lisäksi ostoskorista näet montako on varastossa vai joudutko odottamaan. Mulla vaihtu prossa kun ne muka loppu, ilmeisesti eivät oikeesti loppuneet vaan minä tai varasto-ohjelma kämmäsi, tunnin päästä oli taas.

T Ä R K E Ä Ä !!!
    Mitä vaatimaton selvitykseni antoi ymmärtää niin normikäytössä prossun oma tuuletin riittää (katso, että prossu on ns. box versio) mutta ylikellotuksen kanssa tuulettimessa ei kannata säästellä. Hyvä tuuletin pelittää vuosikymmenen (menee seuraavaankin koneeseen) mutta ylikellotettu prossu voi kuulemma mennä rikki vaikka ihan vain vähän kokeilee (ennen paremman tuulettimen asennusta).

Kuulemani mukaan monesta voi tinkiä, jos aikoo pelata, mutta ei kunnon näyttökortista.

10. Justimus

Justimus Regular member

Trophy Points:
    26
    Uskoisin että tuo emo ajaa silti hyvin asiansa. Jos budjetti tosiaan kestää, lisää esim. Macho prosessorijäähyksi. Uskoisin ettet kuitenkaan aio tiristää prossusta kaikkea irti. Jos kuitenkin emo huolettaa ja budjetti kestää, vaihda se tuohon aiemmin katsomaasi Extreme 4:seen.

Share This Page