Joo, eli olisi tarkoitus hankkia pelikonetta taikka kannettavaa. En ole varma vielä kumpaan päädyn, joten kysyn teidän mielipidettänne. Budjettina 650-750 euroa. Tällä hetkellä kannettavana ikivanha amilo, joka ei edes CS 1.6 pyöritä kunnolla, vaan vetelee silloin tällöin bluescreeniäkin. Koneella olisi tarkoitus pyörittää CSS peliä moitteettomasti, sekä myös Garrys mod yms samantyyppisten pelien pyöriminen olisi suositeltavaa. Täyttääkö kannettava nämä kriteerit? Nimittäin kannettava olisi minun tilanteessani parempi, kuin pöytäkone. Jos kannettavalla ei tämmöiset pelit pyöri tuollaisessa hintaluokassa, niin mites sitten pöytäkonetta? Jos valmista pakettia, tai saattaisi kyllä itsekin kasata. Kertokaa mielipiteenne. Olen itse katsellut läppäreiden puolella tuota HP Pavilion 3000 sarjan koneita. Niissä on hyvänkokoinen näyttö, ja luulisi niissä nyt sourcen pyörivän. Tosin, läppäri mikä läppäri, kuhan se noita pelejä pyörittäisi.
Kannettavaa ei mielestäni kannata ostaa pelikäyttöön. Tuossa olisi jonkinlainen ehdotus. kannattaa kasata itse jos mahdollista. Ostoskorisi Hinta Yhteensä Windows 7 Home Premium 64-bit FI DVD, OEM 104.00€ DVD±RW DL 24x, 5240S, SATA, Musta 21.00€ 500 GB, Caviar SE, 3.5", SATAII/300, 16MB, 7200RPM 45.90€ ATX-kotelo, Three Hundred Ultimate Gamer Case 49.90€ 2x2GB, DDR3 1333MHz, CL9 101.90€ Phenom II X4 925, AM3 2.8 GHz 95W 141.00€ M4A785TD-V Evo, AM3, 785G, DDR3, Crossfire X, HDMI, ATX 86.40€ 500W, Strider, ATX 2.2, Modulaarinen, Dual PCI-E 6pin 59.90€ Ati Radeon HD 5750 Formula, 1GB, GDDR5, 128-bit, PCI-E 131.00€ Yhteensä noiden hinta ilman kasausta olisi 741 euroa. tolla voi pelata kyllä hiukan uudempiakin pelejä nykimättä.
Tässä olisi minun ehdotukseni http://www.aijaa.com/v.php?i=6132647.jpg Hintaa on enemmän mutta prossu tehokkaampi, näyttis tehokkaampi, hiljaisempi kotelo, (parempi)emolevy usb3.0
Juu, ihan hyviä ehotuksia, mutta taidan sittenkin kallistua kannettavan puolelle. Tekisikö tällaisella läppärillä? Luulisi tuon nyt ainakin sourcea pyörittävän, sillä gmodilla niin väliä vaikkei toimisikaan
Onko kannettavan siirrettävyys paikasta toiseen pakollinen ominaisuus? Siis tuleeko kannettava esim. koulu käyttöön johon ei voi rahdata pöytäkonetta mukana? Sillä jos kannettavaa ei ole pakko siirtää paikasta toiseen, ei ole mitään syytä olla ostamatta kunnon pöytäkonetta sen sijaan. Ja jos kannettavaa tarvitsee siittellä niin sitten ennemmin hommaat jonkun pienen tehottoman mini kannettavan saatikka isoa hirmua joka ylilämpenee ja painaa kuin synti.
Ei ole pakollinen, mutta veikkaan että tulisin sitä jossain vaiheessa tarvitsemaan kesän kuluessa. Ja muutenkin pöytäkone on hyvä, mutta mistäs näyttö, hiiri ja näppis? On mulla itselläkin, mut ne on jo vanhempaa rautaa, enkä tuosta budjetista älyttömästi yli menisi uusia ostamaan.
Ostat pöyäkoneen laitat siihen vanhan näytön+hiiren+näppiksen ja sitten taas kun on ~200€ kasassa ostat 23" laajakuva LCD näytön ja uuden näppiksen+hiiren. Kannettava on erittäin huono valinta jos tarkoituksena on pelata sillä koneella. Ja muutenkin, kannettavien akkukesto heikkenee melko nopeasti joten kesään mennessä akkukesto on saattanut laskea pariin tuntiin jolloin on aivan turha edes suunnitella sen mukaan ottamista minnekkään. Ja toinen missä pöytäkone olisi parempi niin päivitettävyys. Kun tehot loppuu kesken voi koneen päivittää taas tehokkaammaksi vain yhden/kaksi osaa vaihtamalla saatikka että tarvisi koko romu roskiin heittää ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Ja lopuksi, kannettavaa pelikonetta ei ole. Jos kone on tarpeeksi tehokas pyörittämään pelejä, se myös syö akkua nopeasti jolloinka se on enää vaan siirrettävä kone eikä kannettava. Ja taas jos tahtoo akkukeston pitää kurissa niin on turha edes kuvittella pelien pelaamisesta sillä koneella. Se on joko tai, joko ostat pöytäkoneen pelaamiseen tai kannettavan koristeeksi laukkuun.
Tässä olisi pelikannettava jolla voisi jo pelata joitain pelejä, mutta kuten huomaat niin samalla hinnalla saa kaksi peli-pöytäkonetta http://www.jimmspc-store.fi/tuote/G72GX-TY014Z
Painotetaan nytten vielä että koska kone on tehokas niin akkukesto on vähäinen ja täten tuo ei ole kannettava vaan siirrettävä kone. Ja totta myös tuo lolaccon sanoma eli tuolla hinnalla saisit erittäin tehokkaan ja monipuolisen pöytäkoneen. Mieti nyt vielä erittäin tarkkaan että tarvitsetko oikeasti tuota kannettavaa ominaisuutta vai et. Kannattaako sen takia laskea tehoja, elinikää ja käytettävyytä mutta nostaa hintaa.
Täältä myös ääni pöytäkoneelle nimimerkillä kokemusta on. Itsekin ostin reilu vuosi sitten sigun läppärin peli käyttöön n. 850e ja ajattelin silloin, että kantaisin sitä mukana, mutta visusti se pysyi kotona pöydällä ja nyt käyttämättömänä, kun ostin vähän aika sitten sigun pöytäkoneen puolet halvemmalla ja tehoja yli puolet enemmän. Joten harkitse tarkkaan.
Joo eli todennäköisesti laitan tämmöisen koneen . Ihan hyvä tuo, ja olen melko varma, että tuo sourcea pyörittää. Kaverilla oli tommonen sama muuten, mutta huonempaa mallia ja siinäkin toimi. Jep, näillä mennään.
Sääli sinäänsä sillä samalla hinnalla olisi saanut tuplasti tehokkaamman pöytäkoneen valmiiksi kasattuna.