Talven aikana olen kypsytellyt ideaa kunnon pelikoneen hommaamisesta. Muutaman viikon ajan olen aktiivisesti pohtinut mitä palikoita masiinaani haluan. Paketin osat pitkälti olen mukaillut toisen threadin vastausten perusteella. Tarkoituksena on saada aikaan kone, joka pyörittää sulavasti uusia pelejä, joutumatta pahemmin tinkimään grafiikoissa. Samaten haluan helposti päivitettävän, pitkäikäisen pelikoneen. Kotelo: Edge Emolevy: P7P55D-E-DELUXE Prosessori: Core i7 860 Jäähdytin: NH-D14 Muistit: 2 x 4GB (2x2GB) Dual Channel kit Virtalähde: 850W 850HX ATX2.3 -virtalähde Näytönohjain: Ati Radeon HD 5870 1GB Kiintolevy: 1.5 TB Caviar Green DVD-asema: DVD+/-RW DL 22x Tällaiselle kokoonpanolle tuli hintaa 1627€. Budjetti ei ole kiveen hakattu, mutta koska en nyt ole mikään pr0-pelaaja, parista lisä-fps:stä en ole valmis maksamaan montaa sataa lisää. Kuten näkyy, SSD-kovoa en ole kokoonpanoon valinnut, koska nähdäkseni sille tulee liikaa hintaa suhteessa siitä saatavaan hyötyyn. Kyseisen valmistajan HD 5870:n valitsin lähinnä hinnan ja 3 vuoden takuun perusteella. Herkuttelin toki myös idealla HD 5970:n ostamisesta, mutta ymmärtääkseni tämän hetken peleissä pärjään 5870:nkin kanssa mukavasti, ja joskus tulevaisuudessa voin ostaa vaikkapa toisen rinnalle jos siltä tuntuu. Vai olisiko 5970 kuitenkin hintansa väärtti? Ostanen myös erikseen 24" HD-näytön lähiaikoina. Kaipaisin kommentteja kokoonpanosta. Kannattaisiko jotain muuttaa vielä lisäsuorituskyvyn toivossa. Pahemmin en lisää hintaa tälle setille "tarvitsisi", mutta liekö sitten tarjolla parempia vaihtoehtoja suurinpiirtein samassa hintaluokassa? Suunnitelmissa lienee myös prosun kellottaminen, mikä on minulla täysin uusi tuttavuus. Näitä foorumeita lukemalla vakuutuin kuitenkin sen järkevyydestä. Ovatko valitsemani osat siihen sopivia, ja tarvitsenko esim. lisätuulettimia vai riittääkö tuo cooleri ja kotelon mukana tulevat?
Ainoa mikä tulee mieleen on virtalähde, jollaseksi riittää laadukas 500-600w mainiosti ja 8:aa GB muistia ei välttämättä tarvitse pelikäytössä, jota saa toisen kitin myöhemmin kun tulee halvemmaksi. Mutta kaikin puolin loistava paketti ja jos rahan säästämiselle ei ole tarvetta pistä vaan ihmeessä tilaukseen.
Virtalähde on kyl kunnon överi, 650Wattisella corsairilla pyörität jo kahta tollaista kokoonpanoa, toisin sanoen sillä menis crossfiressakin toinen 5870.
Kiitokset vastauksista. Vaihdetaan virtalähde tällaiseksi, 650W 650HX. Tällä siis pitäisi pärjätä vaikka hommaisi toisen kortin joskus rinnalle, ja myös kellottaa prosessoria?
Pärjäät mainiosti tuolla corsun 650 wattisella. Ei haittaa vaikka kellottelet ja lisäät toisen kortin viereen. Ostoskoriin vaan tuo paketti, jos olet itse siihen tyytyväinen.