Lukiin joitain aiheita täältä, en saanut selvää miten esim kyseinen koodaus tehdään? Kiinnostas rueta koodaan jonkun sortin peli voisko jotkut kertoa joitain yksin kertaisia vinkkejä?
Windowsin mukana tulevaa notepadia ei kannata käyttää lähdekoodin kirjoittamiseen. Se ei tue syntaksin mukaista väritystä, näppäinmacroja tai mitään muutakaan lähdekoodin kirjoittamisen kannalta hyviä ominaisuuksia. Notepad2 tai Notepad++ ovat paljon parempia ohjelmia tuohon. Ja jos omaa peliä ajattelit tehdä niin aluksi kannattaa valita kohdealusta (selain, Java-ympäristö, Win32-ohjelma jne.) ja tämän jälkeen kannattaa valita sopiva ohjelmointikieli (+ympäristö), jolla hommaan rupeaa. Jos ohjelmointi itsessään on täysin tuntematon käsite niin kirjastosta saa perusteita opettavia kirjoja tai vaihtoehtoisesti voi tutkailla myös internetin tarjoaa. http://www.ohjelmointiputka.net/oppaat.php
Joko ottaa valmiin pelimoottorin http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines tai sitten tekee oman. Tuo oman koodin sisällyttäminen valmiiseen pelimoottoriin riippuu ihan moottorista, joissain pitää kääntää uusi versio ja toisissa riittää esim. skriptitiedostojen muokkaaminen/luominen.
Aa Pääsin jo tekee koodeja tolla notepad++ mielenkiintoista, mutta nuita joitain yksinkertaisia koodeja ois kiva tietää
Vähän liian avoimeksi jää kysymyksesi. "Joitain yksinkertaisia koodeja" käsittää ihan liikaa jotta siihen voisi järkevästi vastata. Mutta tosiaan kuten aikaisemmat ovat neuvoneet, ihan perusteista kannattaa lähteä liikkeelle, varsinkin jos koodailu ylipäätään on hieman oudompi juttu. En halua lannistaa, mutta pelin tekeminen vaatii melkoisen määrän työtä (ei siis kannata olettaa että saat viikossa notepadilla Crysis 3:n tehtyä). Ehkä olisi hieman paikallaan rajata vaihtoehtoja kuten Agent_007 sanoi, eli valitsemalla ympäristön ja koodikielen jne... Siitä sitten vain perehtymään.