Nykyään minun pelit tilttaavat ilman syytä. GTA: san andreas tilttaa hetken pelattuani vaikka ennen toimi ihan hyvin aina (on käytössä krakki ettei tarvitse rämpätä dvd:tä) ja americas army tilttaa ennen kun pääsen kunnolla edes serveri valikkoon. Mikä mahtaa olla vikana? Käytössä dna:n nettiturva ja viruksia ei pitäisi olla.
Kannattaa nuo virukset sun muut "kakat" Scannata koneelta, hanki vaikka eScan ja ewido ja aja päivitettyinä läpi molemmat. Vika voi myös olla näytönohjaimessa tai muisteissa. Jos ovat hajoamassa.
Sain vähän aikaa sitten joululahjaksi 512mb ddr 400mhz kamman jonka laatu ei ole mitenkään taatua vaan halppis kamaa.Voiko se johtua siitä
Eikös se ole helppoa kokeilla näitä kyseisiä ja varmoja tilanteita ilman tätä uutta muistikampaa? Lisäys : ...stereona... Jos toimii niin kokeilee vielä pelkällä uudella.
No kokeiles sitten vetää pelkällä uudella kammalla, eli vanha pois. Vika voi myös olla näyttiksessä, jos vaikka hajoamassa.
Minulla on ihan samankaltainen ongelma...Kaikki pelit toimivat vähän aikaa,mutta sit tulee vaa se rasittava ilmoitus et ohjelma on suorittanut laittoman toiminon ja se suljetaan... missä ihmeessä voi olla syy? Luulin ennen että vika oli näyttiksessä,joka oli rikki,mut ei mitää vaikutusta vaikka uusin toissa päivänä näyttiksen...
mulla kanssa vastaava ongelma aluksi doom3:n sitten san andreasin kanssa. Aattelin kans tuota muistikampa juttua ja sitenhän voi tietysti olla et joku tuuletin on vaan tiltannut. Mulla tekee siten että kone vaan hetken pelattua menee kiinni ja niin kiinni että päävirtaa pitää käyttää poissa. Voiko noita muistikampoja ihan noin vaan irroitella ja liitellä vai pitääkö koneelle ns kertoa jotain toimenpiteistä?
Mulla oli noita ongelmia lieron kanssa, mutta siinä on jo todella hyvää tuuria jos pystyy pelata sitä täysillä "boteilla" (maksimi taitaa olla 5) edes puoli tuntia
Itsellä oli kumma ongelma välillä kone piippasi ja jäi jumiin. Tapahtuma satunnaista ja harvoin. Sitten välillä kirjaimet alkoivat palikoitumaan tämäkin oli harvinaista. Lopulta kuva meni raitoja täyteen ja lopulta hävisi,kaikessa oli syynä vialline näytönohjain. Ei virukset tms, vaikka oireet olivat sen oloisia.
En tiiä onko tästä mitään apua, mut heitänpä omankin korteni kekoon. Onko prosun lämmöt kunnossa? Entä näyttiksen jäähdytys? Itelläki oli kaatuiluongelmia varsinkin uudempien pelien kohdalla. Mulla kyl kaatus kone kokonaan ja buuttas itte itennsä. Kaatuilun syyksi selvis huono kontakti prosun ja jäähdytys siilin välillä. Siilin irrotuksen/uudelleen asennuksen ja uusien lämpötahnojen laiton jälkeen mitään ongelmia ei oo enää esiintyny. Btw. Koitin sillon koneen vielä kaatuillessa seurata prosun lämpöjä mm. BIOSsin ja everestin kautta. Molemmissa lämmöt näytti ihan normaaleilta, mutta kun kädellä koitti siilin kylkeä niin se ei ollu oikeestaan yhtään lämmin. Nyt kun kontakti on taas kunnossa niin kädellä tuntee ihan selvästi miten siili alkaa lämmetä konetta rasitettassa.
Juu mulla oli kans toi ihan sama ongelma, ja se tuppaa toistumaan vähän väliä. Olin jo lähettämässä näyttistä takuuseen kun huomasin että näyttiksen tuulettimen on kertynyt jostain kaameasti pölyä, jonka saa kätevästi pois imurilla tai pumpuli puikollal. Samalla imuroin koko koneen imurilla (varoen tietysti) ja asettelin johtoja siivuun. Eipä ole sen koommin ongelmia ollut kaatumisen kanssa, paitsi silloin kun en ole siivonnut =)
Joo tuo imurointijuttu on kyllä ihan varmaan suositeltavaa. Itselläkin toosa on tuolla kulmapöydän alla ja koneen takaosa josta ilmeisesti saa ilmaa niin just tonne seinien kulmaan päin ja kun kädellä koettaa niin tulee mieleen armeijan tupatarkastus. "Miten sitä pölyä voi olla näin paljon"
Ongelma ratkaistu. Tein niin että poistin näytönohjaimen ajurit atin sivuilta saatavalla uninstaller ohjelmalla ja sen jälkeen hakemalla 5.10 ajurit (jos sul on radeon kortti ja win xp käyttis) ja asentamalla sen niin pitäisi toimii. Sillon ku oot poistanu ajurit kone käynnistyy uudelleen ja resoluutio 640x400 niin sillä pitää koittaa pärjäillä jonkin aikaa. Uusinta ajuria ei kannata välttämättä asentaa koska siinä on joitain bugeja. uninstaller ohjelmaa pitää käyttää koska muuten vanhojen ajurien haamutiedostoja jää koneelle ja se oikuttaa tietokonetta.