Terve! Haluaisin uuden tietokoneen ja ajattelin koota sen itse. Koneella pitäisi pystyä pelaamaan pelejä kuten FarCry2 ja CoD 4 ja 5. Mitä sanoisitte tällaisesta kokoonpanosta mutta emolevy vielä puuttuu. Ati Radeon HD 4850 1GB, PCI-E, GDDR3, 2 x DVI CORE 2 DUO E8500 3.16GHZ 1333MHz 6M S775 TRAY WINDOWS VISTA HOME PREM 64-BIT, FI, OEM 500GB Spinpoint T166, 3.5", SATAII/300, 16MB, 7200RPM Sonata III Silent ATX-kotelo (500W) Kotelolla ei ole niin väliä kunhan kaikki mahtuu sisään. Joten millainen emolevy kannattaisi hankkia ja ovatko nuo riittävän hyviä osia pyörittämään kyseisiä pelejä. Muita osia saa ehdotella. Kiitos
Asus P5Q-pro on huippu emolevy mut kannattaisi harkita Intel Q9550 prosessoria siihen.Ihan hyvä vaihtoehto hinnan pudotuksen jälkeen.
Tuo on kyllä vähän turhan kallis tuo näytönohjain jota ehdotat, mutta mihin muuhun koteloon nuo mahtuisivat? hinnan pitäisi pysyä siinä 800e kieppeillä.
Äh nyt on kyllä sanat menny sekaisin. niin siis tuo prosessori on vähän turhan kallis. Mutta sopiiko nuo kaikki osat toisiinsa yhteen?
Sopii mutta kannattaisi ehkä harkita AMD-pohjaisen koneen ostoa. Prossuksi Phenom II X4 920 ja sitten siihen sopiva emolevy. Vai?
Mikä emolevy siihen sopisi? Itse olen aivan ensikertalaisia koneen ostamisessa mutta kyllä sen kasaan saan kavereiden kanssa. Ehdottakaa vain hyviä kokoonpanoja kunhan ne pysyisivät tuossa hintahaarukassa. Mutta pääasiassa siitä tulisi pelikone jolla CoD 4:sta ja FarCry 2:sta pystyisi pelailemaan.
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/A79A-SMURO ,laatu-emo Loput nettorista: http://www.aijaa.com/v.php?i=3925431.jpg
Emoksi riittää varmaan Asus M3A78 Pro, paitsi jos myöhemmin haluat sijoittaa CrossfireX:ään, niin sitten tuo mursun emo on sopiva. Tosin hintaa on se ~40 euroa enemmän.
Ja tällä kokoonpanolla pyörisi nykyajan pelit hyvilläkin grafiikoilla? niin ja olen vähän aloittelija näiden kanssa niin mitä tuo ylikellotus meinaa tai siis millainen jäähdytys sinne pitäisi laittaa?
doddiin hyvä Mutta siis niin ylikuumeneeko tuo emolevy koska se on ylikellottava vai miten se menee? onko siis kotelo tarpeeksi ilmava ja pitäisikö sinne jonkinlaisia tuulettimia hankkia? Kiitos
Mikä käyttis? Ei siitä neljästä gigasta haittakaan ole, käyttiksesi ei vain pakolla osaa hyödyntää sitä kokonaan.
2GB 800MHZ DDR2 NON-ECC CL6 DIMM PALIT GTX 260 SP216 PCIE 896M DDR3 SONIC AMD PHENOM II X4 920 2.8GHZ AM2+ 8MB CHIEFTEC GREEN PSU ATX 300W PFC 12CM 80+ CLODIUS WHITE NEXUS CASE,FAN CONTROLLER,TEMP INDICATOR WD CAVIAR BLACK 500GB SATA2 7200RPM 32MB M3A78 PRO ASUS AM2+ AMD780G VGA DDR2 SATA2 GLAN VISTA HOME PREM SP1, FI, OEM (1) Tuollaista kokoonpanoa ajattelin. Sopivatko kaikki osat yhteen? ja pitäisikö minun hankkia lisää muistia? DVD asema on jo omasta takaa. Kiitos kaikille apua antaneille
Mutta olen kuullut huhuja että Vistaan on hankala saada pelejä toimimaan, mutta onko tämä 64bit jokin uudistettu versio missä ne toimii hyvin, ja onko se helppo asentaa? käykö tämä poweri CORSAIR PSU 550W 12CM FAN ATX PFC 80+
Ennemminkin 64-bittisessä Vistassa niitä ongelmia on enemmän, mutta silti hyvin vähän. Omassani on ongelmia ollut kahden pelin kanssa, joista toisen sain toimimaan kuitenkin. Ajureissa se suurin ero on, 64-bittisen ajurituki hiukan heikompi, mutta ei merkittävästi. Ja ne pelit asentuvat kyllä samalla lailla kuin XP:henkin. Keskusmuistista: 64-bittinen tukee 4 gigaa muistia ja enemmänkin, kun taas 32-bittinen osaa käyttää vain n. 3,5 gigaa, vaikka muistia olisikin enemmän. Ja tuo poweri kelpaa vallan mainiosti.