Pelivertailua

Discussion in 'PC:n pelit' started by samiou, Aug 7, 2010.

1. samiou

samiou Member

Trophy Points:
    11
  2. M4XDmG

M4XDmG Regular member

Trophy Points:
    26
    NFS Shift on pelinä mielestäni loistava ja upean näköinen rällästely, varsinkin Shift camera control softalla ja Freetrackilla (katsele vapaasti ohjaamossa ympärillesi liikuttamalla päätäsi!), sekä pro career modilla ja non agressive AI modilla höystettynä. G25 on hieno ratti, muttei kovin edullinen. Logitech MOMO Racing on todella edullinen ja hyvä rattipoljinyhdistelmä: http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/10920

Muista peleistä Counter Srikehän on klassikko (en kyllä pelaa sitä), GTA4 on tietty hyvä, Flight Simulator X on loistava jos tykkää rauhallisesta lentelystä ja omistaa ilotikun (pakollinen). Warhead on hieno ja raskas räiskintä, NFS Undercover on huono. Lopuista en tiedä, en ole pelannut.

Mutta jos vähänkään semirealistinen rata-ajelu kiinnostaa, tuolla MOMO Racing ratilla, Freetrack softalla (ja itse rakennetulla lediviritelmällä + webbikameralla) ja Shift Camera Control softalla tuo Shift nousee ihan uudelle tasolle. Se on hurjaa kun esim. ohitustilanteessa voi vilkuilla todella aidolla tavalla sivuikkunasta ja peileistä että missäs se ohitettava on menossa yms...

Freetrack: http://www.free-track.net/english/
    Shift Camera Control: http://www.virtualr.net/need-for-speed-shift-camera-control-1-4-released/

Esittelyvideo tuolla virtualr:n sivuilla ei tee oikeutta, ympärilleen katselu täytyy kokea itse!

Edit: Freetrack toimii toki loistavasti myös Flight Simulatorin ja monien muidenkin pelien kanssa!

Last edited: Aug 7, 2010
  3. jkstone

jkstone Guest

Itsekkin suosittelisin tuota NFS Shiftiä.

4. samiou

samiou Member

Trophy Points:
    11
    joo kiitos paljon tiedosta, kysäisisin vielä tosta ratista tuleekohan siihen ratti, vaihdekeppi ja alusta jossa on kytkin/jarru/kaasu ?

ja onko halvempaa?

kiitokset

5. M4XDmG

M4XDmG Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuossa Momossa tulee ylös ja alas vaihtava vaihdekeppi, F1 tyyliset vaihdelipareet + jarru ja kaasupoljin, kuten valtaosassa rateista. Eli ei ole g25:sen 6 pykäläistä keppiä eikä kytkinpoljinta. Mutta ratti on hintaansa nähden todella laadukas ja kestävä, pc rateiksi suosittelisin pelkästään joko tuota Momoa tai sitten tuota G25:sta jos on varaa pistää enempi rahaa ja haluaa 6 pykäläisen vaihtajan, suuremman kääntövaran ja kytkimen. Muut rattiviritelmät voi oikeastaan jättää kaupan hyllylle.

Edit: itse maksoin Momosta uutena pari vuotta sitten 79€, joten ei ole paha hinta todellakaan.

Last edited: Aug 7, 2010
  6. Betrayed

Betrayed Moderator Staff Member

Trophy Points:
    68
    Kuvaavampi otsikko muokattu

7. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    Täytys varmaan itse kokea.
    Mä en kykene hahmottamaan. Jos käännän päätäni 90 astetta sivulle, niin miten mä nään edessäni olevan monitorin? Siinä nyt komeesti killuvan pelihahmon katse-näkymän sivuikkunasta ulos?
    Kuka sitä monitoria liikuttaa?
    TrackIR vaan paikantaa mun pääni asennon.
    (Mikä kyllä modattuna olis päheetä räiskintä pelissä.
    Käännän päätäni 90 astetta sivulle = pää pensaaseen = hahmo vetää maihin, ilmasuojaan. Katse eteen kun on tykistökeskitys ohi.
    Pään kallistuksella vaihtais vaikka asetta lennossa. JNE.)

8. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Trophy Points:
    26
    Oman pään liikkeet ja ruudulla tapahtuva kääntyminen eivät mene 1:1.

Käytännössä niin, että kun käännät päätä sivulle n. 45 astetta, niin ruudulla kuva kääntyy jo lähemmäs 180 astetta.

Saattaa kuulostaa omituiselta, mutta kun kokeilee käytännössä niin systeemi löytää tiensä selkäytimeen hetkessä ja sen jälkeen on vaikea pelata ilman.

9. K1rmu

K1rmu Member

Trophy Points:
    11
    Metro 2033 on hyvä. Tunnelmallinen, piristävän erilainen FPS. Ainoana miinuksena turha putkimaisuus.

Share This Page