Moro! Pitäis siis saada uus kone tässä pikapuoliin. Mulla on tuttu joka kasais eli jos joku vois pistää yhteensopivat osat. Ei tarvi olla mikää Pro-tason kone vaan semmonen perus et pystyy pelaa CSS, surffata hyvin netissä, kattomaan leffoja ja sen semmosta. Budjetti on n.500e Olisin erittäin kiitollinen jos joku tähän vastaa! Paljon kiitoksia jo etukääteen!
1 x ASROCK AM3 790GX VGA DDR3 SATA2 GBLAN 1 x AMD PHENOM II X2 545 3GHZ AM3 BOX 1 x SAPPHIRE HD 4770 PCI-E 512MB GDDR-5 HDMI KAMPANJA 1 x G.SKILL 4GB DDR3-1600 KIT Ripjaws 9-9-9-24 1 x ANTLER ATX PC 397 ATX-KOTELO 1 x SMG DVDRW 22X BLACK BARE SATA 1 x WD CAVIAR 500GB SATA2 7200RPM 16MB 1 x CORSAIR PSU 400W 503.90EUR kauppa. lapstore Siinähän sitä.. Tolla pelailee varmasti CSS:ää ja muitakin pelejä oikein komiasti. Tehoa löytyy komiasti, tosin 50€ lisää, ja näytönohjaimen voisi vaihtaa jonkin verrran tehokkaampaan GeForce 260GTX:ään. Mutta ei 4770:kaan todella ole huono näyttis. Kellottuukin ihan mukavasti, jos sieltä haluaa siis lisää potkua, samoin tekee prossu.
Kiitos paljon nopeasta vastatuksesta!! Edit: Muutkin ehdotukset tervetulleita Edit2: Onko mahdollista asentaa käyttis kaverin levyltä, jossa windows 7 ? Kaveri siis on torrenttina ladannut sen ja ei ole viruksia tai mitään muuta sellaista? Onko mahdollista? Kiitos!
Voi olla että onnistuu.. onkos se ISO. tiedosto minkä kaverisi on imuttanut? Mikäli niin, polta tiedosto DVD levylle, esim ilmaisella CdBurnerXP PRO:lla. Ja sitten, asentelemaan. Poltto kannattaa tehdä mahdollisimman hitaalla asetuksella, jotta levylle tulisi mahdollisimman vähän virheitä.
On .ISO. Eikös sen niin pidä ollakin? Kaveri sitte kysy että onko se sitte 32 vai 64 bittinen? Kumpis se sitten on? Ite oon näistä pihalla ku lumiukko...
Budjetti kasvanut n.650e. Jos joku voisi uuden paketin tehdä ja se kauppa vois olla jossai pääkaupunkiseudulla. Esim Jimm's tai verkkokauppa.com. Kiitos.
Tuohon en osaa vastata, koska en omaa meedion kykyjä. Eli se voi olla kumpi tahansa, kumman se kaverisi sieltä on ladannut, siis 32 vai 64 bittisen, eikös lataajan sen pitäisi tietää... Täsä olis toinen kone, verkkokauppa.com:sta Asus EAH5770/1GD5/2DIS Radeon HD 5770 1GB Corsair 4GB (2X2GB) DDR3 1333MHz kit XMS3 AMD Phenom II X3 720 Black Edition Maxtor DiamondMax 23 500GB 3.5" SATAII Corsair cx400w -400W Antec Three Hundred ATX Samsung SH-S222A/RSMN musta/valkoinen/hopea DVD-polttava ASRock M3A790GXH/128M 645.20 €
omat valinnat ois tässä: http://www.aijaa.com/v.php?i=5393606.jpg oisko valittamista kokoonpanossa?(-näyttö) Ku tuon näytön ottaa pois nii tulis 666€. Tarkkaan laskin että tuli tuo hinnaksi ;D Sori ei oo pääkaupunki seudulla mutta nuita osia voi etsiä vaikka jimmsistä ja koota siellä ostoskoriin.
Ihan jees, itselle ottaisin neliydin prossan joten hintaa prossulle tulis 2x enemmän. Poweriksi riittäis pienempiki, meneehän se tuokin.
Näyttö tulee joululahjaks Voi olla myös paketteja jostain muustakin kaupasta. Voin sitten ettiä hesan kaupoista niitä. Lisää vaan tulemaan jos joku jaksaa Tuli muuten katottua niin ei kovin halpa ole tuo verkkokauppa.comin kasaus.. Alkaen 150e!!
Kokosin itse elämäni ensimmäisen paketin: 1x AMD PHENOM II X4 955 BLACK EDITION 1x ASROCK AM3 AMD785G VGA DDR3 SATA2 GLAN 1x ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO REV.2 775/1156/1366/AM2+/AM3/939 2x G.SKILL 4GB DDR3-1600 KIT Ripjaws 9-9-9-24 1x Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case 1x CORSAIR PSU 400W 1x MSI GF GTS 250 PCIE 512M GDDR3 OVERCLOCK 1x WD CAVIAR 640GB SATA2 7200RPM 16MB Miltä näyttää?? Kauppa siis lapstore.. Kommenttia: D Edit: Laitoin neliydinprossun..
Meinasitko kelloottaa vai mitä toi cpu cooleri tos? prossun mukana tulee vakiocooleri joka riittää peruskäyttöön. Asrockin emoista on monta mieltä, siihen vois laittaa asus tai gigabyten, jotka on tietenkin hintavampia.
Hyvältähän tuo näyttää, ei mitään valittamista. Itsellä on myös tuo Arctic Coolinging jäähy, ja voin todeta että vaikka se nyt maksaakin 20-30 euroa, niin se ei ole iso sijoitus hiljaisesta ja tehokkaasta coolerista. Nuo AMD:n vakio jäähyt ovat meinaan melkoisen äänekkäitä, tehoa niissäkin on silleen että onnistuu jonkin moinen kellottelukin. Mutta kyl tuo AC vie ku pässiä narussa tota vakio jäähyä. Eli loistava valinta. AsRockista ollaan kahta eri mieltä. Joko niitä haukutaan hajoaviksi ja halvoiksi emoiksi, tai sitten niinkuin itse, kokemuksen perusteella suosittelen. Itsellä noita on ollut vuosien saatossa 4 kappaletta, sekä Intelin että AMD:n kannoille. Ja ei kyllä pahaa sanaa löydy. Toki, onhan olemassa mahdollisesti parempia ja kalliimpiakin, mutta budjetti pelikoneeseen AsRock on ehdottomasti loistava valinta. Suosittelen myös lämpimästi esimerkiksi ECS:än emoja, mulla tällä hetkellä toinen menossa. Ja seuraava tulee varmasti olemaan ECS. Sen verran olen ollut nyt tyytyväinen. Voi toki olla, että päädyn Gigabyteenkin, mutta näillä näkymin se tulee olemaan ECS, kunhan vaan saan hankittua. Koska Suomesta noita ei tahdo pahemmin löytyä, niin joutuu joko tilaamaan Ruotsista taikka Saksasta. Lapstoresta löytyy muutama, esim tää mikä mulla nyt on, ja sitten tästä ns.Ultra versio, joka on muutoin samanlainen, mutta siihen voi asentaa 160W prossun, joita ei ainakaan vielä ole tullut... Mutta siis hyvät kellotus ominaisuudet sisältää. Ja vielä tuohon käyttis kysymykseen, niin ota mieluummin juu se 64bitin versio. Yhä useammat pelit ja sovellukset kun kuitenkin tulevat sitä tukemaan.