Eli,syötän phenomille 1.535V biosista,mutta cpu-z sanoo sitä 1.6V,samaa se sanoi,kun voltteja oli 1.5625V Rasituslämmöt kun olen pelannut 30min blacklightia onko syytä huoleen,kone ei kaadu tai mtn edit,cpu calibration vai mikä olikaan laitoin disable (auto,1/2,1/4,disable) Cpu NB voltteja taisi olla 1.3125V
Näin vähän itseklin arvelin,mugen3 prossucooleri 1000rpm kierroksilla olevalla silverstonen tuulettimella (minimit 1000rpm) idlessä nyt 28*C,jos ajoin ihan multiplierillä nostettuna 1.2V nb volteilla,ja 1.5V cpu volteilla,meni 3.6Ghz idlelämmöt sinne 18*C (toimi tuo 3.6Ghz x6 1.38V (vakioilla siis)=
Sulla taitaa olla sama bugi mikä monessa muussa (jos ei kaikissa) Thubaneissa; Lämpöanturi näyttää reilut kymmenen astetta todellista vähemmän. HWmonitorin CPU-näyttää ainakin mulla paljon realistisemman lukeman kuin corejen anturit. Huomaa jo tuosta 18 asteen idlestä, ettei taida ihan oikeita lämpöjä näyttää.
Kyllä minä uskon tuon näyttäneeni han oikeita lukemia,nääs sisälämpötila sattui tuolla hetkellä olemaan huoneessani siellä +6*C tuntumassa että... Näyttiskin idlaili mukavasti 12*c lämmöissä
Jos en ihan väärin muista niin Thubaneissa se ns. cold bug näkyi ytimien lämmöissä ja CPU on oikein (ainakin HWmonitorissa). Ja kuten Axu_ sanoi niin se virhemarginaali on sen 10-12C liian vähän. EDIT: Ja noi ohjelmat saattaa näytellä noi voltit välillä miten sattuu joten oikeat arvot tosiaan kannattaa sieltä BIOSista kattoa.
Karvalakki päässä sisällä? Nuita lämpöjä on vaikea uskoa. Oma näyttis idlailee 50-58 asteen tuntumassa dc2 jäähyllä... Prossun lämmöt vakiojäähyllä idlessä 38 astetta, vakio jännitteellä.
No noilla lämmöillä kuulostaa vähän uskottavammalta. Olin hölmö ja oletin, että sisälämpötila on yleense siinä parinkymmenen asteen paikkeilla. HWmonitoria kannattaa kuitenkin ihan mielenkiinnostakin kokeilla.
Olihan noita 2kpl lämpömittareita,joista tarkistin,kyllä se 6' näytti,mutta talo onkin sieltä -40 luvun puolelta,ja puulla lämpenee,ja joki vielä vieressä,niin talvella on viileämpää,mutta tarkeneepahan pihalla paremmin,kun tottuu pienempiin lämpöihin,tosin sukulaisilla tekee tiukkaa koittaa nukkua +25*C asteilla sisällä,kun viileämpään tottunut Nyt prossun idlet 37 ja näyttiksen 40,kun vein koneen toiseen kotiini,viikonlopun "lanittamista" varten, huomaa kyllä miten sisälämpötilan muutos vaikuttaa koneeseen,täällä sisälämpötilat on siellä +20*C paremmalla puolella varmaan, Nyt on cpu-z oikeilla jäljillä prossun volttien kanssa,kun 1.53V näytti äsken,mutta tuo tdp taitaa heittää vieläkin aika pahasti,kun 161W näyttää,ja kelloja on 3.9Ghz noilla volteilla...