Philipsin 32" laajakuvatelkan kuvaputki?

Discussion in 'Televisiot' started by necq, Aug 11, 2006.

1. necq

necq Regular member

Trophy Points:
    26
    Elikkäs, ongelma on sellainen että televisio käynnistyy ihan okei, mutta sitten kuvaruutu vihertyy oudosti, ja joskus jopa sammuu itsekseen. Mustavalkoiset lähetykset tuntuvat näkyvän okei, mutta värilähetykset eivät. Lisäksi kontrastia ja valoisuutta säätämällä haittaa voi vähentää, mutta useimmiten päätyy siihen että kuva on sekava ja esimerkiksi yksityiskohdat ovat todella epäselviä, vain äärirajat näkyy jne. Onko kenelläkään kenties tietoa ongelmasta tai jotain vastaavaa? :)

2. xXx

xXx Regular member

Trophy Points:
    26
    toi vihertyminen on tullut eteen pari kertaa. ja kummassakin tapauksissa oli kyseessä viallinen kuvaputki. mutta onko sulla television lähellä esim. kaiuttimia tms ? jos on niin siirrä ne pois. telkkari voi olla magnetisoitunut. EDIT: toisessa tapauksessa televisioni myös sammui itsekseen, aivan kuten kuvailit omaa tapaustasi. myös maan vetovoima voi joskus aiheuttaa vääristymiä kuvaan, eli jos televisiossasi on magneettisuojaus (valikossa) niin kokeile myös sitä.

Last edited: Aug 11, 2006
  3. necq

necq Regular member

Trophy Points:
    26
    Kuvaputkea mie itsekin epäilen, ja kaiuttimia en tosiaan ole pitänyt lähelläkään.. :)

4. xXx

xXx Regular member

Trophy Points:
    26
  5. necq

necq Regular member

Trophy Points:
    26
    Eij varmaan ole kuin sen pari vuotta vanha mutta kuittia en omista enää :( sitäpä minä vähän harmistelenkin :)

6. xXx

xXx Regular member

Trophy Points:
    26
    ainakin se kodinkoneliike josta minä olen ostanut tavaraa, niin säilyttää nuo ostotiedot vuosia. eli jos mulla levähtäisi joku laite ja takuulappua ei löytyisi niin saisin sieltä uuden. en tiedä päteekö toi sama joka putiikkiin, mutta kannattaa tiedustella. ja jos ostit sen tavaratalosta niin se on vähän huonompi homma. sikäli minä saan ne kuitit takautuvasti koska olen ostanut esim. laskulla. eli jos johonkin olet laittanut allekirjoituksesi tms. niin voi olla vielä toivoakin. itse en antaisi hevillä periksi jos noinkin kallis mööpeli levähtäisi.

7. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Kuittihan ei kuluttajaviranomaisen mukaan ole takuuseen tai tuotevastuuseen vetoamisen edellytys, jos voit jollain muulla tavalla osoittaa ostopaikan ja -hetken. Voisit kysyä kunnan kuluttajaneuvojalta, kuinka tuossa olisi parasta menetellä.

8. xXx

xXx Regular member

Trophy Points:
    26
    http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/2005/08/case-philips-loppukommentti.html tässä tapauksessa kaverilla oli 3,5 vuotta vanha televisio. http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?tmf=0&lmf=0&id=0&site=34 television on kestettävä useamman vuoden. television takana pitäisi lukea milloin se on valmistettu, ja siten voi todistaa kuinka vanha se on. sarjanumerokin kertoo paljon. itseasiassa jos kirjoitat paperille milloin televisio on ostettu ja siihen mahdollisten todistajien nimet, niin se veisi asiaa jo pitkälle. EDIT: kuluttajaneuvoja tietää loppujen lopuksi miten asiassa edetään (en niinkään minä)

Last edited: Aug 11, 2006
  9. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Kuluttajaneuvojalta kysäiset.
    Liike ei todellakaan voi vaatia säilyttämään kuittia, josta yleensä haihtuu tekstit jo parin kuukauden sisällä (lämpöpaperikuitti). Onneksi tuon tekstin saa kuumentamalla näkyviin.

10. necq

necq Regular member

Trophy Points:
    26
    Harmillinen tilanne sikäli, kuitin sain silloin kun sen ostin yksityiseltä ihmiseltä mutta se on sittemmin niinkuin tuli todettuakin niin kadonnut, ja ostoliikkeestä en tiedä sen tarkemmin... Katsoin tuossa telkun taakse, ja siellä ei kyllä ollut valmistuspäivämääriä eikä mitään, ainoastaan sarjanumerot jne.

Share This Page