Photo cd

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta' started by wille5, Feb 8, 2002.

1. wille5

wille5 Guest

Kuinkas sais kuvat kovalevyltä cd:lle niin että voi kattoo niitä standalone dvd:llä

2. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Ns. "photo VCD" on vastaus. Eli VCD voi sisältää videoklippien lisäksi full-PAL -resoluutiossa (704x576 eli maksimi television resoluutio) olevia kuvia pari tuhatta kappaletta (riippuen tietysti niiden koosta kilotavuissa). Hyvät ohjeet hommaan Nerolle:

http://www.labdv.com/en/manuals/vcd_photo.php

3. SamBless

SamBless Guest

Voisko saada noi ohjeet tänne tai jonnekkin, missä ne ei olis maksullisella sivulla, ku ei ole halua maksaa ja ei ole Visaa..

Ja tietty suomenkieliset ohjeet on helpompi tajuta..

4. dRD

Trophy Points:
    143
    Noi ohjeet postattiin, niin labdv oli vielä ilmainen :)

Anyway, helpoin tapa tehdä VideoCD-kuva-albumi on WinOnCD:llä (joka on muuten suht roska softa).

5. PJKuona

PJKuona Regular member

Trophy Points:
    26
    Kiinnitin huomiota tuohon WinOnCd kommentiin. En aio puolustella ohjelmaa sen kummemmin, mutta olisi ollut toki kiva tietää hieman tarkemmin mikä ohjelmasta tekee "roskan".
    Itselläni tuo ohjelma on ollut käytössä jo hyvän aikaa. Minun käytössäni se on ollut ihan ok. Olen polttanut pääasiassa äänilevyjä wav->CD. Onko ohjelmassa olemassa jokin vika mikä tekee siitä huonon tai epävakaan? Vai onko kysymyksessä vain huono käyttöliittymä. Olen saanut ohjelmasta sen käsityksen että se on varsin monipuolinen, vaikka itse en ole yrittänyt hyödyntää läheskään kaikkia sen potentiaalisia ominaisuuksia.
    Lopuksi haluan sanoa että mielestäni on oikein että kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja se on minusta juuri se oikea tapa tulla kuulluksi. Tässä tapauksessa olisin vain uteliaisuudestani ja mielenkiinnosta halunnut kuulla hieman perusteluja.

Last edited: Apr 1, 2002
  6. dRD

Trophy Points:
    143
    Lähinnä juuri käyttöliittymä sekä tuki tietyille VCD/SVCD-systeemeille puskee päätöksen väkiselläkin Neron suuntaan henk.koht.

7. PJKuona

PJKuona Regular member

Trophy Points:
    26
    Täytyy tunnustaa, etten itse ole tuota neroa vielä koskaan käyttänyt, vaikkakin olen kyllä kuullut siitä todella paljon ja pelkästään hyvää. Täytyy melkein ajatella seuraavaksi sen hankkimista WinonCd:n seuraavan version sijaan.
    WinonCd:ssä on muuten noiden edellä mainitsemiesi pikku puutteiden lisäksi ainakin yksi paha vika. Itselläni oleva WinOnCd v3.7 on englanninkielinen, mutta asennus ohjelma on saksaksi. Ainakin Windows 98 käyttöjärjestelmässä tämä aiheutti itselläni sen, että ohjelman asennuksen jälkeen osa Windowsin ilmoituksista alkoi ilmestymään saksan kielellä. Kyllähän nuo OK ja cancel napit vielä tajusi, mutta eipä juuri muuta.
    Nyt kun olen jokin aika sitten vaihtanut käyttöjärjestelmän Windows 2000:een ja asentanut WinOnCd:n uudelleen, ei vastaavia ongelmia ole ollut. En tiedä mistä tämä johtuu käyttöjärjestelmästä vaiko ohjelmasta, vaikkei sillä nyt niin suurta väliä olekaan - kuten sanoin taidan itsekin siirtyä neron käyttäjäksi.

Share This Page