Photoshop CS2 tekee virheen Ubuntussa

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by paristo, May 22, 2008.

  1. paristo

    paristo Regular member

    Joined:
    Jul 27, 2004
    Messages:
    115
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tere!

    Tällähetkellä käytössä Ubuntu 8.04 ja uusin Wine versio, jonka kautta käytän photoshoppia. Ongelma ilmenee photoshopin käynnistyessä. Lähtee aivan normaalisti käyntiin, mutta heittää herjan muutaman sekunnin kuluttua:

    [​IMG]

    Olen koittanu asentaa photoshopin uudelleen ja nollata winen kokonaan, mutta mikään ei tunnu toimivan. Itse winen poisto-ohjelman kautta photoshoppi ei liikaha mihinkään suuntaan. Täytyy poistaa manuaalisesti, ilman asennusohjelman apuja.

    Uudessa ubuntun päivityksessä tuli koneelle enemmänkin haittaa kuin hyötyä. Semmonen ongelma olisi myös, että kun koneen sammuttaa, niin järjestelmä itessään kyllä sammuu, mutta useimmiten kone jää pyörimään tyhjilleen.

    Mietiskelin tässä jo ubuntun uudelleen asentamista vanhempaan versioon gutsyyn. Apuja kaivattaisiin.
     
  2. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Outoa? http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=2631

    Jos joku minun mielipidettäni kysyisi, olisi mielestäni fiksumpaa ajaa Windows-ohjelmia Windowssissa.
     
  3. Mutu

    Mutu Member

    Joined:
    Apr 20, 2008
    Messages:
    94
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    ITselläni on ollut sama windows puolella. Kannattaa vaan reinstall ky se pyytää. Minulla ainakin korjaantui tällä tavoin.
     
  4. paristo

    paristo Regular member

    Joined:
    Jul 27, 2004
    Messages:
    115
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kikkailin hetken aikaa ja jurautin Ubuntun uudelleen koneelle, kun löyty nuita virheitä satapäin. Nyt pelittää taas niinkuin ennenkin. Tosin ei hardylla vaan gutsylla :)
     
  5. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Päivititkö Hardyyn managerin kautta vai teitkö täysasennuksen? Vanhat konffitiedostot saattaa bugittaa.
     
  6. paristo

    paristo Regular member

    Joined:
    Jul 27, 2004
    Messages:
    115
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Päivitin managerin kautta. Sen kyllä huomas, sillä päätin kuitenkin asennella Hardyn suoraan levyltä ja pelaa hyvin. Ainoo ongelma mikä vieläki ilmenee, ettei Hardy tajua sammuttaa konetta vaikka järjestelmä sammuu. Muilla samankaltaisia ongelmia?

    Koneena Acer Aspire 1410, Intel celeron M 1500Mhz 1GB RAM
     

Share This Page