Tarvitsisin apua erään skriptin tekemiseen, Pliiiiiiis!! Kyseessä olisi eräs lukion etä ATK- kurssi PHP-ohjelmoinnin perusteista, ja nyt olen jumissa eräässä tehtävässä. Se tulisi tässä: Kirjoita PHP-skripti, joka tulostaa alla olevaan lomakkeeseen annetut tiedot esimerkkitulostuksen mukaisesti. <form action="tulostanimi.php" method="get"> Etunimi: <input type="text" name="enimi"><br> Sukunimi: <input type="text" name="snimi"> <input type="submit" value="Lähetä"> </form> Esimerkkitulostus: Nimesi on Juha Virtanen En oo ihan varma olenko aloittanut oikein, mutta olen päässyt tähän: <?='Nimesi on Juha Virtanen'?> Jotain tosta puuttuu, koska kone valittaa aina, ku tarkistaa.
tulostanimi.php: Code: <?php $fname = $_GET["enimi"]; $sname = $_GET["snimi"]; echo "Nimesi on {$fname} {$sname}"; ?> Lukiossa voi sitten käydä muitakin, kuin php-ohjelmointikursseja, jos ne ei tämän enempää kiinnosta. Kursseja saa kerättyä helposti mm. kuviksella, musiikilla ja lyhyillä kielillä. Itse kuitenkin suosisin pitkää matikkaa, fysiikkaa ja kemiaa. Jos toi php nyt oikeesti sattuu kiinnostamaan, niin kannattaa lukea ohjelmointiputka.net:n php opas. edit. Code-tagi tekee näemmä ylimääräisiä rivinvaihtoja.