Mulla on nyt ollu reilu 1½ vuotta Samsungin 50 tuumanen plasma, http://fin.afterdawn.com/laitteet/laitteen_tiedot.cfm/571/samsung_ps-50p5h . Ja on oikeestaa alusta asti ihmetyttänyt komponentilla liitettyjen laitteiden kuva. Eli onko kyseessä vaan joku "kauneusvirhe" vai onko tälläinen jostain asetuksista kiinni tai jotenkin ohitettavissa: Kun katson komponentilla liitettyä kuvaa (digiboxi ja xbox 360 komponentilla, kierrätetty vahvarin kautta (mutta sama tulos vaikka suoraan telkkarissa kiinni)) niin kuva on ihmeen punertava, värikylläinen ja tumma. Olen säätänyt esisäädön kohdilleen Dynaaminen-asetukseen xboxille ja Vakio-asetukseen digiboxille. Eli aina kun television joko avaa tai vaihtaa esim. HDMI:ltä komponentille, niin kuva on tuo punainen, värikylläinen ja tumma ja vaikka asetuksissa on käytössä Dynaaminen tai Vakio, niin aina sama juttu. Pitää aina käydä valikoista vaan klikkaamassa että Dynaaminen/Vakio käyttöön. Ei sinänsä mitään ongelmaa, mutta pirun rasittavaksi käynyt pitkässä juoksussa. Onko kyseessä joku Samsungin automatiikka vika, vai onko asetuksissa jotain mistä voisi mahd. muuttaa tuon? Olen kyllä surffannut kaikki asetusvalikot läpi ja ainakaa itse en löydä mitään korjauskeinoa.
Mulla oli tummanpuhuva, punertava kuva, kun oli digiboksi vahvarin läpi komposiitilla kytketty, mikä on kyllä huonoin mahdollinen formaatti..