pieni Vista gallup

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Vigilante, Jul 31, 2007.

1. Vigilante

Vigilante Guest

Kuinka monella on esiasennettu pakettikone, jossa on täten Vista OEM-lisenssi ja kaikki valmistajan omat modaukset,lisäykset ja muut skeidat(ala HP, Acer, Fujitsu jne) ja kenellä on ollut sen kanssa ongelmia?

Ja kellä taas on asennettu koneeseen kaupasn hyllyltä ostettu, joko retail tai mikrosoftin OEM-Vista ja on ollut sen kanssa ongelmia?

Itellä ite kasattu kone jossa aikasemmin XP Home ja myöhemmin XP Pro ja jossa nyt on Vista Ultimate retail kaupan hyllyltä, eikä mitään ongelmia ole ollu.

Kiinostaa vaan tietää et kuinka iso osa Vista "ongelmista" itse asiassa johtuu OEM-valmistjien asennuksesta, mahdollisista windowsin modauksista joita he tekevät tai ohjelmista joita he asentavat koneisiin jotka itse asiassa aiheuttavat ongelmia, jotka sitten käyttäjien silmissä kaatuu automaattisesti Vistan syyksi

2. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Minulla on HP:n valmiskone, ei ongelmia.

3. Stympel

Stympel Regular member

Trophy Points:
    26
    no mulla on fujitsu ja kun koneen jättää pitkäksi aikaa päälle niin näyttö muuttuu harmaaksi ja siinä lukee isolla Fujitsu Siemens :D

PS. lukekaa mun uus topicci jos haluutte auttaa mua ratkaseen ongelman: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/543042

Last edited: Aug 1, 2007
  4. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
    Kyllähän näissä paketti/merkkikoneissa saattaa tulla ongelmia monien niiden lisäohjelmien takia(en halua sanoa roska), joita sinne on asennettu.
    Kaupan hyllyltä ostetussa niitä ei ole, siellä on vaan sitä, mitä itse asennat ja tiedät tarkkaan, mitä siellä on.
    Itselläni yksi on HP-paketti, ei suoranaisia ongelmia ole ollut, jotakin pikku viilaamisia huomioon ottamatta.

5. Puntsi

Puntsi Active member

Trophy Points:
    66
    Pöytäkoneessa OEM-visva, muutama yhteensopivuusongelma ollut parin ohjelman kanssa, mutta päivityksillä korjaantunut. Acerin läppärissä on esiasennettu visva ja ei vielä ole ollut ongelmia sen kanssa.

6. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Täytyy muistaa että EVO -ihmiset luultavammin käyttävät pakettikoneita ja sitäkin kautta ongelmia on tiedossa.

En toki väitä etteikö valmistajien omat ohjelma sotkisi konetta (varsinkin jos ovat yhtä surkeita kuin esim. HP:n My Display). Mutta totta on myös se ettei näiden ohjelmien sammuttaminen vaadi kovin paljon osaamista, jos kohta tavallinen kadunmies ei tiedä ehkä koneista edes sen verran että homma hoituisi tai että osaisi epäillä koneessa pyörivän jotain ylimääräistä ja turhaa. Mutta siksi he ovatkin EVO -ihmisiä.

Edit: lisätty linkki kun AD haluaa välttämättä linkittää EVO:n ihan muuhun kuin tässä oli tarkoitus.

Last edited: Aug 1, 2007
  7. summo

summo Member

Trophy Points:
    16
    itse ostin vähän aikaa sitten HP:n koneen. itse olen ollut hyvin tyytyväinen koneeseen ja sen valmiiseen sisältöön. kyllä tässä koneessa oli valmiiksi asennettu juuri noita "Roska/turhia" ihjelmia mutta eipä se kauan vie aikaa että ne saa poistettua :)

Vistan kanssa ei ole ollut pahempia ongelmia, jotain pieniä mutta hyvin nopeasti ohitettavia.

8. sampe73

sampe73 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla Fujitsun pöytäkone(home premium) ja Hp:n läppäri(home basic) valmispaketit eikä ongelmia.

9. Topi1234

Topi1234 Regular member

Trophy Points:
    26
    Minulla HP:n valmispaketti jossa tuli ongelmia kun halusin asentaa XP:n vistan rinnalle (HUOM vistan asennus cd muokattu siten että ei kysy formatoinnista tai mille osiolle asentaa :/ Mutta parin viikon kamppailun jälkeen sain toimimaan.. :D Eli ongelmia on ollut mut ei ylitsepääsemättömiä

10. IlmoPJ

Trophy Points:
    193
    XP:n ja Vista asennus samaan koneeseen pitää tehdä niin, ensin XP C-osiolle ja perään Vista D-osiolle. Tekee tällöin myös automaattisesti Multi Boot-valikon. Toisinpäin ei onnistu niin helpolla.

11. Ruoska_70

Ruoska_70 Member

Trophy Points:
    16
    2kpl pöytäkoneita itse kasattuja ja molempiin asennettu kaupan hyllyltä ostettu OEM-Vista Home premium, eikä onkelmia kummassakaan... ihme kyllä ei edes tuossa pojan koneessa. Aluksi kyllä vähän pelkäsin että kuinkahan mahtaa ongelmia olla kun aika paljon tätä (vistaa) haukuttiin joka puolella, mutta ei tosiaan mitään probleemia. Tyytyväinen olen vielä kun tulisi comodolta vista yhteensopiva palomuuri

12. Topi1234

Topi1234 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kuten tuossa mainitsin vistan CD ei anna mahdollisuutta valita minne asentaa. Vaan vetää itsensä pakosti C asemalle ja formatoi sen. Eli aluksi teinkin noin että XP ensin ja vista sitten.. :)

13. IlmoPJ

Trophy Points:
    193
    Minä sain kyllä valita, jolloin asensin sen D-osiolle. Vista Home Premium päivitys.

EDIT: Tuo on pakettikoneen ongelma.

Last edited: Aug 2, 2007
  14. Topi1234

Topi1234 Regular member

Trophy Points:
    26
    Puhuin tästä koneen mukana tulleesta HP:n muokkaamasta asennuslevystä.. :)

15. IlmoPJ

Trophy Points:
    193
    Siihen edellinen vastaukseni viittasi. Valmistajan modifioima asennuslevyke.

16. Topi1234

Topi1234 Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli valmistaja lähetti sinulle koneen mukana levykkeen josta on mahdollista tehdä päivitys asennus ja valita osiot jne.. ? Saanen kysyä mikä valmistaja..?

17. IlmoPJ

Trophy Points:
    193
    Kaupan hyllyltä ostettu päivitys. Tässä yksi esimerkki pakettikoneiden erosta. Luulin kyllä, että tuo mainitsemani päivitys kertoo asian, eihän pakettikoneiden myyjillä ole siihen mahdollisuutta, eikä ilmeisesti oikeuttakaan.

18. jurmukka

jurmukka Guest

No mul on täs HP pavillionissa media center ja HP Quick play, jotka on aika samnakaltasia systeemejä, eli turha toi QP. Sit oli kaikenlaisii pikakuvakkeita esim.skype ja kun katsoin ominaisuudet niin luki et on sovellus ja olin heittämäs roskiin niin tuli sanoma et pikakuvakkeen poisto ei poista itse ohjelmaa, mut mitään niist ei kuitenka näkyny lisää poista sovelluksessa et ois voinu sielt poistaa, joten pistin roskiin.

19. IlmoPJ

Trophy Points:
    193
    Kyllä esim. Skype pitäisi näkyä sovellusluettelossa, Lisää/poista.

Share This Page